Esapekka Lappi: «Όταν είδαμε τον Rovanpera να αγωνίζεται, είπα 'την έχουμε πατήσει'»


Ο Esapekka Lappi θυμήθηκε την πρώτη του γνωριμία με τον μελλοντικό πρωταθλητή Kalle Rovanpera, ενώ μίλησε για τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Ακρόπολις και την απόδοση της Toyota τη φετινή σεζόν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ, ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: TOYOTA, RED BULL CONTENT POOL
  • 22/9/2022

Ο Esapekka Lappi υπήρξε στο πρόσφατο παρελθόν ένα από τα νέα ταλέντα της φινλανδικής σχολής των ειδικών διαδρομών.

Στη μεγάλη κατηγορία, ο Φινλανδός, που πλέον έχει φτάσει 31 ετών, αγωνίστηκε για την ομάδα της Toyota, κατακτώντας την πρώτη του νίκη το 2017 στον αγώνα της πατρίδας του, αλλά και για τη Citroen το 2019 και την M-Sport το 2020.

Η επιστροφή του στο WRC έγινε φέτος, με την Toyota και το τρίτο GR Yaris Rally1 το οποίο μοιράστηκε με τον Sebastien Ogier ως και το Ράλλυ Ακρόπολις, που ήταν κι ο τελευταίος του αγώνας για το 2022, καθώς ο Γάλλος 8κις πρωταθλητής θα τρέξει στα τρία τελευταία ράλλυ.

Έχει καταφέρει να ανέβει τρεις φορές στο βάθρο φέτος, σε Σουηδία, Φινλανδία και Βέλγιο, ενώ λίγο έλειψε να κάνει το ίδιο και στα ελληνικά χώματα.

Το Car and Driver βρέθηκε σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο οδηγός της Toyota, κατά την οποία ο ίδιος έκανε τον απολογισμό της χρονιάς του, κι έθεσε ερωτήματα.

Ερωτηθείς για την απόδοση του GR Yaris Rally1 και αν θεωρεί πως αυτό είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της νέας, υβριδικής γενιάς, απάντησε:

«Ξέρετε ήδη την απάντηση σε αυτό! Πιστεύω πως είναι ένα από τα πιο ανταγωνιστικό, αν όχι το πιο ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά ήδη μπορεί να δει κανείς τη Hyundai να κάνει βήματα πρόοδου. Έμοιαζε να είναι κάπως πιο πίσω στην αρχή της σεζόν, αλλά έχουν καλύψει τη διαφορά. 

«Θεωρώ πως έχουν κάνει καλύτερη δουλειά από εμάς με την εξέλιξη του αυτοκινήτου τους. Ίσως εμείς [σ.σ. Toyota] να έχουμε εστιάσει περισσότερο στην αξιοπιστία, ειδικά στο πρώτο μισό της χρονιάς, οπότε δεν κάναμε πραγματική πρόοδο με την απόδοση του αυτοκινήτου. Τώρα, ήρθε η ώρα να κάνουμε ακριβώς αυτό. Έχουμε αρχίσει ήδη να κινούμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση, αλλά θα χρειαστεί καιρός για να φανούν τα αποτελέσματα. Ίσως από τη Νέα Ζηλανδία να αρχίσει να φαίνεται αυτό. 

«Σίγουρα, όμως, από την αρχή η Toyota είχε το πάνω χέρι.»

Παρά το γεγονός πως -όπως δήλωσε- βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την Toyota για το 2023, πάλι υπό τον όρο να κάνει μερικό πρόγραμμα με την ομάδα, είναι εύλογο το ερώτημα αν θα ενδιαφερόταν να βρεθεί σε άλλη ομάδα, εφόσον προέκυπτε μία πρόταση. Ο ίδιος το αρνήθηκε κατηγορηματικά, λέγοντας:

«Όχι, δεν βλέπω καμία άλλη πρόταση ως δελεαστική.»

Καρτ ποστάλ από το Ακρόπολις

Η φετινή του συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις ήταν η πρώτη στη μεγάλη κατηγορία του WRC, με τον ίδιο να δηλώνει ικανοποιημένος από την απόδοσή του, έχοντας μία συνολικά γλυκιά γεύση από τον εθνικό μας αγώνα:

«Μου άρεσε, περίμενα να είναι λίγο πιο δύσκολο απ’ ό,τι ήταν, δεν έχω τίποτα κακό να πω γι αυτό, ο καιρός ήταν πολύ καλός, ίσως λίγο παραπάνω ζεστός απ’ όσο θα θέλαμε, αλλά είχε πολύ ωραίες εναλλαγές: Την Παρασκευή ήταν λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα σε σχέση με το Σάββατο, που βελτιώθηκαν πολύ, ενώ την Κυριακή ήταν πολύ καλύτερα, όσον αφορά τις συνθήκες του αγώνα, την Παρασκευή ήμουν πολύ πιο αργός από το Σάββατο και την Κυριακή, όπου ένιωσα ότι κύλησε πιο ομαλά. Ο κόσμος είναι φιλικός, η θέα είναι όμορφη, πολλές φορές μπορούσαμε να δούμε και τη θάλασσα γιατί πηγαίναμε κοντά στην ακτή, οπότε συνολικά μου άρεσε πολύ ο αγώνας.»

Κι όταν ρωτήθηκε για το αν θα το ήθελε στο καλεντάρι και μετά το 2023, απάντησε: «Ναι, φυσικά.»

Η πρώτη γνωριμία με τον Rovanpera

«Είναι όντως μία πολύ σημαντική στιγμή για το σπορ. Είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται το σπορ, ήρωες και πρότυπα σαν τον Max Verstappen, και αυτό ακριβώς είναι αυτό που θα συμβεί, ελπίζω τουλάχιστον. Όμως αυτό δεν είναι έκπληξη, το ήξερα για μερικά χρόνια ότι θα γίνει αυτό, ήμουν σίγουρος ότι θα γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής. Υπήρξε μία φορά, πριν 10 χρόνια, που ο Kalle οδήγησε για πρώτη φορά ένα Ford Fiesta S2000, και πήγα να τον διδάξω, όμως το πρόβλημα ήταν ότι δεν μπορούσα να τον διδάξω. Και εκείνη τη στιγμή είπα στη γυναίκα μου «την έχουμε πατήσει,» σκεπτόμενος το μέλλον, και δεν είχα άδικο.»

Και συνέχισε:

«Δεν είναι μόνο οι fans και οι θεατές που πιστεύουν ότι είναι καταπληκτικός, αλλά και οι περισσότεροι οδηγοί σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Είναι πολύ κανονικός έξω απ’ το γκαράζ, έξω από τη ζωή του ράλλυ. Είναι δύσκολο να καταλάβεις γιατί είναι τόσο καλός, όμως αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι είναι πολύ ήρεμος και χαλαρός όλη την ώρα. Απλά δεν τον νοιάζει. Μπαίνει μέσα στο αυτοκίνητο και οδηγεί, και μετά φυσικά συγκεντρώνεται στο 100%. Όταν δεν είναι μέσα στο αυτοκίνητο είμαι σίγουρος ότι τα χόμπι του και ο τρόπος ζωής του διαφέρουν από αυτό που περιμένουμε, και απολαμβάνει τη ζωή του με έναν πολύ χαλαρό τρόπο. Πάει σε drift, οδηγεί πολύ.»

Ο EP (όπως αποκαλείται) αναφέρθηκε και στον θρύλο Sebastien Loeb, τραβώντας μία παράλληλη γραμμή ανάμεσα σε εκείνον και τον Rovanpera:

«Αυτό βασικά είναι το κοινό μεταξύ του Kalle και του κου Loeb, οδηγούν όλη την ώρα, οποιοδήποτε όχημα. Και είμαι σίγουρος ότι αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Όσον αφορά τον Loeb είμαι θαυμαστής του, νιώθω πολύ περήφανος που τρέχουμε μαζί του, είναι τιμή για μένα να αγωνίζομαι ενάντιά του σε αυτό το θρυλικό στάδιο. Όμως, όταν τρέχεις, δε σε ενδιαφέρει ιδιαίτερα ενάντια σε ποιον αγωνίζεσαι, αλλά πριν, και βασικά μετά, είναι ωραίο να το σκέφτεσαι.»