Παρουσιάστηκε η νέα πλατφόρμα της Stellantis - Έρχονται 8 νέα μοντέλα μέχρι το 2026


Η Stellantis παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα STLA Large, πάνω στην οποία θα βασίζονται οχήματα των D και E segments. Κορυφαίες επιδόσεις και ηλεκτρική αυτονομία 800 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 19/1/2024

Σχεδόν 6 μήνες μετά την παρουσίαση της STLA Medium, η Stellantis αποκάλυψε την πλατφόρμα STLA Large, πάνω στην οποία θα βασιστούν ηλεκτρικά, υβριδικά αλλά και αμιγώς θερμικά οχήματα στο D και E segment.

Έχοντας κατασκευαστεί κατά βάση για EV, θα προσφέρει στα ηλεκτρικά οχήματα αυτονομία 800 km (σ.σ. για sedan), μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας έως 118 kWh, δυνατότητες ταχείας φόρτισης 4,5 kWh ανά λεπτό για μπαταρίες 800V (θα υπάρχει και τάση 400V), αλλά και κορυφαίες επιδόσεις.

Ενδεικτικά ενημέρωσε ότι η επιτάχυνση 0-100 km/h θα επιτυγχάνεται σε χρόνους με «κεντρική τιμή» τα 2,0 sec!

Οι βασικές προδιαγραφές των οχημάτων που θα μπορεί να κατασκευάσει έχουν ως εξής:

  • Μήκος οχήματος: 4.764 mm - 5.126 mm
  • Πλάτος: 1.897 mm - 2.030 mm
  • Μεταξόνιο: 2.870 mm – 3.075 mm
  • Απόσταση από το έδαφος: 140 mm - 288 mm
  • Ενεργειακή χωρητικότητα μπαταριών: 85 kWh - 118 kWh

Η ευελιξία της πλατφόρμας θα είναι τέτοια που θα επιτρέπει την κατασκευή ευρείας γκάμας αυτοκινήτων, από sedan έως crossover και SUV, για τις παγκόσμιες αγορές. Αρχικά θα αξιοποιηθεί στη Βόρεια Αμερική από τις Jeep και Dodge, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια και άλλα brands του Ομίλου, όπως οι Alfa Romeo, Chrysler και Maserati. Στο διάστημα 2024 έως 2026 προγραμματίζονται 8 λανσαρίσματα μοντέλων.

Η ευελιξία της STLA Large είναι τέτοια που επιτρέπει πολλούς τύπους οχημάτων αλλά και συστημάτων κίνησης και αναμένεται να αποτελέσει ένα «όπλο» για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στη Βόρεια Αμερική, όπως ανέφερε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares.

Ωστόσο εκτός από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, θα εγκατασταθεί σε αρκετά εργοστάσια στην Ευρώπη και θα μπορεί να παράξει και θερμικά αυτοκίνητα, ICE και υβριδικά, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν από κορυφαίες επιδόσεις και πολυτέλεια έως εξαιρετικές off-road ικανότητες.

Αξιοποιώντας υλικά υψηλής αντοχής, η πλατφόρμα θα κατασκευάζει οχήματα μεγάλης ακαμψίας, ενώ το packaging θα είναι τέτοιο ώστε να μεγιστοποιείται ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Επιπλέον, όλα τα συστήματα, όπως για παράδειγμα η θέρμανση και η ψύξη της καμπίνας αλλά και η υποβοήθηση του φρεναρίσματος, θα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνεται η κατανάλωση προς όφελος της αυτονομίας.

Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα προκύψουν θα μπορούν να έχουν κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή σε όλους τους τροχούς, ενώ η απόδοση των ηλεκτροκινητήρων θα μπορεί να αναβαθμίζεται κατά τη διάρκεια ζωής τους, μέσω Over-the-air ενημερώσεων λογισμικού. Επιπλέον, θα υπάρχει δυνατότητα αξιοποίησης διαφορετικών τύπων ανάρτησης, διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης, με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της αυτονομίας. Η Stellantis, μάλιστα, «υπόσχεται» αριθμούς ανώτερους από τους υπάρχοντες V8 Hellcat κινητήρες, χωρίς, ωστόσο, να αποκαλύπτει συγκεκριμένες τιμές ισχύος.

Αν και η ηλεκτροκίνηση είναι ο βασικός άξονας, η STLA Large θα μπορεί να κατασκευάζει εξίσου αποτελεσματικά αμιγώς θερμικά και υβριδικά μοντέλα, με κινητήρες τοποθετημένους στον εγκάρσιο και το διαμήκη άξονα, με κάθε είδους μετάδοση κίνησης (FWD/RWD/AWD).

Από το καλοκαίρι του 2021, η Stellantis έχει ανακοινώσει τέσσερις ηλεκτρικές πλατφόρμες: STLA Small, STLA Medium, STLA Large και STLA Frame. Η Large, που μόλις παρουσιάστηκε, υποστηρίζει ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς που θα καθορίζονται από λογισμικό, μέσω των τεχνολογικών αρχιτεκτονικών STLA Brain, STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive. Επιπλέον, πρόκειται να επενδύσει περισσότερα από 50 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Sixt αγοράζει 250.000 νέα οχήματα – Με ποιον όμιλο έκλεισε το μεγάλο deal

Ξεχάστε τις... 200 λειτουργίες των συστημάτων infotainment - Η Stellantis απλοποιεί τα menu τους

Mega deal για τη Stellantis – Ρίχνει 1,5 δις ευρώ και αποκτά το 20% της κινεζικής Leapmotor