Ενα πρόσωπο από το παρελθόν της Citroen -Sebastien Loeb- και ένα από το μέλλον της -Stephane Lefebvre- βάζουν ξανά στις ράγες του WRC την πρώην παγκόσμια πρωταθλήτρια. Η γαλλική ομάδα διατήρησε μεν τους Kris Meeke και Mads Ostberg για το πρωτάθλημα του 2015, όμως οι δύο πρώτοι είναι οι «οδηγοί-κλειδιά».
Ο Loeb θα επιστρέψει στο σπορ μετά ενάμιση χρόνο για το Ράλι Μόντε Κάρλο -και ίσως όχι μόνο γι' αυτό- για να προωθήσει τον πρώτο στόχο της Citroen: την επιστροφή στις νίκες. Ο Lefebvre, που κατέκτησε με τρόπο επιβλητικό το Junior WRC πέρυσι, ταχύς σε κάθε επιφάνεια, θα κάνει φέτος δύο ράλι με το Citroen DS3 WRC (και όλα τα υπόλοιπα με DS3 R5) για να προωθήσει τον δεύτερο στόχο της Citroen: να γεννήσει τον νέο Loeb ή Ogier, για να πρωταγωνιστήσει ξανά μαζί του τα επόμενα χρόνια. «Οι αγώνες απαιτούν μεγάλη εμπειρία. Ο Yves Matton και η ομάδα του στέκονται πολύ κοντά στους οδηγούς», είπε ο 22χρονος Lefebvre.
Capito: «Με ενοχλεί»
Η -μερική- επιστροφή Loeb, πάντως, δεν έγινε δεκτή με ιδιαίτερη χαρά από τον αγωνιστικό διευθυντή της Volkswagen, Jost Capito. Ο Βρετανός εκτιμά ότι η επιστροφή του Seb, σε συνδυασμό με τον νέο φετινό κανονισμό που προβλέπει ότι ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας θα εκκινεί πρώτος στις ειδικές των πρώτων δύο ημερών των ράλι, θα είναι κακός συνδυασμός για το σπορ: «Σε μέρη σαν το Μεξικό, δεν είναι εφικτό για τον οδηγό που ανοίγει τον δρόμο να κερδίζει τον αγώνα», λέει ο Capito. «Σε τέτοια ράλι, αν μια ομάδα φέρει έναν άλλο οδηγό -κάποιον σαν τον Sebastien Loeb- θα κερδίσει. Είμαι σίγουρος ότι θα κάνει τρία ή τέσσερα ράλι και θα κερδίσει πολλούς βαθμούς για λογαριασμό τους. Με ενοχλεί ότι ο Loeb μπορεί να έρθει, να κερδίσει τρεις ή τέσσερις αγώνες, και μετά να φύγει χωρίς να κάνει όλο το πρωτάθλημα. Απέξω, όσοι παρακολουθούν τι κάνει ο Loeb, θα σκέφτονται ότι αυτός ο τύπος θα κέρδιζε τον τίτλο αν είχε κάνει όλη τη σεζόν -ο άλλος οδηγός κατέκτησε το πρωτάθλημα επειδή ο Loeb δεν ήταν εδώ. Μια τέτοια κίνηση θα μείωνε την αξία του πρωταθλήματος. Αν εμείς, π.χ., βγάζαμε τον Jari Marri [Latvala] από το αυτοκίνητο για έναν αγώνα, θα μπορούσαμε να βάλουμε στη θέση του έναν άλλο οδηγό, που θα εκκινούσε από την 10η ή τη 15η θέση στον δρόμο, θα είχε τις καλύτερες συνθήκες και θα κέρδιζε. Αλλά ποιον να φέρναμε; Ποιος υπάρχει που θα μπορούσε να κερδίσει τον Loeb, ξεκινώντας από την ίδια θέση στον δρόμο; Δεν υπάρχει κανείς»...
Toyota ante portas
Καθώς η Toyota προετοιμάζει ένα ιδιαίτερα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών του Yaris WRC για το 2015, τις προσεχείς εβδομάδες το διοικητικό της συμβούλιο στην Ιαπωνία αναμένεται να δώσει το «πράσινο φως» για την εργοστασιακή είσοδο της εταιρείας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2017. Η ιαπωνική εταιρεία κλίνει από καιρό προς την απόφαση της επιστροφής στο WRC, μετά την αποχώρησή της το 1999. Στο συμβούλιο, η Toyota αναμένεται να αποφασίσει το χρονοδιάγραμμα της επιστροφής, αλλά όχι και το αυτοκίνητο -καθώς, αν το επιστρέψουν οι κανονισμοί, ενδέχεται και να μη χρησιμοποιηθεί το Yaris αλλά η Corolla. Πάντως, είναι ενδιαφέρον ότι η Toyota -σε αντίθεση με τη Honda που επέστρεψε στη F1 χάρη στη χρήση και την εξέλιξη υβριδικών μονάδων ισχύος- δεν συνδέει την είσοδό της στο WRC με καμία απαίτηση περί υιοθέτησης νέων τεχνολογιών από το σπορ το 2017.
WRC 2015
22-25 Ιανουαρίου: Μόντε Κάρλο
12-15 Φεβρουαρίου: Σουηδία
5-8 Μαρτίου: Μεξικό
23-26 Απριλίου: Αργεντινή
21-24 Μαΐου: Πορτογαλία
11-14 Ιουνίου: Ιταλία
2-5 Ιουλίου: Πολωνία
30 Ιουλίου-2 Αυγούστου: Φινλανδία
20-23 Αυγούστου: Γερμανία
10-13 Σεπτεμβρίου: Αυστραλία
1-4 Οκτωβρίου: Γαλλία
22-25 Οκτωβρίου: Ισπανία
12-15 Νοεμβρίου: Βρετανία



ΔΗΜΟΦΙΛΗ