Ράλλυ Ακρόπολις: Όταν ο ανέκφραστος Walter Roehrl «έσπασε το ρόδι» με Opel Ascona


Το 1975 ένας νεαρός αλλά παράλληλα ευφυής Γερμανός, οδηγώντας Opel, υπέταξε τον ανταγωνισμό και έγραψε ιστορία. Αυτή είναι η πρώτη νίκη του Walter Roehrl στο Ράλλυ Ακρόπολις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: OPEL
  • 30/8/2023

Το Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε το 1975 στο WRC. Μετά τον θρίαμβο της Alpine Renault A110 το '73, ο αγώνας του '74 δεν έγινε ποτέ λόγω της παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης που επηρέασε απόλυτα τους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στη Lancia να προετοιμάσει καλύτερα τη Stratos HF, με την οποία κατέβηκε για πρώτη φορά σε ελληνικά χώματα, με οδηγό τον BjornWaldegard (που θα κατατακτούσε τον τίτλο των οδηγών το 1979).

Στην 22η έκδοση του εθνικού μας αγώνα, έγιναν αρκετά ενδιαφέροντα που ελάχιστοι περίμεναν, με βάση τη δυναμική της Lancia και την αδυναμία του ανταγωνισμού να την «παλέψει» στα ίσα.

Η αξιοπιστία των Ιταλών, όμως, ήταν σε αντιστρόφως ανάλογο επίπεδο από την ταχύτητά τους, κι έτσι ο Σουηδός οδηγός έμεινε εκτός αγώνα λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά.

Με τη Stratos εκτός, ο δρόμος για τη νίκη άνοιξε διάπλατα για έναν νεαρό, σχετικά ανέκφραστο αλλά σίγουρα ευφυή Γερμανό. Το όνομα αυτού: Walter Roehrl.

Ο 28χρονος Roehrl, οδηγώντας ένα Opel Ascona 1,9 SR , θα αποδεικνυόταν μαζί με τον συνοδηγό του Jochen Berger το πιο συνεπές και σταθερό πλήρωμα (αφού ο τίτλος του ταχύτερου πήγαινε στον Waldegard). Αυτό ήταν που τους έφερε στην πρώτη θέση στη ράμπα του τερματισμού - ένα ιστορικό γεγονός, καθώς αυτή ήταν η πρώτη νίκη του -αργότερα- δις πρωταθλητή. 

Δεν έλειψε και το ελληνικό ενδιαφέρον, καθώς στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι «Σιρόκο» και Μίλτος Ανδριόπουλος, με Alpine Renault A110, ενώ ο Κύπριος Μιχάλης Κουρμάς πήρε την τρίτη θέση.

Η νίκη του Roehrl με την Opel ήταν απλώς η εξαίρεση στον κανόνα. Η Lancia με τη Stratos HF θα έπαιρνε τον τίτλο των κατασκευαστών στο τέλος της σεζόν, και θα άφηνε την επικράτηση των Γερμανών στο Ράλλυ Ακρόπολις ως μία όμορφη αθλητική ιστορία.