Το Ράλι Χιλής απεδείχθη σκληρό κι ανατρεπτικό, με τα πληρώματα να παλεύουν τόσο με τις δύσκολες ειδικές διαδρομές, όσο και με τον άστατο καιρό που άλλαζε συνεχώς τις συνθήκες.
Στο τέλος μίλησε η καρδιά του πρωταθλητή, αλλά κι εκείνου που θέλει να γίνει, καθώς οι Sebastien Ogier και Elfyn Evans πάλεψαν μέχρι τέλους για τη νίκη.
Ο Γάλλος ήταν αυτός που τα κατάφερε, κάνοντας ένα μεγάλο comeback το Σάββατο, και με τη νίκη του και τους βαθμούς από τη Super Sunday και την Power Stage πέρασε τον Evans για 2 βαθμούς. Είναι η πρώτη φορά μετά το Ράλι Μόντε Κάρλο στην αρχή της χρονιάς που ο 8κις πρωταθλητής ηγείται της βαθμολογίας, και μοιάζει έτοιμος για την τελική επίθεση με στόχο το 9ο πρωτάθλημα.
Στην 3η θέση ήρθε ο Adrien Fourmaux που για λίγο ηγείτο του αγώνα. Ο Γάλλος δεν έδειξε να έχει τον ρυθμό για το κάτι παραπάνω την Κυριακή, όμως κατάφερε να μείνει σε θέση βάθρου για τρίτη φορά φέτος, μετά το Μόντε Κάρλο και το Ράλλυ Ακρόπολις που ήταν και πάλι στο χαμηλότερο σκαλί του.
Τέταρτος έμεινε ο Thierry Neuville που συνεχίζει να μένει χωρίς νίκη φέτος, στη χρονιά που υπερασπίζεται του τίτλου που κατέκτησε πέρυσι. Όπως και για τον Tanak, έτσι και για αυτόν ο τίτλος μοιάζει πια μακρινό όνειρο.
Το αυτό μπορεί να ειπωθεί και για τον 6ο στη Χιλή Kalle Rovanpera. Έμοιαζε ικανός για τη νίκη, όμως ένα κλατάρισμα του στέρησε (όπως και στην Παραγουάη) την ευκαιρία για κάτι καλύτερο. Δεν ήταν καν αρκετά γρήγορος να περάσει τον Pajari, αφού δεν πρόκειται να το έκανε με team orders λόγω της πάγιας τακτική της Toyota να τα αποφεύγει.
Έβδομος ήταν ο Takamoto Katsuta που πάλεψε και κατάφερε να περάσει τον Gregoire Munster στη μόνη μάχη που μπόρεσε να δώσει ο Ιάπωνας σε όλη τη διάρκεια του ράλι.
Ο Ott Tanak είδε τον κινητήρα του να τον προδίδει το απόγευμα της Παρασκευής, και μαζί τις ελπίδες του για το πρωτάθλημα να εξανεμίζονται. Επέστρεψε το Σάββατο με τη Hyundai όμως να τον αποσύρει μετά τις πρώτες δύο ΕΔ της μέρας, καθώς το εφεδρικό μοτέρ δεν είναι σε τέλεια κατάσταση, κάτι που τον «πόνεσε» και την τελευταία μέρα του αγώνα όταν και αντιμετώπισε ζητήματα υπερθέρμανσης.
Τέλος, οι Josh McErlean και Alberto Heller επέστρεψαν στον αγώνα μόνο για να τερματίσουν, καθώς είχαν εγκαταλείψει αμφότεροι στην πρώτη ΕΔ του Σαββάτου με πρόβλημα στον κινητήρα του Ford Puma Rally1.
Στα της Super Sunday, o Ogier ήταν ταχύτερος, με τους Evans, Rovanpera, Pajari και Tanak να έπονται.
Σε ό,τι αφορά την Power Stage, ο Γάλλος της Toyota ήταν και πάλι στην κορυφή, μπροστά από τους Neuville, Evans, Pajari και Rovanpera.
Οι οδηγοί που έχουν κερδίσει ΕΔ ως τώρα:
Kalle Rovanpera | SS1, SS2, SS9 |
Elfyn Evans | SS3, SS14 |
Sami Pajari | SS4 |
Ott Tanak | SS5, SS7, SS8 |
Sebastien Ogier | SS6, SS10, SS11, SS12, SS13, SS19 |
Αναλυτικά η κατάταξη με το τέλος του ράλι:
Θέση | Πλήρωμα | Αυτοκίνητο | Χρόνος | Διαφορά από 1ο |
---|---|---|---|---|
1 | Ogier Sébastien – Landais V. | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:55:42.1 | 0.0 |
2 | Evans Elfyn – Martin Scott | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:55:53.1 | +11.0 |
3 | Fourmaux Adrien – Coria A. | Hyundai i20 N Rally1 | 2:56:28.6 | +46.5 |
4 | Neuville Thierry – Wydaeghe M. | Hyundai i20 N Rally1 | 2:56:41.1 | +59.0 |
5 | Pajari Sami – Salminen Marko | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:56:45.5 | +1:03.4 |
6 | Rovanperä Kalle – Halttunen J. | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:57:17.8 | +1:35.7 |
7 | Katsuta Takamoto – Johnston A. | Toyota GR Yaris Rally1 | 2:57:56.1 | +2:14.0 |
8 | Munster Grégoire – Louka Louis | Ford Puma Rally1 | 2:58:26.2 | +2:44.1 |
9 | Solberg Oliver – Edmondson E. | Toyota GR Yaris Rally2 | 3:04:00.7 | +8:18.6 |
10 | Gryazin N. – Aleksandrov K. | Škoda Fabia RS Rally2 | 3:04:41.1 | +8:59.0 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Η Lancia ξανά στο WRC - Με ποιο αυτοκίνητο επιστρέφει (photos)
WRC: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά το Ράλι Παραγουάης
WRC: Με αεροδυναμικά Rally2 τα κορυφαία αγωνιστικά του 2027 - Τι γνωρίζουμε ως τώρα