Η FIA ανακοίνωσε τις πρώτες λεπτομέρειες σχετικά με έναν νέο κατασκευαστή που αναπτύσσει αυτοκίνητο με στόχο την είσοδό του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, στο πλαίσιο των νέων τεχνικών κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ το 2027.
Πρόκειται για την Project Rally One, η οποία ιδρύθηκε από τον έμπειρο μηχανικό αγώνων Lionel Hansen, τον πρώην διευθυντή αγώνων ράλι της FIA και επικεφαλής της ομάδας της Citroen στο WRC, Yves Matton, και την Prospeed. Πρόκειται για το πρώτο εγχείρημα που ηγείται επίσημα ένας βελτιωτής υπό το νέο τεχνικό πλαίσιο του WRC. Το πρότζεκτ έχει ως στόχο τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την ομολογκασιόν ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών WRC27, ενόψει της έναρξης του επόμενου κανονιστικού κύκλου του πρωταθλήματος, με την ομάδα να αναλαμβάνει κάθε πτυχή του εγχειρήματος.
Μέχρι τώρα, η Toyota ήταν ο μόνος κατασκευαστής που είχε ανακοινώσει την εξέλιξη αυτοκινήτου που θα υπαγόταν στους κανονισμούς του 2027. Θυμίζουμε ότι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, οι οποίοι θα έχουν διάρκεια 10 ετών, έχουν σχεδιαστεί με στόχο τη μείωση του κόστους και τη μεγαλύτερη ευελιξία, προκειμένου να προσελκύσουν νέους κατασκευαστές και ομάδες στο WRC. Τα αυτοκίνητα θα κοστίζουν έως 345.000€ έκαστο, θα αποδίδουν περίπου 300 PS και θα χρησιμοποιούν ορισμένα εξαρτήματα από αυτοκίνητα κατηγορίας Rally2.
Η Project Rally One αποτελεί «παιδί» της συνεργασίας των Matton και Hansen και ήδη έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του σασί έχουν ολοκληρωθεί, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η συναρμολόγηση του πρωτοτύπου. Μετά την ολοκλήρωσή του, το αυτοκίνητο θα περάσει από εκτεταμένο πρόγραμμα εξέλιξης, που θα περιλαμβάνει περισσότερα από 6.000 km δοκιμών σε χώμα και άσφαλτο, πριν από τη διαδικασία ομολογκασιόν. Το πρώτο shakedown έχει προγραμματιστεί για την άνοιξη του 2026, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, το αυτοκίνητο θα πρέπει να λάβει έγκριση από τη FIA, με την παραγωγή τουλάχιστον 10 αυτοκινήτων εντός 24 μηνών από την ημερομηνία ομολογκασιόν. Παράλληλα, η ομάδα οφείλει να δεσμεύσει δύο αυτοκίνητα για συμμετοχή στο τουλάχιστον 50% των αγώνων στο καλεντάρι του WRC στην πρώτη σεζόν συμμετοχής της.
«Η είσοδος της Project Rally One στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική στιγμή για εμάς. Το να είμαστε οι πρώτοι που παρουσιάζουμε ένα νέο αυτοκίνητο για τη νέα εποχή του WRC είναι κάτι για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι», δήλωσε σχετικά ο Hansen.
«Η εισαγωγή των κανονισμών WRC27 μάς έδωσε την ευκαιρία να κάνουμε το βήμα προς το πρωτάθλημα. Το νέο τεχνικό πλαίσιο δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον για ανεξάρτητα εγχειρήματα όπως το δικό μας, επιτρέποντάς μας να εξελίξουμε ένα αυτοκίνητο από το μηδέν και να ανταγωνιστούμε τους κατασκευαστές στο υψηλότερο επίπεδο.
«Η πρόοδος που έχουμε ήδη σημειώσει μάς γεμίζει αυτοπεποίθηση για την κατεύθυνση που ακολουθούμε. Με το σασί ολοκληρωμένο και το πρωτότυπο υπό συναρμολόγηση, βρισκόμαστε σε ισχυρή θέση ενόψει του πρώτου shakedown την άνοιξη και της συνέχισης της εξέλιξης μέχρι το αγωνιστικό ντεμπούτο του αυτοκινήτου».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Με το πόδι στο γκάζι για το 2026, σε νέα έδρα






ΔΗΜΟΦΙΛΗ




_77761_475605_type13129.jpg)
_77761_467618_type13129.jpg)