Οδηγούμε στο Μόναχο τα XPENG G6 & G9 - Πολυτέλεια, τεχνολογία και φόρτιση 10–80% σε 12 λεπτά


Τα νέα SUV της XPENG έρχονται από την Κίνα για να ταράξουν τα νερά της ευρωπαϊκής αγοράς, με σχεδίαση που ξεχωρίζει, κορυφαία ποιότητα κύλισης και δυνατότητες φόρτισης που αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα ξεκινούν τον Νοέμβριο.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: XPENG
  • 3/9/2025

Η XPENG είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κινεζικές start-up στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. Ιδρύθηκε το 2014 και μέσα σε λιγότερο από μία δεκαετία έχει καταφέρει να προσελκύσει ισχυρούς επενδυτές και να εδραιώσει την παρουσία της με ερευνητικά κέντρα σε Guangzhou, Σαγκάη, Πεκίνο, Σίλικον Βάλεϊ και Άμστερνταμ. Η στρατηγική της βασίζεται στην εσωτερική ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής, από την τεχνητή νοημοσύνη και το λογισμικό έως τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και τις ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές νέας γενιάς. Η παρουσία της στα Χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Χονγκ Κονγκ επιβεβαιώνει τόσο τη δυναμική της όσο και τη βαρύτητα που της αποδίδουν οι διεθνείς αγορές.

Στο Μόναχο, η XPENG πραγματοποίησε μια από τις πιο σημαντικές ευρωπαϊκές εμφανίσεις της, παρουσιάζοντας δύο μοντέλα που αντικατοπτρίζουν τον στρατηγικό της προσανατολισμό. Το G6, ένα coupe-SUV με νεανικό χαρακτήρα, και το G9, τη ναυαρχίδα της μάρκας που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας, δείχνουν ξεκάθαρα τις φιλοδοξίες της εταιρείας να ανταγωνιστεί απευθείας την Tesla αλλά και παραδοσιακές δυνάμεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η BMW και η Mercedes. Είχαμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και στην autobahn, επιβεβαιώνοντας ότι η XPENG διαθέτει όλα τα εφόδια για να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διευρυνόμενη αγορά των ηλεκτρικών SUV στην Ευρώπη.

XPENG G6: Το coupe-SUV νέας ενέργειας

Το G6 υπέστη ένα ήπιο facelift, με φαρδύτερη μπάρα LED Starlight στο εμπρός μέρος (μήκους 1.942 mm) που ενώνει οπτικά τα φώτα και προσδίδει χαρακτηριστική φωτεινή «υπογραφή». Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο ανασχεδιασμένος διαχύτης, ενώ το λογότυπο XPENG μεταφέρθηκε στο καπό σε ματ γκρι απόχρωση. Η coupe κατάληξη της οροφής και το ducktail δίνουν στη σιλουέτα σπορ χαρακτήρα, ειδικά στην Black Edition με τις ζάντες 20 ιντσών, τα μαύρα φινιρίσματα και τις μαύρες δαγκάνες φρένων. Με μήκος 4,76 m, πλάτος 1,92 m, ύψος 1,65 m και μεταξόνιο 2,89 m, το G6 στέκεται στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV. Ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,248 εξηγεί την παντελή έλλειψη θορύβων που διαπιστώσαμε στην autobahn.

Η καμπίνα έχει ανανεωθεί σε ποσοστό 60%. Νέα υλικά σε ταμπλό και κολόνες, ξύλινα ένθετα, suede οροφή, πιο μαλακές επιφάνειες ασύρματης φόρτισης, ανασχεδιασμένα καλύμματα ηχείων και νέο τιμόνι συνθέτουν μια πιο προσεγμένη εικόνα. Το κέντρο του ταμπλό καταλαμβάνει η UHD οθόνη αφής 15,6 ιντσών, πλαισιωμένη από πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και, στις πλουσιότερες εκδόσεις, ψηφιακό καθρέφτη 9 ιντσών. Το infotainment Xmart OS με Snapdragon 8295 λειτουργεί ακαριαία και είναι φιλικό στον χρήστη, αν και η πλήρης εξοικείωση με τις άπειρες δυνατότητές του χρειάζεται χρόνο (σ.σ. η μινιμαλιστική σχεδίαση χωρίς φυσικούς διακόπτες απαιτεί ένα «φροντιστήριο»).

Premium καμπίνα με οθόνη 15,6 , Xmart OS (Snapdragon 8295), θερμαινόμενα/αεριζόμενα καθίσματα και μασάζ.
Premium καμπίνα με οθόνη 15,6", Xmart OS (Snapdragon 8295), θερμαινόμενα/αεριζόμενα καθίσματα και μασάζ.

Τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα σε όλες τις θέσεις, τα εμπρός διαθέτουν αερισμό και μασάζ, ενώ το Heat Boost με αντλία θερμότητας μπορεί να ψύξει/ζεστάνει την καμπίνα άμεσα και αποδοτικά. Οι χώροι είναι κορυφαίοι, με πορτμπαγκάζ 571 L που φτάνει τα 1.374 L με πεσμένα καθίσματα. Ο νέος ambient φωτισμός και η επιλογή Dark Gray ολοκληρώνουν μια καμπίνα που αποπνέει αίσθηση πολυτέλειας, ενώ το ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας δημιουργεί ακουστική εμπειρία που ξεπερνά τα δεδομένα της κατηγορίας.

 

Coupe γραμμή με ducktail και φαρδύτερη Starlight μπάρα μπροστά (1.942 mm) δίνουν στο G6 τη σπορ ταυτότητά του. Με αρχιτεκτονική 800V, φορτίζει 10–80% σε 12 λεπτά.
Coupe γραμμή με ducktail και φαρδύτερη Starlight μπάρα μπροστά (1.942 mm) δίνουν στο G6 τη σπορ ταυτότητά του. Με αρχιτεκτονική 800V, φορτίζει 10–80% σε 12 λεπτά.

Η νέα LFP μπαταρία 80,8 kWh είναι ειδικά ενισχυμένη για ασφάλεια (σ.σ. η XPENG την περιγράφει με όρους «αντιβαλλιστικής» προστασίας, καθώς αντέχει έως 1.000 °C και πίεση 80 τόνων) με διάρκεια ζωής αυξημένη κατά 30%. Με αρχιτεκτονική 800V και 5C Supercharging, φορτίζει από 10–80% σε μόλις 12 min με ισχύ 451 kW.

Προηγμένη τεχνολογία μπαταρίας

Η μπαταρία LFP (Lithium Iron Phosphate – φωσφορικού σιδήρου λιθίου) είναι η τεχνολογία που επιλέγει η XPENG για τα νέα της μοντέλα, με στόχο τη βιωσιμότητα και την αξιοπιστία. Σε αντίθεση με τις πιο διαδεδομένες μπαταρίες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NCM), η LFP δεν περιέχει σπάνια και ακριβά μέταλλα, κάτι που μειώνει το κόστος παραγωγής και περιορίζει την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Παράλληλα, προσφέρει υψηλότερη θερμική σταθερότητα και αντοχή σε πολλούς κύκλους φόρτισης–εκφόρτισης, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Πρακτικά, η χρήση LFP σημαίνει πιο ασφαλή λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες, λιγότερο ρίσκο υπερθέρμανσης και φωτιάς, αλλά και σταθερή απόδοση σε βάθος χρόνου. Για τον οδηγό, μεταφράζεται σε χαμηλότερο κόστος χρήσης, λιγότερη ανησυχία για την ανθεκτικότητα της μπαταρίας και μεγαλύτερη σιγουριά για το μέλλον.

Έως 535 km αυτονομία

Το XPENG G6 θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Η RWD Long Range χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, αποδίδοντας 218 kW (296 PS) και 440 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,7 sec, με τελική ταχύτητα 202 km/h. Η μπαταρία (LFP) με χωρητικότητα 80,8 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία από 470 έως 535 km WLTP ανάλογα με τον εξοπλισμό και το μέγεθος των τροχών. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 17,9 έως 19,1 kWh/100 km.

Στην κορυφαία AWD Performance, η προσθήκη δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα ανεβάζει τη συνολική ισχύ στους 358 kW (487 PS) και τη ροπή στα 660 Nm. Έτσι, η επιτάχυνση 0–100 km/h πέφτει στα 4,1 sec, με την τελική ταχύτητα να παραμένει περιορισμένη στα 202 km/h. Η ίδια μπαταρία LFP 80,8 kWh προσφέρει αυτονομία WLTP έως 510 km με ζάντες 20”, με κατανάλωση που φτάνει τα 18,4 kWh/100 km. Στη δοκιμή μας στο Μόναχο, η μέση κατανάλωση στην Performance ήταν 16,4 kWh/100 km. (σ.σ. Η μέση κατανάλωση στην έκδοση Performance που σημειώσαμε ήταν 16,4 kWh/100 km).

Και στις δύο εκδόσεις, η ταχεία φόρτιση DC πραγματοποιείται με ισχύ έως 451 kW, επιτρέποντας αναπλήρωση της μπαταρίας από 10 έως 80% σε μόλις 12 λεπτά.

Στην πράξη, η ισχύς αποδίδεται γραμμικά (σ.σ. δοκιμάσαμε την κορυφαία έκδοση) και εντυπωσιακά στη βύθιση του δεξιού πεντάλ, όπως ακριβώς αναμένεις από ένα σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα. Στον δρόμο το G6 είναι ευέλικτο για το μέγεθός του και δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό, στην autobahn αποδείχτηκε στιβαρό και εξαιρετικά ήσυχο, ενισχύοντας τον δυναμικό χαρακτήρα του. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω απορροφά με άνεση τις ανωμαλίες (σ.σ. τις λίγες που συναντήσαμε στους δρόμους-χαλί πέριξ του Μονάχου), το τιμόνι είναι ακριβές αλλά πιο σφιχτό απ’ όσο θα θέλαμε στο sport πρόγραμμα, και τα φρένα της Bosch έχουν καλή αίσθηση. Η πρόσφυση με τα στάνταρ ελαστικά της Michelin είναι εξαιρετική. Συνολικά, το G6 δείχνει ότι δεν είναι μια… ακόμη κινεζική πρόταση, αλλά ένα αυτοκίνητο έτοιμο να σταθεί απέναντι στα μεγάλα ονόματα της κατηγορίας.

Σύμφωνα με τις ενδεικτικές τιμές που έχει στη διάθεσή του το Car and Driver, το G6 θα διατίθεται στην Ελλάδα από 49.990 € (46.990 € με επιδότηση ) για την RWD Long Range, ενώ η κορυφαία AWD Performance διαμορφώνεται στα 54.990 € (51.990 € με επιδότηση).

XPENG G9: Η ναυαρχίδα της πολυτέλειας και της τεχνολογίας

Το G9 είναι ένα μεγαλοπρεπές SUV, η ναυαρχίδα της XPENG. Με μήκος 4,891 m, πλάτος 1,937 m, ύψος 1,680 m και μεταξόνιο 2,998 m, στέκεται απέναντι σε Tesla Model X, BMW iX και Mercedes EQE SUV.

Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η νέα μάσκα με γεωμετρικό μοτίβο, η οποία ενσωματώνει διακριτικά ένα 3D ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος (σ.σ. τεχνολογία που αξιοποιεί υπερυψηλές συχνότητες ραδιοκυμάτων για να ανιχνεύει με ακρίβεια αντικείμενα και αποστάσεις, ακόμη και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Το σύστημα αυτό αποτελεί βασικό εργαλείο για τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού του G9), στάνταρ ζάντες 20 ιντσών, πόρτες με μηχανισμό soft-close, hands-free πίσω πόρτα, νέο «έξυπνο» κλειδί UWB και κρυφές χειρολαβές. Στην Black Edition οι ζάντες 21 ιντσών, τα μαύρα λογότυπα και οι πορτοκαλί δαγκάνες κάνουν το αμάξωμα πιο εντυπωσιακό.

Η ναυαρχίδα της XPENG εντυπωσιάζει με μινιμαλιστική σχεδίαση και 3D ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, αλλά και με τις επιδόσεις που προσφέρει. Για το σπρίντ θα χρειαστεί μόλις σε 4,0 sec!
Η ναυαρχίδα της XPENG εντυπωσιάζει με μινιμαλιστική σχεδίαση και 3D ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος, αλλά και με τις επιδόσεις που προσφέρει. Για το σπρίντ θα χρειαστεί μόλις σε 4,0 sec!

Η καμπίνα έχει executive χαρακτήρα. Γνήσιο δέρμα Nappa, επενδύσεις alcantara, 95% μαλακές επιφάνειες, καθίσματα με 12 στρώσεις αφρού 26 mm, όλα με θέρμανση, αερισμό και λειτουργίες μασάζ. Οι πίσω επιβάτες έχουν πλήρως ηλεκτρικές ρυθμίσεις, οθόνη ψυχαγωγίας 14,96 ιντσών, ενώ προβλέπεται και ο μεγαλύτερος καθρέφτης συνοδηγού στην κατηγορία. Η ησυχία στην καμπίνα είναι εντυπωσιακή, απομονωμένη από εξωτερικούς θορύβους με 35 dB σε στάση και 53,9 dB σε κίνηση.

Κορυφαίες τεχνολογίες infotainment

Το infotainment Xmart OS, με Snapdragon 8295 και NVIDIA Orin-X, συνεργάζεται με δύο οθόνες 14,96 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η απουσία φυσικών διακοπτών προσφέρει λιτή, hi-tech εικόνα που χρειάζεται όπως και στην περίπτωση του G6 εξοικείωση για τη χρήση του infotainment με τις εντυπωσιακές δυνατότητες. Το ηχοσύστημα των 20 ηχείων με Dolby Atmos προσφέρει ακουστική εμπειρία με υψηλή πιστότητα, επιπέδου... όπερας.

Executive σαλόνι με δέρμα Nappa, διπλές οθόνες 14,96 , Dolby Atmos και αερανάρτηση που ρυθμίζει ύψος/σκληρότητα. Αυτονομία έως 585 km WLTP και κατανάλωση 18 kWh/100 km στην Performance έκδοση.
Executive σαλόνι με δέρμα Nappa, διπλές οθόνες 14,96", Dolby Atmos και αερανάρτηση που ρυθμίζει ύψος/σκληρότητα. Αυτονομία έως 585 km WLTP και κατανάλωση 18 kWh/100 km στην Performance έκδοση.

Η πανοραμική οροφή τριπλής επίστρωσης, σύμφωνα με την Xpeng φιλτράρει το 99,99% της UV ακτινοβολίας και μειώνει τη θερμοκρασία στην καμπίνα έως 8 °C (σ.σ. μένει να το διαπιστώσουμε σε θερμά κλίματα όπως της Ελλάδας). Ο χώρος αποσκευών είναι 660 L, φτάνει τα 1.576 L με πεσμένα καθίσματα και το frunk εμπρός προσθέτει 71 L πρακτικότητας.

Η επίσης νέα μπαταρία τεχνολογίας LFP διατίθεται σε 79 και 93,1 kWh. Με την αρχιτεκτονική 800V και το 5C Supercharging φορτίζει από 10–80% σε 12 min με ισχύ έως 525 kW. Σε σταθμό Ionity έξω από το Μόναχο δοκιμάσαμε την ταχύτητα φόρτισης και διαπιστώσαμε τον ισχυρισμό της XPENG, ότι μπορεί να επιτευχθεί με τον κατάλληλο φορτιστή το 1 km αυτονομίας ανά δευτερόλεπτο φόρτισης. Η αυτονομία φτάνει τα 585 km WLTP, με πραγματική κατανάλωση στην Performance έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας στις 18 kWh/100 km.

Διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις

Το XPENG G9 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις συστημάτων κίνησης. Η βασική RWD Standard Range χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με ισχύ 258 kW (351 PS) και ροπή 465 Nm. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 6,6 sec, με τελική ταχύτητα 200 km/h και αυτονομία 502 km WLTP, ενώ η κατανάλωση διαμορφώνεται στα 18,4 kWh/100 km.

Στην RWD Long Range, τα τεχνικά χαρακτηριστικά παραμένουν ίδια (258 kW/351 PS και 465 Nm, με επιτάχυνση 0–100 km/h σε 6,4 sec), ωστόσο η μεγαλύτερη μπαταρία αυξάνει την αυτονομία στα 585 km WLTP, με κατανάλωση 18,6 kWh/100 km, καθιστώντας την ιδανική επιλογή για μεγάλα ταξίδια.

Στην κορυφαία AWD Performance, η προσθήκη δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα ανεβάζει τη συνολική ισχύ στους 423 kW (575 PS) και τη ροπή στα 695 Nm. Η επιτάχυνση γίνεται καταιγιστική, μόλις 4,2 sec για τα 0–100 km/h, με τελική ταχύτητα περιορισμένη στα 200 km/h, ενώ η αυτονομία φτάνει τα 540 km WLTP με κατανάλωση 20,1 kWh/100 km.

Στο G9 προβλέπεται και αερανάρτηση που ρυθμίζει ύψος έως 100 mm και τη σκληρότητα έως 50%, βελτιώνοντας τη σταθερότητα στις στροφές κατά 30% σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Το σύστημα φρένων drive-by-wire της Bosch σταματά το G9 από τα 100 km/h σε 33,9 m (σ.σ. μια εντυπωσιακή επίδοση για ένα μεγάλο και βαρύ όχημα).

Οδηγικά, το G9 έχει τα χαρακτηριστικά ενός μεγαλοπρεπούς SUV. Η αερανάρτηση προσαρμόζεται διαρκώς, προσφέροντας κορυφαία άνεση στις χαμηλές ταχύτητες και σιγουριά όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί. Στην autobahn μας εντυπωσίασε η ποιότητα κύλισης και η ασφάλεια που εμπνέει. Η καμπίνα απομονώνει εξαιρετικά από τους εξωτερικούς θορύβους, δημιουργώντας μια αίσθηση high-tech λιμουζίνας με χαρακτηριστικά lounge. Είναι ένα executive SUV, φτιαγμένο για τον απαιτητικό αγοραστή που επιζητά κορυφαία τεχνολογία και διακριτική πολυτέλεια.

Σύμφωνα με τις ενδεικτικές τιμές που έχουμε στη διάθεσή μας (σ.σ. όπως και στην περίπτωση του G6, δεν θα διαφέρουν πολύ από τις επίσημες που αναμένεται να ανακοινωθούν το αμέσως προσεχές διάστημα), η βασική RWD Standard Range θα ξεκινά από 59.990 € (56.990 € με επιδότηση), η RWD Long Range από 63.990 € (60.990 € με επιδότηση) και η κορυφαία AWD Performance από 74.990 € (71.990 € με επιδότηση).

Φόρτιση 10-80% σε μόλις 12 λεπτά 

Σημείο αναφοράς και για τα δύο SUV είναι η εντυπωσιακή ταχύτητα φόρτισης. Τόσο το G6 όσο και το G9 βασίζονται σε αρχιτεκτονική φόρτισης 800V και στο εξελιγμένο σύστημα 5C Supercharging AI της XPENG, επιτρέποντας φόρτιση της μπαταρίας από 10 έως 80% σε μόλις 12 min.

Aυτό σημαίνει πως σε έναν υπερταχυφορτιστή μπορείς να «κερδίσεις» πάνω από 450 km αυτονομίας μέσα σε 10 min, με μέγιστη ισχύ φόρτισης 451 kW για το G6 και 525 kW για το G9, κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία. Στη δική μας δοκιμή στο δίκτυο Ionity σε supercharger 200 kW έξω από το Μόναχο, οι χρόνοι (αναλογικά) επιβεβαίωσαν πλήρως τις υποσχέσεις της μάρκας. Το άγχος της αυτονομίας φαίνεται ότι πλέον περνά στο παρελθόν, εφόσον, φυσικά, υπάρχουν διαθέσιμες οι κατάλληλες υποδομές.

Συμπερασματικά

Η XPENG με το G6 και το G9 δείχνει ότι δεν είναι μια ακόμη ανερχόμενη κινεζική start-up, αλλά ένας κατασκευαστής που ήρθε για να μείνει και να παίξει σημαντικό ρόλο στα οχήματα νέας ενέργειας. Το G6 είναι ένα σύγχρονο coupe-SUV, με σπορ σχεδίαση, κορυφαία τεχνολογία, πλούσιο εσωτερικό και ταχύτατη φόρτιση, ιδανικό για να αποτελέσει εμπορική επιτυχία εκτός των κινεζικών συνόρων. Το G9 είναι η premium ναυαρχίδα, με πολυτέλεια, executive χαρακτήρα, ισχυρές επιδόσεις, κορυφαία ποιότητα κύλισης και προηγμένα συστήματα που το τοποθετούν δίπλα στους κορυφαίους Ευρωπαίους. Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο είναι η δυνατότητα ταχύτατης φόρτισης, που επιβεβαιώσαμε στη Γερμανία. Με ενδεικτικές τιμές που ξεκινούν στην Ελλάδα από 46.990 € για το G6 και 56.990 € για το G9 με επιδότηση, και με διάθεση από τον Νοέμβριο, η XPENG κάνει μια δυναμική είσοδο στην ευρωπαϊκή σκηνή των ηλεκτρικών SUV.