Η τελευταία μέρα του Ράλλυ Σαφάρι έκρυβε εκπλήξεις και παραλίγο δράματα για ορισμένα πληρώματα, με έξι ειδικές διαδρομές από το πρωί της Κυριακής.
Η Toyota είχε ένα εξαιρετικό Σ/Κ. Τα πληρώματά της έκαναν το 1-2-3-4, το τρίτο στην Κένυα (1993, 2022, 2023), και το πέμπτο στην ιστορία της εταιρείας στο WRC.
Ωστόσο, στην SS18 λίγο έλειψε όλο αυτό να καταρρεύσει για το ιαπωνικό εργοστάσιο. Τόσο ο Sebastien Ogier, όσο κι o Kalle Rovanpera με τον Takamoto Katsuta είχαν θέματα υπερθέρμανσης στον κινητήρα τους, από την υπερβολική σκόνη και το χώμα που μπήκε στα μοτέρ και προκάλεσε μερική απώλεια ισχύος και αρκετό χαμένο χρόνο, ιδίως για τον Γάλλο, που ως τότε έμοιαζε να έχει μία άνετη νίκη στο τσεπάκι.
Αυτό δεν άλλαξε, κι ο 8κις πρωταθλητής στέφθηκε νικητής, περνώντας 4ος στη βαθμολογία, και φτάνοντας τις τρεις νίκες στη φετινή σεζόν.
Μαζί με τους Rovanpera κι Evans ολοκλήρωσε έναν δύσκολο αγώνα με το καλύτερο δυνατό τρόπο για την Toyota, μετά τις απώλειες της Σαρδηνίες.
Ο Dani Sordo ήταν ο οδηγός της Hyundai με την καλύτερη επίδοση τελικά στον αγώνα, καθώς μπορεί ο Thierry Neuville να ανέκαμψε μετά την εγκατάλειψή του, αλλά έφτασε ως την 8η θέση, πίσω κι από τα δύο πληρώματα της M-Sport, ενώ ο Esapekka Lappi έμεινε εκτός δεκάδας μετά την αστοχία του άξονα στήριξης το Σάββατο.
Όσο για τη βρετανική ομάδα, ο Ott Tanak είχε μία απροβλημάτιστη μέρα αλλά δεν είχε την ταχύτητα, κι έμεινε ασφαλώς στην 6η θέση, με τον Pierre-LouisLoubet 7ο.
Στα της PowerStage, ο Neuville σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και πήρε τους 5 βαθμούς, με τους Tanak, Rovanpera, Ogier και Lappi να συμπληρώνουν την πεντάδα.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος/Διαφορά από τον 1ο |
1 | Sebastien Ogier | 3:30:42.5 |
2 | Kalle Rovanpera | 6.7 |
3 | Elfyn Evans | 2:58.5 |
4 | Takamoto Katsuta | 3:23.8 |
5 | Dani Sordo | 5:05.4 |
6 | Ott Tanak | 9:14.4 |
7 | Pierre-Louis Loubet | 16:15.7 |
8 | Thierry Neuville | 24:47.0 |