Ράλι Κεντρικής Ευρώπης: Νικητής ο Rovanpera, πρωταθλήτρια η Toyota!


O Kalle Rovanpera πήρε την τρίτη φετινή του νίκη και πρώτη στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, βοηθώντας την Toyota να «κλειδώσει» και μαθηματικά το πρωτάθλημα κατασκευαστών. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΤGR WRT/MCKLEIN
  • 19/10/2025

Το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης ολοκληρώθηκε με θρίαμβο του Kalle Rovanpera και της Toyota, καθώς η ιαπωνική ομάδα κατέκτησε τον 9ο τίτλο στους κατασκευαστές στην ιστορία της.

O Rοvanpera οδήγησε υποδειγματικά και πέρα από την ταχύτητά του, κέρδισε γιατί ήταν ο πιο σταθερός, με συνεπή ρυθμό σε κάθε ειδική διαδρομή, θυμίζοντας ξανά τον οδηγό που ξέρουμε, τον νεότερο πρωταθλητή στην ιστορία του σπορ, σε μία από τις τελευταίες του «παραστάσεις» μέχρι να φύγει για τις πίστες.

Η μάχη για τη δεύτερη θέση κράτησε κυριολεκτικά μέχρι το τελευταίο χιλιόμετρο. Ο Ott Tanak είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Elfyn Evans το Σάββατο, όμως ο Ουαλός ψαλίδισε τη διαφορά και την έφτασε στο 1 sec πριν την Power Stage. Εκεί, ο οδηγός της Toyota είχε μία φανταστική επίδοση και κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση, κάνοντας το 1-2 για την ομάδα του, με τον Tanak να εξασφαλίζει το βάθρο.

Στην τέταρτη θέση ήταν ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας έδειξε ψήγματα της ταχύτητάς του με δύο κερδισμένες ΕΔ το Σάββατο, κι ενώ προσπάθησε για λίγο να παλέψει και για το βάθρο, εντούτοις αυτή η θέση ήταν η καλύτερη που θα μπορούσε να πάρει. Ίσως στην πατρίδα του, σε 3 εβδομάδες, και σε παρόμοιες συνθήκες να δείξει κάτι διαφορετικό.

Πέμπτος ολοκλήρωσε το ράλι ο Adrien Fourmaux, που για ένα διάστημα στις αρχές του αγώνα έμοιαζε ικανός και για το βάθρο, όμως όσο περνούσαν οι μέρες, τόσο πιο μακρινό φαινόταν αυτό το όνειρο, αφού άρχισε να δοκιμάζει πράγματα για να βρει ξανά τη βέλτιστο αίσθηση πίσω απ' το τιμόνι. Δεν τα κατάφερε, αλλά φεύγει με 10 βαθμούς.

Ο Sami Pajari τερμάτισε στην 6η θέση, καθώς οδήγησε αρκετά καλά ιδίως στην αρχή του αγώνα, όμως άρχισε να χάνει έδαφος όσο περνούσε το ράλι και δεν μπόρεσε να παλέψει ούτε με τον Katsuta, ούτε με τον Fourmaux, αν και κατάφερε να μείνει κοντά του σε χρόνο.

Τελευταίος εκ των Rally1 και 7ος γενικής κατάταξης ήταν ο Josh McErlean, με τον Ιρλανδό να δείχνει καλό πρόσωπο στην άσφαλτο, σίγουρα καλύτερο από την πρώτη του επαφή με αυτό το τερραίν στα Κανάρια Νησιά.

O Thierry Neuville ήταν ο μεγάλος χαμένος της μέρας, και μαζί ίσως όλου του αγώνα. Στην SS15, την εναρκτήρια της Κυριακής, ο Βέλγος χτύπησε στη γέφυρα που συνδέει τη Γερμανία με την Αυστρία, καθώς η διαδρομή περνούσε τα σύνορα των δύο χωρών, και εγκατέλειψε με σοβαρές ζημιές στο εμπρός μέρος. Ευτυχώς, τόσο ο ίδιος όσο κι ο συνοδηγός του βγήκαν από το αυτοκίνητο σώοι και αβλαβείς, αλλά με τις ελάχιστες ελπίδες τους για τον τίτλο να εξαλείφονται εξ ολοκλήρου. 

Στα της Super Sunday, ο Sebastien Ogier κυριάρχησε, παίρνοντας τους 5 επιπλέον βαθμούς μετά την εγκατάλειψη που είχε το Σάββατο. «Προσπαθήσαμε όλη την ημέρα, θα δούμε πόσους βαθμούς θα συγκεντρώσουμε,» δήλωσε. «Έτσι είναι η ζωή, χθες συνέβησαν κάποια πράγματα και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κοιτάξουμε μπροστά».

Τον ακολούθησαν οι Evans, Rovanpera, Katsuta και Tanak.

Σε ό,τι αφορά την Power Stage, ο Ogier ήταν και πάλι στην κορυφή, κάνοντας το 10/10 των βαθμών που προσφέρονται στην τελευταία μέρα, με τους Evans, Rovanpera, Katsuta και Pajari να έπονται.

Οι νικητές σε κάθε ειδική διαδρομή:

Sebastien OgierSS1, SS5, SS16, SS17
Kalle RovanperaSS2, SS4, SS6, SS7, SS9, SS10
Thierry NeuvilleSS3, SS14
Elfyn EvansSS8
Takamoto KatsutaSS11, SS13
Ott TanakSS12

Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος του ράλι:

ΘέσηΟδηγόςΑυτοκίνητοΧρόνοςΔιαφορά από τον 1ο
1Kalle RovanperäToyota GR Yaris Rally12:36:20.1+0:00.0
2Elfyn EvansToyota GR Yaris Rally12:37:03.8+0:43.7
3Ott TänakHyundai i20 N Rally12:37:09.4+0:49.3
4Takamoto KatsutaToyota GR Yaris Rally12:37:26.9+1:06.8
5Adrien FourmauxHyundai i20 N Rally12:38:24.7+2:04.6
6Sami PajariToyota GR Yaris Rally12:38:34.0+2:13.9
7Josh McErleanFord Puma Rally12:42:08.9+5:48.8

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Στο Λουτράκι η βάση του αγώνα το 2026

Kalle Rovanpera: Αποχωρεί από τα ράλι και κάνει μεγάλη στροφή στην καριέρα του

Toyota: Η αποχώρηση Rovanpera αφήνει μία κενή θέση - Θα μπορούσε να την καλύψει ο Tanak;