Δίπλωμα οδήγησης: Τα 10 λάθη που πρέπει να αποφύγουμε για να περάσουμε τις εξετάσεις


Αυτά είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε κατά την διαδικασία των εξετάσεων οδήγησης για δίπλωμα αυτοκινήτου. Οδηγίες για να μην πέσουμε στην παγίδα.

  • 12/6/2022

Άγχος για την επιτυχία, νευρικότητα, μικρά αλλά μοιραία λάθη. Όσο καλά και αν είμαστε προετοιμασμένοι, στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης πολλά μπορούν να πάνε λάθος. Πάμε να δούμε μερικά από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε ως υποψήφιοι οδηγοί.Έχουμε περάσει με επιτυχία την θεωρητική εξέταση, τα γνωστά «σήματα» και μας μένει το τελευταίο και σημαντικότερο βήμα για την απόκτηση του πολυπόθητου διπλώματος. Είμαστε πολύ καλά προετοιμασμένοι, έχουμε ακούσει προσεκτικά τις οδηγίες του δασκάλου μας, αλλά το άγχος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός.

Πρέπει να είμαστε απόλυτα συγκεντρωμένοι για να αποφύγουμε μερικά μικρά αλλά μοιραία λάθη, αφού ο εξεταστής είναι εκεί στο πίσω κάθισμα και κοιτά προσεκτικά ακόμη και τις πιο μικρές λεπτομέρειες.

Η πρακτική εξέταση για την άδεια οδήγησης έχει μεταβλητή δυσκολία και εξαρτάται από τον εξεταστή και τη διαδρομή που θα επιλέξει. Ωστόσο, αρκετά από τα πιο συνηθισμένα λάθη γίνονται πολλές φορές από έλλειψη συγκέντρωσης και είναι κοινά σε όλους σχεδόν τους επίδοξους οδηγούς. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.

1. Κακή προετοιμασία πριν από την εκκίνηση

Είναι προφανές ότι το να βάλουμε τη ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτικό, αλλά και θεωρείται βασικό λάθος. Αν την ξεχάσουμε απλώς μπορεί να μας κοστίσει την αποτυχία πριν ακόμα ξεκινήσουμε. Άλλο ένα σημαντικό βήμα είναι η σωστή ρύθμιση του καθίσματος και των καθρεπτών.

Αυτό είναι το πρώτο λάθος στο οποίο μπορούμε να υποπέσουμε. Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος, το δέσιμο της ζώνης ασφαλείας και η ρύθμιση των καθρεπτών είναι υποχρεωτικά και είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που κοιτούν όλοι οι εξεταστές.

2. Να μην κοιτάζουμε τους καθρέφτες

Είναι εξίσου σημαντικό πέρα από το να οδηγούμε σωστά, να δείξουμε στον εξεταστή ότι είμαστε ικανοί να το κάνουμε. Αυτό σημαίνει πρέπει να κοιτάζουμε καθρέφτες σε κάθε ελιγμό, αλλαγή πορείας ή λωρίδας κυκλοφορίας.

Επομένως, είναι απαραίτητο να ελέγχετε συχνά τους καθρέφτες σας και βεβαιωθείτε ότι ο εξεταστής μπορεί να σας δει, κάνοντας κινήσεις του κεφαλιού σας, όχι μόνο με τα μάτια.

3. Δεν τηρούμε τα σήματα κυκλοφορίας

Αυτό είναι πιο συνηθισμένο λάθος. Και είναι αλήθεια ότι πολλοί εξεταζόμενοι γνωρίζουν τι σημαίνει το κάθε σήμα, αλλά δεν το εφαρμόζουν σωστά.

Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι το STOP. Ενώ πολλοί οδηγοί το θεωρούν περιττό αν δεν πλησιάζει κανένα όχημα στη διασταύρωση, είναι υποχρεωτικό να σταματήσουμε πλήρως ακόμα κι αν δεν δούμε κανέναν να πλησιάζει.

Το STOP μας λέει να σταματήσουμε. Τελείως.

4. Οδήγηση πολύ κοντά στις πλευρές του δρόμου

Αυτό το σφάλμα είναι πολύ συχνό σε άτομα που οδηγούν με χαμηλή αυτοπεποίθηση. Τείνουν να κολλάνε στις πλευρές του δρόμου, τόσο αριστερά όσο και δεξιά, για να είναι μακριά από την αντίθετη κυκλοφορία, ή να κάνουν χώρο για άλλα αυτοκίνητα.

Το σωστότερο είναι να οδηγούμε στο κέντρο της λωρίδας, όχι μόνο για ασφάλεια, αλλά για να δείξουμε στον εξεταστή ότι έχουμε τον έλεγχο της κατάστασης.

5. Μη σεβασμός στην προτεραιότητα των πεζών

Ο δάσκαλος σας πρέπει να σας το έχει πει πολλές φορές και το έχετε εξασκήσει πολλές φορές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ένας πεζός έχει πάντα προτεραιότητα, ειδικά αν πρόκειται να διασχίσει μία διάβαση. Πολλοί πεζοί δεν βοηθούν καθόλου βγαίνοντας από το πουθενά την τελευταία στιγμή, αλλά ακόμα κι έτσι, πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικοί και να φροντίζετε να τηρείτε την προτεραιότητα των πεζών ανά πάσα στιγμή.

6. Οδηγείτε με λάθος σχέση στο κιβώτιο

Αυτό είναι άλλο ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν πολλοί οδηγοί σε όλη τους τη ζωή. Υπάρχουν πολλοί έμπειροι οδηγοί που οδηγούν με μία χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο, πιέζοντας αναίτια τον κινητήρα ή υψηλότερη μην έχοντας την δύναμη του κινητήρα διαθέσιμη τη στιγμή που μπορεί να την χρειαστούν.

Αυτό το ζήτημα βέβαια τείνει να εκλείψει με την πάροδο του χρόνου και την επικράτηση των τεχνολογικά εξελιγμένων αυτόματων κιβωτίων που θα επιλέγουν μόνα τους τη σωστή σχέση κάθε στιγμή.

7. Δεν χρησιμοποιούμε σωστά τις λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης

Ένα άλλο κλασικό λάθος είναι να μην ξέρουμε πώς να μπούμε ή να βγούμε από έναν αυτοκινητόδρομο. Στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, οι λωρίδες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης υπάρχουν για να επιταχύνουμε ή να επιβραδύνουμε ανάλογα και να έχουμε ομαλή έξοδο ή είσοδο στον αυτοκινητόδρομο.

Το λάθος που κάνουν πολλοί οδηγοί είναι ότι περιμένουν στο τέλος της λωρίδας για να επιταχύνουν, έχοντας έτσι πολύ χαμηλή ταχύτητα και εμποδίζοντας την κίνηση, αναγκάζοντας τους άλλους οδηγούς να φρενάρουν.

Αντίστοιχα, στις λωρίδες επιβράδυνσης πρέπει να μειώσετε ταχύτητα εντός αυτών και όχι στον αυτοκινητόδρομο.

8. Μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας

Ένα μεγάλο κλασικό γνώρισμα στους ελληνικούς και όχι μόνο δρόμους. Η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας υποδηλώνει στον εξεταστή ότι δεν είστε προσεκτικοί και θα σας κάνει να αποτύχετε.

Η τήρηση της απόστασης ασφαλείας σε συνδυασμό με τον σεβασμό των ορίων ταχύτητας αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις, κατά την οδήγηση. Πάντα πρέπει να οδηγείτε με μια ταχύτητα που θα σας επιτρέπει να σταματήσετε εγκαίρως σε περίπτωση ανάγκης.

Όσο αυξάνει η ταχύτητα του οχήματος σας, μεγαλώνει και η τελική απόσταση ακινητοποίησής του, η οποία είναι ίση με το άθροισμα της απόστασης που θα διανύσει το όχημα έως ότου ξεκινήσει να αντιδρά (φρενάρει) ο οδηγός και της απόστασης που θα διανύσει το όχημα φρενάροντας.

9. Υπερβολική ταχύτητα

Η υπερβολική ταχύτητα και αντίθετα η πολύ χαμηλή ταχύτητα λόγω υπερβολικής ανασφάλειας θεωρούνται επίσης σημαντικά λάθη.

Κατά την πρακτική εξέταση πρέπει να μην υπερβαίνετε τα όρια ταχύτητας, αλλά και να οδηγείτε με την ροή της κίνησης και χωρίς να προκαλείτε μποτιλιάρισμα ή καθυστερήσεις πηγαίνοντας πολύ αργά.

10. Δεν παρκάρετε σωστά

Είναι ίσως ο πιο περίπλοκος και δύσκολος ελιγμός για τους νέους οδηγούς. Θυμηθείτε όλες τις οδηγίες που σας έχει δώσει ο δάσκαλος οδήγησης σας και τηρείστε τις βήμα βήμα. Μπορεί σήμερα με την ύπαρξη των αισθητήρων παρκαρίσματος όλα να είναι πιο εύκολα, αλλά στην πρακτική εξέταση πρέπει να το κάνετε μόνοι σας.