Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis φέρνει την «επανάσταση» στις κατηγορίες C και D


Η ολοκαίνουρια πλατφόρμα της Stellantis μπορεί να κατασκευάσει επιβατικά, Crossover και SUV με αυτονομία άνω των 700 km και ισχύ από 218 έως 387 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 6/7/2023

Η Stellantis αποκάλυψε την αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα STLA Medium, πάνω στην οποία θα κατασκευαστούν τα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα, crossover και SUV στις κατηγορίες των compact και οικογενειακών οχημάτων (C και D segment).

Πρόκειται για την πρώτη από τις τέσσερις παγκόσμιες πλατφόρμες BEV, οι οποίες για πρώτη φορά είχαν παρουσιαστεί στην EV Day, τον Ιούλιο του 2021. Η μεσαία πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει αυτονομία άνω των 700 km στα EV, μαζί με κορυφαίους χρόνους φόρτισης, επιδόσεις, ενεργειακή απόδοση, οικονομική προσιτότητα και οδηγική απόλαυση.

Πάνω της θα «πατήσει» μια σειρά EV με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς, στην «καρδιά» της αγοράς, καθώς τα οχήματα των C και D segments σημείωσαν 35 εκατ. πωλήσεις το 2022 - σχεδόν το μισό των 78,5 εκατ. οχημάτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως πέρυσι. Σήμερα, οι μάρκες Stellantis προσφέρουν 26 μοντέλα σε αυτά τα τμήματα σε μια ποικιλία πλατφορμών. Έως και 2 εκατ. οχήματα ετησίως μπορούν να κατασκευαστούν στην πλατφόρμα STLA Medium σε διάφορα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, ξεκινώντας φέτος από την Ευρώπη.

«Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι το προϊόν μόλις δύο ετών καινοτομίας χωρίς συμβιβασμούς για την παροχή καθαρής, ασφαλούς και προσιτής κινητικότητας, η οποία υποστηρίζεται από την επένδυση ύψους 30 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό μέχρι το 2025», δήλωσε ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares και πρόσθεσε: «Η πλατφόρμα STLA Medium καταδεικνύει τη δύναμη της παγκόσμιας τεχνικής κοινότητας της Stellantis, παρέχοντας προϊόντα που είναι υπερ-προσανατολισμένα στους πελάτες μας και αναδιατυπώνουν τις μακροχρόνιες παραδοχές των μεταφορών, καθώς οδηγούμαστε για τις μηδενικές εκπομπές έως το 2038».

Στόχος της Stellantis, μέσω του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030, είναι να προσφέρει μόνο ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα στην Ευρώπη ως το 2030, ενώ για τις ΗΠΑ το αντίστοιχο ποσοστό θα είναι 50% για τα EV και τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Χαρακτηριστικά της STLA Medium

  • Αυτονομία άνω των 700 km, κορυφαία στην κατηγορία της, για το πακέτο Performance και άνω των 500 km για το πακέτο Standard.
  • Μπαταρίες ωφέλιμης ενεργειακής χωρητικότητας έως 98 kWh.
  • Αρχιτεκτονική 400 V, που θα προσφέρει κορυφαία στην κατηγορία ενεργειακή απόδοση, χρόνο φόρτισης 27 λεπτά από το 20%-80%, με ρυθμό 2,4 kWh το λεπτό και βέλτιστη συνδεσιμότητα σε ένα οικοσύστημα φόρτισης και υπηρεσιών.
  • Κατανάλωση που, ανάλογα με το πακέτο, μπορεί να είναι μικρότερη από 14 kWh/100 km, που είναι η καλύτερη στην κατηγορία της ενεργειακής απόδοσης.
  • Ηλεκτρικά οχήματα διαθέσιμα με μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση με την προσθήκη μιας δεύτερης μονάδας ηλεκτροκίνησης στο πίσω μέρος, με εύρος ισχύος 160 έως 285 kW (218 PS έως 387 PS).

Τύποι αμαξωμάτων

Η STL Medium επιτρέπει μορφές αμαξώματος που θα περιλαμβάνουν επιβατικά αυτοκίνητα, crossover και SUV. Η ευελιξία του STLA Medium δίνει στους σχεδιαστές της Stellantis την ελευθερία να δημιουργήσουν οχήματα με:

  • Μεταξόνιο που μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 2.700 mm - 2.900 mm.
  • Συνολικό μήκος που κυμαίνεται μεταξύ 4,3 m - 4,9 m.
  • Απόσταση από το έδαφος μεγαλύτερη από 22 cm για να εξασφαλίζεται η ικανότητα και η απόδοση εκτός δρόμου
  • Τροχούς με διάμετρο έως 750 mm (30 ίνσες), ένα βασικό χαρακτηριστικό για το σχεδιασμό της πλατφόρμας.

Μπαταρίες

Οι μηχανικοί και κατασκευαστές της Stellantis επικεντρώθηκαν στο να κάνουν την εγκατάσταση της αρθρωτής, υψηλής ενεργειακής πυκνότητας single-layer μπαταρίας στο εργοστάσιο συναρμολόγησης όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική, μεγιστοποιώντας το χώρο στο εσωτερικό του οχήματος και βελτιώνοντας την οδήγηση και το χειρισμό με χαμηλό κέντρο βάρους.

Τα εξαρτήματα της πλατφόρμας, όπως το σύστημα θέρμανσης/ψύξης της καμπίνας, το σύστημα διεύθυνσης, η υποβοήθηση πέδησης και η πρόωση έχουν σχεδιαστεί για την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας. Αυτές οι προσπάθειες συνδυάζονται με την εκτεταμένη χρήση ελαφρών και άκαμπτων υλικών για τη βελτιστοποίηση της εμβέλειας του οχήματος και την παροχή υποδειγματικών επιδόσεων οδήγησης και χειρισμού.

Η STLA Medium θα προσφέρει το καλύτερο στην κατηγορία του κόστος συσκευασίας μπαταριών που επίσης ενισχύει τους όγκους παραγωγής. Οι περιμετρικές διαστάσεις της συστοιχίας μπαταριών είναι σταθερές μεταξύ των επιλογών αποθηκευμένης ενέργειας.

Πλατφόρμες που διασφαλίζουν το μέλλον

Η οικογένεια πλατφορμών STLA (Small/Medium/Large/Frame) είναι σχεδιασμένη ώστε να είναι πάντα τεχνολογικά επίκαιρη - αρθρωτή και εγγενώς ευέλικτη ως προς το μεταξόνιο, το πλάτος, τους προβόλους, το ύψος οδήγησης και το σχεδιασμό της ανάρτησης. Οι δυνατότητες και οι επιδόσεις των οχημάτων με βάση τις πλατφόρμες STLA θα προσαρμόζονται και θα βελτιώνονται με την πάροδο των ετών με την εφαρμογή της αρχιτεκτονικής STLA Brain, και των πλατφορμών STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive - επιτρέποντας τις αναβαθμίσεις λογισμικού over-the-air αλλά και βελτιώσεις στην κατασκευή.

Η κατασκευασμένη ευελιξία περιλαμβάνει την πρόωση - εμπρός κίνηση, πίσω κίνηση, τετρακίνηση και πολλαπλής ενέργειας - που καλύπτεται από μια οικογένεια τριών, κλιμακούμενων μονάδων ηλεκτροκίνησης (EDM).

Οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί με πρόβλεψη για μελλοντικές χημικές μορφές μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων μπαταριών χωρίς νικέλιο και κοβάλτιο και μπαταριών στερεού τύπου. Αυτό επιτρέπει στις μάρκες Stellantis να προσαρμόζουν τις δυνατότητες του οχήματος για την ιδανική ισορροπία κόστους και επιδόσεων.