WRC: Τι μάθαμε από το Ράλλυ Χιλής;


Παραλειπόμενα, αποκλειστικές ειδήσεις, σχόλια από τον Θωμά K. Ευθυμίου aka Mr WRC.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΘΩΜΑΣ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, RED BULL CONTENT POOL, ACROPOLIS RALLY MEDIA
  • 2/10/2024
  • WRC #1

Η έκφραση «Το μετέωρο βήμα» δεν θα μπορούσε να έχει καλύτερη εφαρμογή από την μετέωρη κατάσταση που βρίσκεται σήμερα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Πολλά ακούγονται, πολλά γράφονται, πολλά εικάζονται και όσο περισσότερα κυκλοφορούν και πουθενά δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση, τα σενάρια θα δίνουν και θα παίρνουν.

Τι έχω μάθει μετά από συζητήσεις και ερωτήσεις και αναλύσεις στο Ακρόπολις αλλά και πριν το Ράλλυ Χιλής; Ότι ναι, η WRC Promoter έχει ανοίξει «το βιβλίο προσφορών» προκειμένω να εκχωρήσει τα εμπορικά δικαιώματα του WRC. Αυτό συμβαίνει και στην φαρέτρα της έχει μεν το γεγονός ότι πλέον το WRC σε επίπεδο κάλυψης βρίσκεται στα καλύτερά του, ενώ δομικά/οργανωτικά βρίσκεται σε καλό δρόμο.

  • WRC #2

Σε αυτό που χωλαίνει ότι είναι στάσιμο προϊόν. Και σε αυτό τεράστιο μερίδιο έχει η FIA η οποία δείχνει να αντιμετωπίζει το WRC σαν να είναι «απόπαιδο». Σκληρή έκφραση, αλλά αν δεις τα άλλα δύο μεγάλα ατού στο μανίκι της FIA, την Formula 1 και WEC, διαπιστώνεις ότι βρίσκονται στα καλύτερά τους. Και για αυτό υπάρχουν λόγοι. Κι αυτοί οι λόγοι είναι δυναμικό marketing και σταθεροί κανονισμοί με προοπτική, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι οι κανονισμοί είναι βατοί και σε συνεργασία με τους κατασκευαστές. Και αυτός είναι ο λόγος που εκεί βλέπουμε να συρρέουν επιθυμίες για είσοδο νέων κατασκευαστών στους θεσμούς και στα ράλι έχουμε μείνει με δυόμισι… 

Η ευθύνη της FIA εντοπίζεται στο γεγονός ότι η αδιαμφισβήτητη επιθυμία της να φέρει έναν ακόμα κατασκευαστή στο WRC μέχρι το 2022, όχι απλά δεν ευοδώθηκε ποτέ, αλλά στην συνέχεια «κρέμασε» σαν προτεραιότητα. Και σήμερα έχουν φτάσει να αναμασάμε την καραμέλα ότι η Subaru θα επιστρέψει στα ράλλυ, ή ότι ο όμιλος Stellantis θα μπει στο WRC τουλάχιστον με μία μάρκα του… Υποθέσεις/επιθυμίες, δηλαδή, που αναπαράγονται στα όρια του καφενείου του διαδικτύου και μέχρι στιγμής είναι φρούδες ελπίδες.

  • WRC #3

Ας δούμε τώρα τι συμβαίνει με τους ήδη υπάρχοντες κατασκευαστές. Πρωτίστως ότι όλοι μαζί (οι τρεις τους δηλαδή) και η FIA ολοκληρώνουν ωσονούπω τους κανονισμούς με διάρκεια πενταετίας που πολύ πιθανόν να ανακοινωθούν μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. Τι γίνεται όμως τώρα με αυτούς; Η Hyundai επέλεξε να μπει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) αλλά όχι σαν Hyundai, αλλά μέσα από την premium μάρκα της, την Genesis. Κάτι που έχει κάνει και η Renault, δηλαδή, με την Alpine. Να πω εδώ ότι παρά τα όσα λέγονται η Hyundai πιθανόν να συνεχίσει εκχωρώντας το πρόγραμμα του WRC σε ιδιώτη, εγώ μαθαίνω ότι στο τραπέζι των Κορεατών «παίζει» να τρέξει ιδιωτική ομάδα το project WEC και να μείνει η Hyundai στο WRC ως έχει. Ωστόσο και εκεί υπάρχουν ακόμα πράγματα που δεν έχουν βγει παραέξω και σχετίζονται με χορηγικές συμφωνίες κλπ, κλπ μια και για το WEC χρειάζεται δύο χρόνια προετοιμασίας. Θα δείξει.

Η Toyota από την άλλη είναι η πιο σταθερή από την πρώτη στιγμή. Έχει ξεκαθαρισμένο το τοπίο των επιθυμιών της και βαδίζει σε αυτό. Και περιμένουμε να αποτυπωθεί στην ανακοίνωση των νέων κανονισμών.

Τέλος η M-Sport Ford κάνει το δικό της παιχνίδι και πιέζει προς κάθε κατεύθυνση για να πάρει ότι μπορεί. Από χορηγικές επιδοτήσεις από την WRC Promoter, μέχρι την έμμεση πίεση προς την mama-Ford ώστε να δραστηριοποιηθεί πιο ενεργά στο WRC. Όλοι, μηδενός εξαιρουμένου υποστηρίζουν με θέρμη την παραμονή της ομάδας του Malcolm Wilson στο WRC, αλλά όταν τελειώσουν οι ευχές και κλείσουν οι πόρτες, ενεργές αποφάσεις δεν παίρνονται. Οπότε η μεν FIA και οι άλλοι δύο κατασκευαστές θέλουν την Ford στο παιχνίδι για να μην αδυνατίσει το προϊόν αλλά από την άλλη για να συντηρηθεί ένα τέτοιο πρόγραμμα χρειάζονται εκατομμύρια επί εκατομμυρίων, το οποία δεν φυτρώνουν δυστυχώς στα λεφτόδεντρα…

Από την άλλη, ποια Ford θα πάρει θέση; Αυτή που έχει ορμήσει σαν σίφουνας στην ηλεκτροκίνηση (με τις όποιες δεύτερες σκέψεις…), ή αυτή που εγκρίνει ένα δαπανηρό πρόγραμμα μέσω της Ford Performance για να συμμετάσχει στο Dakar; 

Εν ολίγοις κάπου εδώ εξηγείται και το εισαγωγικό πιο πάνω για το «μετέωρο βήμα»…

  • Kalle Rovanpera

Δεν ξεχνιέται η άτιμη η τέχνη! Μπορεί να κάνει χρονιά διακοπών και ζεν αλλά όταν φοράει το κράνος και δένει την ζώνη του, ο Kalle κάνει πάρτι στις Ειδικές Διαδρομές. Φέτος με την εκ περιτροπής συμμετοχή του έδωσε την ευκαιρία σε διεκδικητές του τίτλου να δώσουν το δικό τους στίγμα. Από του χρόνου παιδιά που θα ξαναμπεί με πλήρες πρόγραμμα, τα «γάλατα θα σφίξουν»… Και για τους δύο τίτλους του WRC… Να γιατί η Toyota είναι «καβάλα στο άλογο»…

  • Sebastien Ogier

Τα νεύρα εξηγούν το θόλωμα του μυαλού ή και το αντίστροφο. Με την πραγματικότητα στον οποία ζει να προβάλει στο καθημερινό του οπτικό πεδίο τον πολυπόθητο αριθμό «9», κάνει τα πάντα ώστε να ισοφαρίσει τον αξεπέραστο -πιθανόν- αριθμό πρωταθλημάτων του Loeb. Μόνο που εκείνος τα πήρε σε κανονική ροή, ενώ ο Ogier διεκδικεί τον ένατο τίτλο μέσα από εκ περιτροπής συμμετοχές και «τσονταρίσματα» εμφανίσεων. Και αυτό του έχει δημιουργήσει απίστευτο εκνευρισμό σε σημείο να γίνεται αντικοινωνικός, αγενής, και θολωμένος. Και αυτό το θόλωμα τον έχει οδηγήσει σε δύο αγώνες που μπορούσε να κερδίσει (Ακρόπολις και Χιλή) να τερματίζει στην 18η και 36η θέση αντίστοιχα… 

  • Rally2/WRC2

Ο τίτλος του WRC2 Θα μπορούσε να είχε κριθεί στην Χιλή αλλά η ατυχία του Oliver Solberg (Skoda Fabia) του τον στέρησε. Θα ήταν δίκαιο να κέρδιζε τον τίτλο ο Σουηδός; Είναι μία μεγάλη κουβέντα… Κι αυτό γιατί για εμένα ο άνθρωπος της χρονιάς στο WRC2 είναι ο Γάλλος Yohan Rossel (Citroen C3). Γιατί; Επειδή οδηγεί ένα αυτοκίνητο που η τελευταία του μεγάλη εξέλιξη είναι από 2020 και από εκεί και μετά συντηρείται με «γιατροσόφια» και έξυπνες λύσεις σε λεπτομέρειες που κάνει η Citroen Racing. Επίσης να εξάρουμε ότι σε κάθε επιφάνεια, είτε σε άσφαλτο είτε σε σκληρό χώμα έχει μία σταθερότητα στις επιδόσεις του, απέναντι σε συνδυασμούς με σύγχρονα εξελιγμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας (Skoda, Yaris).  

Τώρα, ποιοι είναι οι μνηστήρες; Ο Rossel έχει έναν ακόμα αγώνα να βαθμολογηθεί ενώ υπολείπεται του Solberg δώδεκα βαθμούς. Πίσω του έρχεται ο Sami Pajari (Toyota Yaris) ο οποίος έχει επίσης ένα ακόμη αγώνα να προσμετρήσει στα αποτελέσματά του και είναι πίσω από τον Rossel μόνο τρεις βαθμούς…  .

Στην Χιλή πάντως η βελγική ομάδα DG Sport (που «τρέχει» το πρόγραμμα της Citroen Racing) εξασφάλισε τον τίτλο των ομάδων στην WRC2 μετά την νίκη των Rossel-Barral στην Χιλή. Όπως και οι Dominguez-Penatez που κέρδισαν το πρωτάθλημα WRC3. 

  • Hyundai

Μετά τον θρίαμβο στο Ακρόπολις, ο καταποντισμός στην Χιλή. Η διαφορά με την Toyota στο κατασκευαστών μειώθηκε στο μισό και τώρα με δύο ασφάλτινους αγώνες να απομένουν όλα είναι ρευστά. Ποιος έχει το προβάδισμα; Αν αφαιρέσουμε τις εικασίες και τα ευχολόγια, οι αριθμοί δίνουν την απάντηση. Προσέξτε αυτό που λέω: οι αριθμοί. Οι οποίοι λένε ότι από τους έντεκα γύρους που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, η Toyota έχει κερδίσει τους επτά. Η μάχη θα είναι σκληρή. Η κάθε ομάδα θέλει να καθαρίσει τον τίτλο στην έδρα της. Η Hyundai στην Γερμανία (CER) και η Toyota στην χώρα της στον τελευταίο γύρο του WRC.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

WRC: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά το Ράλλυ Χιλής

WRC: Πόσα χρήματα κερδίζουν οι κορυφαίοι οδηγοί των αγώνων ράλλυ (πίνακας)

Αποκάλυψη: Αυτή τη λύση σκέφτεται η Hyundai για το μέλλον της στο WRC