Σχάρες οροφής και μπαγκαζιέρες - Πόσο επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου


Τα αξεσουάρ στην οροφή ενός αυτοκινήτου μειώνουν την αεροδυναμική και αυξάνουν την αντίσταση στον αέρα. Πόσο επηρεάζουν όμως πραγματικά την κατανάλωση καυσίμου;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: KIA, BMW
  • 12/5/2023

Όλοι όσοι οδηγούν, ή έστω όσοι έχουν περάσει τις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης, γνωρίζουν ότι οποιοδήποτε αντικείμενο τοποθετείται πάνω στην οροφή ενός αυτοκινήτου, είτε αυτό πρόκειται για μπαγκαζιέρα ή ακόμα και για σχάρες, μειώνει την αεροδυναμική και κατά συνέπεια, αυξάνει την αντίσταση στον αέρα.

Η ομάδα του αμερικανικού Car & Driver διεξήγαγε ένα εκτενές test drive στο Kia Carnival του 2022 και έμεινε αρκετά δυσαρεστημένη με την κατανάλωση καυσίμου. Οι δοκιμαστές προσπαθώντας να βρουν την αιτία για αυτά τα υψηλά νούμερα που έδειξαν οι μετρήσεις, έφτασαν στο συμπέρασμα ότι ενδέχεται πίσω από αυτό να κρύβονται οι σχάρες οροφής, οι οποίες ήταν προεγκατεστημένες από το εργοστάσιο στο μοντέλο που χρησιμοποίησαν. Έτσι αποφάσισαν να τις αφαιρέσουν από το κορεατικό MPV για να διαπιστώσουν αν αλλάζει κάτι στον τρόπο με τον οποίο «καίει» καύσιμο.

Η αφαίρεση των σχαρών έφερε άμεση βελτίωση της απόδοσης του οχήματος, αλλά και της οικονομίας καυσίμου στη δεύτερη δοκιμή που έκανε η ομάδα, στα 120 km/h. Η οικονομία καυσίμου αυξήθηκε κατά 1,3 km/L, δηλαδή από τα 10,6 στα 11,9 km/L. Αυτή είναι μία επίδοση καλύτερη από το στάνταρ της αμερικανικής υπηρεσίας προστασίας του περιβάλλοντος για τους αυτοκινητοδρόμους (11 km/L), και αποτελεί βελτίωση της τάξης του 12% για το μοντέλο.

Παρόλο που οι συγκεκριμένες σχάρες, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, είναι κατασκευασμένες έτσι ώστε να μην επηρεάζουν σημαντικά την αεροδυναμική, φαίνεται ότι η πραγματική εικόνα είναι διαφορετική.

Η μικρή αυτή αύξηση στην οικονομία καυσίμου εκτοξεύει την αυτονομία του Kia Carnival από τα 756 km  στα 853 km με ένα γέμισμα, δηλαδή σχεδόν κατά 100 km!

Φυσικά, η προσθήκη φορτίου πάνω στις σχάρες, όπως για παράδειγμα μίας μπαγκαζιέρας, μία σανίδας του σερφ ή οποιοδήποτε άλλο πρόσθετο αξεσουάρ, θα μειώσει ακόμα περισσότερο την οικονομία καυσίμου. Η αφαίρεση των σχαρών όμως, όταν δεν χρησιμοποιούνται, αξίζει πραγματικά, δεδομένης της ευκολίας της διαδικασίας.

Πηγή: caranddriver.com