Ράλλυ Πορτογαλίας: Ο παλιός Rovanpera και ο απελπισμένος Tanak


Το Ράλλυ Πορτογαλίας είδε την επιστροφή του παλιού, καλού Kalle Rovanpera και τη συνέχιση των προβλημάτων για τον Ott Tanak.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 15/5/2023

Το Ράλλυ Πορτογαλίας έδειξε ότι ο Kalle Rovanpera έχει την «καρδιά του πρωταθλητή» που χρειάζεται για να υπερασπιστεί τον τίτλο του, ενώ για την M-Sport τα περιθώρια στενεύουν όσο δεν παρέχει στον Ott Tanak το απαραίτητο «εργαλείο» για να διεκδικήσει με αξιώσεις τον τίτλο.

Ο Rovanpera που γνωρίσαμε

Ο Kalle Rovanpera ξεκίνησε το 2023 νωχελικά. Σε τέσσερις αγώνες είχε ανέβει στο βάθρο μόνο στην πρεμιέρα της σεζόν, στο Μόντε Κάρλο. Έκτοτε, τερμάτιζε 4ος, συλλέγοντας πάντα πολλούς βαθμούς, αλλά όχι αρκετούς για να βρεθεί στην πρωτιά της βαθμολογίας, την οποία καταλάμβαναν οι Ogier-Evans με τις νίκες τους.

Ο πρωταθλητής έκανε συχνά αναφορά στο λάθος στήσιμο του GR Yaris Rally1, καθώς ξεκινούσε τον εκάστοτε αγώνα με όχι ιδανικές ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να μην έχει αυτοπεποίθηση στο αυτοκίνητο και να χάνει πολύτιμο χρόνο έναντι του ανταγωνισμού.

Στην Πορτογαλία, όλα έδειχναν πως ο αγώνας θα ήταν δύσκολος για τον ίδιο, ιδίως την Παρασκευή, με δεδομένο ότι εκκινούσε δεύτερος σε κάθε ειδική διαδρομή.

Ωστόσο, από νωρίς κατάφερε να βρει έναν καλό ρυθμό, όντας εμφανώς σε καλύτερη θέση με το στήσιμο του αυτοκινήτου και τη συμπεριφορά τους στους δύσκολους δρόμους στο Πόρτο, κι όταν ήρθε το κλατάρισμα για τον Ott Tanak, ο Φινλανδός πίεσε, προσπέρασε και τον Dani Sordo και δεν κοίταξε ποτέ πίσω.

Εννέα νίκες στις 18 ε.δ., διαφορά 54,7 δευτερολέπτων στο φινάλε, και πρωτιά στην PowerStage. Ο Rovanpera θύμισε στην Ιβηρική τον Rovanpera του 2022, την απόλυτης κυριαρχίας και της κατάκτησης του τίτλου. Με το αποτέλεσμα που πήρε, πέρασε πρώτος στη βαθμολογία, και πλέον καλείται να διαχειριστεί το θετικό για τον ίδιο μομέντουμ με άλλο αέρα, πρωταθληματικό.

Δώστε του αυτοκίνητο

Για την M-Sport, η κατάσταση φέτος μοιάζει να επαναλαμβάνεται από αγώνα σε αγώνα: δυνατό ξεκίνημα κυρίως χάρη στη δυναμική του Ott Tanak πίσω από το τιμόνι, και μετά καθίζηση ή προβλήματα αξιοπιστίας που τον κρατούν μακριά από τη νίκη, ή ακόμα και το βάθρο. 

Ο Εσθονός βρέθηκε να ηγείται και του αγώνα, όπως κι ο Pierre-Louis Loubet, όμως το κλατάρισμα στην SS4 και μετά το στήσιμο των αναρτήσεων σε συνδυασμό με τα δύσκολα δεύτερα περάσματα του Σαββάτου (που έκαναν τον ίδιο να παρομοιάζει το Puma Rally1 με «ξύλινο άλογο») άφησαν και πάλι τον πρωταθλητή του 2019 να αναρωτιέται τι μπορεί να κάνει πέρα από το να προσπαθεί για το καλύτερο με το χειρότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Οι άνθρωποι στο Dovenby Hall, προεξάρχοντος του Malcolm Wilson, θέλουν τον Tanak πρωταθλητή με την M-Sport. Το ζητούμενο είναι το αυτοκίνητο να έρθει στα επίπεδα οδήγησης του ίδιου. Όσο αυτό δε συμβαίνει, όσο πρέπει εκείνος να «κυνηγάει» το αυτοκίνητο, τόσο θα χάνονται ευκαιρίες και η υπομονή του θα εξαντλείται - και μαζί και τα χρήματα της ομάδας για να τον κρατήσει μαζί της εις το διηνεκές.