Aυτοκίνητα «All Inclusive» με τον μήνα


Ο κορωνοϊός έφερε στο προσκήνιο ευέλικτες μορφές χρήσης του αυτοκινήτου, όπως είναι η ενοικίαση σε μηνιαία βάση με το μίσθωμα να περιλαμβάνει τα πάντα, εκτός φυσικά από το κόστος των καυσίμων και τις…κλήσεις για τροχαίες παραβάσεις.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/6/2022

Μέχρι πρόσφατα οι δύο βασικοί τρόποι για να έχεις στη διάθεσή του ένα καινούριο αυτοκίνητο ήταν είτε να το αγοράσεις είτε να το αποκτήσεις με μακροχρόνια μίσθωση, γνωστότερη και ως leasing. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα κερδίζει συνεχώς έδαφος ένας τρίτος δρόμος, που δεν είναι άλλος από την ενοικίαση του οχήματος σε μηνιαία βάση και –συνήθως- με ανώτατο χρονικό ορίζοντα το εξάμηνο αντί των τριών έως πέντε ετών, που ισχύουν στις περιπτώσεις του μακροχρόνιου leasing.

Ο κορονοϊός έδωσε μεγάλη ώθηση στη συνδρομητική ενοικίαση των αυτοκινήτων με τον μήνα, καθώς επέτρεψε σε πολλούς χρήστες να αποφύγουν τους υγειονομικούς κινδύνους που ενεδρεύουν στα Μέσα Μαζικών Μεταφορών και να καθίσουν στο τιμόνι ενός Ι.Χ., χωρίς να χρειαστεί να δεσμευτούν για αρκετά χρόνια. Η ευελιξία αποτελεί σε κάθε περίπτωση ένα καθοριστικό επιχείρημα υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης, ωστόσο δεν είναι και το μόνο.

Το μίσθωμα είναι σε αυτές τις περιπτώσεις σαφώς φθηνότερο σε σχέση με μία βραχυχρόνια ενοικίαση λίγων ημερών και περιλαμβάνει απλά τα πάντα εκτός του κόστους του καυσίμου και των κλήσεων για ενδεχόμενες τροχαίες παραβάσεις. Επίσης ο συνδρομητής δεν χρειάζεται να καταθέσει κάποιο σημαντικό ποσό για προκαταβολή, όπως συμβαίνει στην αγορά και στο κλασικό leasing, μπορεί να αλλάζει συχνά μοντέλο και να κάνει διάλειμμα για όσο διάστημα δεν χρειάζεται οπωσδήποτε κάποιο Ι.Χ., ενώ δεν τον απασχολεί η αξία μεταπώλησης του καινούριου αυτοκινήτου του.

Αρκετοί πελάτες επιλέγουν επίσης την ενδιάμεση πρόταση της μηνιαίας μίσθωσης, επειδή τους παρέχει τη δυνατότητα να συμβιώσουν για κάποιο σημαντικό διάστημα με μοντέλα νέας τεχνολογίας, όπως π.χ. τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και να διαπιστώσουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, πριν αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν στην αγορά τους ή στη λύση του μακροχρόνιου leasing.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι το μέλλον ανήκει σε αυτά τα ευέλικτα προγράμματα. Ενδεικτική είναι μία έρευνα του 2020 την οποία πραγματοποίησε το διακεκριμένο γερμανικό ινστιτούτο Center Automotive Research (CAR). Σύμφωνα με τους ερευνητές, το 2030 θα κατέχουν οι μηνιαίες μισθώσεις ένα ποσοστό περίπου 40% στο σύνολο των λιανικών πωλήσεων, ενώ το υπόλοιπο 60% θα κατανέμεται μεταξύ των κλασικών πωλήσεων και της μακροχρόνιας μίσθωσης leasing.

Προγράμματα τέτοιας μορφής προσφέρουν πλέον αρκετές εταιρείες και στην Ελλάδα, οπότε πρέπει να κάνει ο υποψήφιος χρήστης μία αναλυτική έρευνα αγοράς πριν καταλήξει στη φίρμα και στην πρόταση, η οποία τον καλύπτει καλύτερα και δεν περιλαμβάνει ψιλά γράμματα και αδιαφανείς όρους. Η διαδικασία είναι συνήθως απλή και μπορεί να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, ενώ κάποιες εταιρείες ζητούν αρχικά ένα πολύ χαμηλό ποσό ως εγγύηση. Σε ορισμένες περιπτώσεις πρέπει να είναι ο ενδιαφερόμενος τουλάχιστον 21 ή 23 ετών και «καθαρός» στον Τειρεσία.