WRC 2023: Νέα σεζόν, νέα πρόσωπα, ίδιος στόχος – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε


Η νέα σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ ξεκινά σε μία εβδομάδα, με αρκετές αλλαγές στα οδηγικά line-up και ένα γεμάτο πρόγραμμα, με το Ράλλυ Ακρόπολις στο κέντρο του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 11/1/2023

Ομάδες, οδηγοί κι αλλαγές στα line-up

Το εύρος των αλλαγών στον τομέα των ομάδων φαίνεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι καμία εκ των τριών δεν θα κατέβει στους αγώνες με το ίδιο line-up που είχε το 2022.

Το ντόμινο των αλλαγών ξεκίνησε από τον Ott Tanak, που έληξε τη συνεργασία του με τη Hyundai έναν χρόνο νωρίτερα από αυτό που όριζε το συμβόλαιό του, και «μετακόμισε» στην M-Sport, σε μία επιστροφή σε γνώριμα μέρη για τον Εσθονό, ο οποίος κοιτάζει να επανέλθει στην κορυφή και στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος.

Το κενό που άφησε στην κορεάτικη ομάδα ήρθε να καλύψει ο Esapekka Lappi, που αποχώρησε από την Toyota, ενώ την αντίστροφη πορεία από τον Tanak ακολούθησε ο Craig Breen, μεταβαίνοντας εκ νέου στη Hyundai μετά από μόλις έναν χρόνο στην M-Sport.

Ο Takamoto Katsuta προήχθη από την «μικρή» ομάδα της Toyota στην κανονική, και θα μοιράζεται το τρίτο GR Yaris Rally1 με τον Sebastien Ogier.

Τέλος, παρελθόν από τη μεγάλη κατηγορία αποτελούν οι Adrien Fourmaux και Oliver Solberg, που θα συνεχίσουν τις καριέρες του με Rally2. 

Αναλυτικά:

  • Toyota Gazoo Racing WRT - K. Rovanpera S. Ogier, T. Katsuta, E. Evans
  • Hyundai Shell Mobis WRT - T. Neuville, E. Lappi, D. Sordo, C. Breen
  • M-Sport Ford WRT - O. Tanak, P. Loubet

Μειωμένες δοκιμές, λιγότερα σέρβις στους αγώνες, υποχρεωτικό shakedown

Για το 2023 έρχονται αλλαγές σε οργανωτικό επίπεδο και στην προετοιμασία των ομάδων και των οδηγών.

Μέχρι και πέρυσι, κάθε οδηγός εργοστασιακής ομάδας είχε στη διαθεσή του ημέρες δοκιμών ίσες με τους ευρωπαϊκούς αγώνες του προγράμματος. Τώρα, κάθε κατασκευαστής έχει 21 μέρες δοκιμών για όλη τη σεζόν, με κάθε οδηγό να μπορεί να τρέξει σε ως και 7 εξ αυτών.

Αν κι αποτελεί σημαντική μείωση στην ποσότητα των τεστ, εντούτοις προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στις ομάδες να χωρίζουν τις μέρες των δοκιμών τους κατά το δοκούν.

Έπειτα, έγινε γνωστό πως τα 15λεπτα σέρβις πριν από κάθε αγωνιστική μέρα δεν είναι πλέον υποχρεωτικά για τους χωμάτινους αγώνες, ενώ στους ασφάλτινους παραμένουν αναγκαία.

Επομένως, στα χωμάτινα ράλλυ, η τελευταία φορά που η ομάδα θα μπορεί να δουλέψει πάνω στο εκάστοτε αυτοκίνητο θα είναι το βράδυ πριν από κάθε leg του αγώνα.

Τέλος, το shakedown είναι υποχρεωτικό όχι μόνο για τους οδηγούς της κατηγορίας P1 (με 3 υποχρεωτικά και το πολύ 5 συνολικά περάσματα), αλλά και για τους οδηγούς της κατηγορίας P2 (WRC2), P3 (WRC3) και P4 (Rally4).

Το πρόγραμμα

Για το 2023, οι αλλαγές στο καλεντάρι είναι σημαντικές σε σχέση με το πρόγραμμα του 2022.

Για τους Έλληνες, ξεχωρίζει -ασφαλώς- το Ράλλυ Ακρόπολις, που θα διεξαχθεί το τετραήμερο 7-10 Σεπτεμβρίου, ίδιες ημερομηνίες σχεδόν με εκείνες της φετινής έκδοσης του ράλλυ.

Επιστρέφει η Χιλή και το Μεξικό, μετά τις δυσκολίες με την πανδημία του κορωνοϊού, ενώ και πάλι το φινάλε θα δοθεί στην Ιαπωνία.

Τέλος, η μεγάλη αλλαγή ακούει στο όνομα 'Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης', που αποτελεί συνδιοργάνωση ανάμεσα σε Αυστρία, Γερμανία και Τσεχία, για πρώτη φορά στην ιστορία.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Αγώνας

Ημερομηνία

Μόντε Κάρλο

19-22/1

Σουηδία

9-12/2

Μεξικό

16-19/3

Κροατία

20-23/4

Πορτογαλία

11-14/5

Σαρδηνία

1-4/6

Κένυα

22-25/6

Εσθονία

20-23/7

Φινλανδία

3-6/8

Ελλάδα

7-10/9

Χιλή

28/9-1/10

Κεντρική Ευρώπη

26-29/10

Ιαπωνία

16-19/11