WRC: Αυτοί ήταν οι κορυφαίοι οδηγοί του πρωταθλήματος του 2024


Κοιτάμε πίσω στη σεζόν κι αξιολογούμε τις επιδόσεις των 10 καλύτερων οδηγών και πληρωμάτων της σεζόν που μόλις ολοκληρώθηκε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ, Δ.Μ. / ΦΩΤΟ: Hyundai Motorsport GmbH - Romain Thuillier - Austral - Fabien Dufour, M-Sport, Sophie Graillon - McKlein - Toyota Gazoo Racing
  • 27/11/2024

Η σεζόν του 2024 ολοκληρώθηκε για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με τον Thierry Neuville να κατακτά τον πρώτο του τίτλο στο WRC και την Toyota να «κλέβει» το κατασκευαστών μέσα από τα χέρια της Hyundai.

Μια πλούσια χρονιά με ανατροπές, εκπλήξεις κι *αρκετά* ατυχήματα ήρθε στο τέλος της. Μερικοί οδηγοί έλαμψαν κι εκμεταλλεύτηκαν τις εκάστοτε συνθήκες, όμως άλλοι δεν κατάφεραν να αντεπεξέλθουν στις προσδοκίες. Οι συντάκτες του Car and Driver κατατάσσουν τους 10 κορυφαίους οδηγούς.

10. Esapekka Lappi

Παρόλο που ο Φινλανδός πέρασε αρκετούς μήνες εκτός αγώνων, ξεκίνησε τη σεζόν του με τεράστια φόρα, παίρνοντας τη νίκη στη Σουηδία, σε έναν αγώνα που είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του. Ακόμη και στους αγώνες που είχε ενδεχομένως κάποιο ατύχημα το Σάββατο, όπως για παράδειγμα στον αγώνα της πατρίδας του, επέστρεψε την Κυριακή και πίεσε για βαθμούς, βοηθώντας τη Hyundai στη μάχη της για το πρωτάθλημα κατασκευαστών με την Toyota. Το πρωτάθλημα μπορεί να χάθηκε, όμως ο Lappi έκανε το καλύτερο που μπορούσε, δεδομένης της διακεκομμένης επαφής του με το i20 N Rally1.

9. Takamoto Katsuta

Συμπαθής, γρήγορος, αλλά και ασταθής και με μία σαφή τάση στην υπερβολή και το λάθος. Η σεζόν του Katsuta μπορεί να χαρακτηριστεί από την παραπάνω πρόταση, όπως κι όλη του η καριέρα άλλωστε, για αυτό και μένει χαμηλά στην κατάταξη. Παρόλα αυτά, δεν ήταν σε καμία περίπτωση μία κακή χρονιά για τον ίδιο. Είχε τις στιγμές του, όπως στην Κένυα που ήρθε 2ος, αλλά κατά τα λοιπά παρέμεινε στα γνώριμα για τον ίδιο επίπεδα - και δικαίως βρέθηκε για λίγο εκτός για να πάρει την θέση του ο Pajari.

8. Sami Pajari

Πολλοί λένε ότι ο Φινλανδός «ψήνεται» για να γίνει ο «νέος» Rovanpera. Το νέος σε εισαγωγικά, γιατί ο Rovanpera είναι μόλις 24 ετών. Ο Pajari κατάφερε να αποδείξει ότι είναι ένα λαμπρό αστέρι που η Toyota δεν πρέπει να παραγκωνίσει: Κέρδισε το πρωτάθλημα του WRC2 στη δεύτερη πλήρη σεζόν του στο πρωτάθλημα και ταυτόχρονα τα πήγε εξαιρετικά στις δύο από τις τρεις «εξορμήσεις» του στη μεγάλη κατηγορία. Ήρθε 4ος στο Ράλλυ Φινλανδίας και 6ος στο Ράλλυ Χιλής, ενώ είχε ατύχημα στην Κεντρική Ευρώπη, όμως αυτό λίγο πρέπει να τον «στοιχειώνει,» αφού τελικά θα οδηγεί για την Toyota σε πλήρες πρόγραμμα στο WRC το 2025. Και δικαίως.

7. Dani Sordo

Ο βετεράνος του WRC, ο άνθρωπος που με την εμπειρία του και μόνο μπορεί να φέρει αποτέλεσμα, έδειξε κατά περίπτωση τις ικανότητές του και κατάφερε με μόλις μόλις με τρία ράλλυ στο ενεργητικό του να πάρει σημαντικά αποτέλεσμα για τη Hyundai, κρατώντας την στη μάχη των κατασκευαστών όποτε του ζητήθηκε να φέρει βαθμούς.

6. Elfyn Evans

Ο Evans είναι γνωστή ποσότητα στο WRC τα τελευταία αρκετά χρόνια. Τόσο ο ίδιος, όσο κι η Toyota ξέρουν ότι στην καλή του μέρα μπορεί να κερδίσει τους πάντες, μόνο που φέτος, που θα έπρεπε να είναι στη μάχη του τίτλου ενεργά και με αξιώσεις, στάθηκε κατώτερος των περιστάσεων και έχασε ευκαιρίες. Το ότι δεν έχει νίκη κλείνοντας τη σεζόν αποτελεί ψεγάδι για τον ίδιο, δεδομένης της δυναμικής της Toyota και των προσδοκιών που υπήρχαν με την απουσία του Rovanpera.

5. Sebastien Ogier

Ξεκίνησε με πείσμα, βάθρα και νίκες, είπε μεγάλα λόγια κι όλοι τον πιστέψαμε. Λίγο πριν έρθει στην Ελλάδα κι αφού είχε μόλις κερδίσει στη Φινλανδία, ο 8κις παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε ότι θα κυνηγούσε την κατάκτηση του 9ου τίτλου του. Από εκεί κι έπειτα, ήρθε 16ος στο Ράλλυ Ακρόπολις και 36ος στη Χιλή, ενώ αποσύρθηκε συνολικά από τον αγώνα στην Κεντρική Ευρώπη. Υπέπεσε σε αχρείαστα λάθη κι είδε σταδιακά τις ελπίδες του για παγκόσμιο πρωτάθλημα να εξατμίζονται. Μόνο στην Ιαπωνία κι όταν ο Thierry Neuville είχε ήδη πανηγυρίσει τον πρώτο του τίτλο, ο Ogier πάτησε το γκάζι, κι έπαιξε καταλυτικότατο ρόλο στην εξασφάλιση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών για την Toyota.

4. Ott Tanak

Η δεύτερη θητεία του Tanak στη Hyundai ξεκίνησε με παρόμοιο τρόπο με το πώς τελείωσε η πρώτη του. Ο Εσθονός έχει την ταχύτητα να κινηθεί στον ρυθμό των κορυφαίων, να εκμεταλλευτεί ό,τι έχει να του δώσει το i20 N Rally1, αλλά βρέθηκε συχνά σε δύσκολη θέση είτε λόγω ατυχήματος, είτε λόγω της ξεκάθαρης αδυναμίας του να τα βάλει με έναν Neuville που ήταν πιο πεισμωμένος από ποτέ βλέποντας τη μεγάλη του ευκαιρία να στεφθεί πρωταθλητής. Η δυναμική του Tanak θα έπρεπε -ενδεχομένως- να του επιτρέψει να «χτυπήσει πρωτάθλημα», και για αυτό παίρνει αυτήν την θέση στο power ranking.

3. Adrien Fourmaux

Μετά την αβυσσαλέα σεζόν του 2022 στο WRC και την, όπως όλα έδειξαν, επιμορφωτική σεζόν του 2023 στο WRC2, ο Γάλλος της M-Sport επέστρεψε στην κορυφαία βαθμίδα των αγώνων ράλλυ το 2024 κι έδειξε ότι είναι έτοιμος για κάτι μεγαλύτερο. Σημείωσε 5 βάθρα σε Σουηδία, Κένυα, Πολωνία, Φινλανδία και Ιαπωνία και πήρε την πρώτη του νίκη σε Ε.Δ. στην καριέρα του, ολοκληρώνοντας τελικά στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας των οδηγών. Αν τα ρεπορτάζ που τον θέλουν να οδηγήσει για τη Hyundai το 2025 βγουν αληθινά, τότε αναμένεται να δούμε μεγάλα πράγματα από εκείνον.

2. Kalle Rovanpera

Η απόφαση του δις πρωταθλητή να μην έχει πλήρη εμπλοκή στο πρωτάθλημα του 2024 ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία, αλλά τελικά φαίνεται πως μόνο καλό του έκανε. Κάθε φορά που επέλεγε να καθίσει ξανά στο bucket του GR Yaris Rally1, ο Φινλανδός έδειχνε ότι δεν είχε χάσει ούτε χιλιοστό του ταλέντου και της ετοιμότητάς του, κερδίζοντας σε Κένυα, Πολωνία, Λετονία και Χιλή. Το 2025 θα επιστρέψει κανονικά στην ενεργό δράση και με δεδομένο το τι κατάφερε φέτος, θα πρέπει να λογίζεται το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο.

1. Thierry Neuville

Από την πρώτη θέση δε θα μπορούσε να λείπει ο παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο Βέλγος πήρε 2 νίκες σε Μονακό και Ελλάδα κι ανέβηκε στο βάθρο συνολικά 6 φορές μέσα στη σεζόν κι ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρον το νέο σύστημα βαθμολογίας που ίσχυσε για το 2024. Οδήγησε μεστά, συγκροτημένα και χωρίς σημαντικά λάθη καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν, πίεσε όπου χρειαζόταν κι ήταν εκεί γα να ευνοηθεί από ατυχίες και κακοτοπιές άλλων. Αν μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την φετινή του καμπάνια με μία λέξη, αυτή θα ήταν σίγουρα η «συνέπεια».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC 2025: Με 4 αυτοκίνητα σε full πρόγραμμα η Toyota - Επιστρέφει ο Rovanpera

Ott Tanak: «Αυτό το ατύχημα δε θα έπρεπε να έχει συμβεί ποτέ»

WRC: Οι τελικές βαθμολογίες του πρωταθλήματος μετά το Ράλλυ Ιαπωνίας