Μια σειρά σημαντικών αλλαγών ετοιμάζεται να εφαρμόσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους ελέγχους των ΚΤΕΟ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα». Στόχος των παρεμβάσεων είναι η αυστηροποίηση του πλαισίου που διεξάγονται οι έλεγχοι ώστε να μειωθούν τα φαινόμενα αλλοίωσης των αποτελεσμάτων.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα αυτό θα επιτευχθεί με μια σειρά αλλαγών στο Σύστημα Μηχανογράφησης των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, με πιο σημαντική την απευθείας αποστολή των στοιχείων στο Μητρώο του Υπουργείου, σε πραγματικό χρόνο, χωρίς τη παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής.
Όλο και λιγότερα οχήματα «κόβονται» στους ελέγχους
Ο λόγος που το Υπουργείο βάζει στο τραπέζι το θέμα της αυστηροποίησης των ελέγχων είναι η εικόνα που σχηματίζεται από τα επίσημα στοιχεία και η οποία «φωνάζει» ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά. Οι αριθμοί λένε ότι στην Ελλάδα μόλις το 4,5% των οχημάτων «κόβεται» στη διαδικασία του ελέγχου όταν στη Γερμανία, όπου ο στόλος είναι πολύ νεότερος, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 35,5%.
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, περίπου στο 45% έως 50% των οχημάτων που ελέγχονται, σημειώνονται τεχνικές ελλείψεις, αλλά διαφόρων διαβαθμίσεων. Υπάρχουν οι επικίνδυνες ελλείψεις, δηλαδή, όταν ένα όχημα είναι στο «κόκκινο» και πρέπει να βγει εκτός κυκλοφορίας.
Υπάρχουν οι σοβαρές ελλείψεις, τις οποίες ο ιδιοκτήτης μπορεί να επισκευάσει και να επιστρέψει για επανέλεγχο σε έναν μήνα και πλήθος άλλων σημειώσεων μικρότερης σημασίας, που μπορεί να καταγράψει το ΚΤΕΟ. Για να βγει ένα όχημα εκτός κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι εντελώς κατεστραμμένο. Ωστόσο, αυτά τα οχήματα δεν φτάνουν ποτέ στα ΚΤΕΟ!
Ο «Μεγάλος Αδελφός» έρχεται για να δώσει τη λύση
Για να γίνουν πιο αυστηροί οι έλεγχοι στα ΚΤΕΟ το νέο μέτρο προβλέπει την εγκατάσταση ενός ψηφιακού συστήματος καμερών όπου θα καταγράφει όλη τη διαδικασία του ελέγχου, από την αρχή έως το τέλος της, ενώ στα στοιχεία που θα αποστέλλονται σε ζωντανό χρόνο στο Υπουργείο θα συγκαταλέγονται οι φωτογραφίες από τη διαδικασία ελέγχου, τα στατιστικά των ελέγχων, των ελλείψεων και των αποτελεσμάτων ανά όχημα, ανά ημέρα, ανά ιδιοκτήτη και ανά υπάλληλο του ΚΤΕΟ.
Το σύστημα ψηφιακών καμερών (σταθερές και φορητές) θα διαθέτει σύστημα προστασίας από εξωτερικές παρεμβάσεις (αλλαγή οπτικού πεδίου, κατεύθυνσης) και θα είναι συνδεδεμένο με το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ.
Οι κάμερες θα τραβούν φωτογραφίες τόσο στους «λάκκους επιθεώρησης» όσο και στους ανηψωτήρες ενώ θα πρέπει να φαίνεται καθαρά η κατάσταση των ελαστικών κάθε ελεγχόμενου οχήματος.
Στους ελέγχους που γίνονται οπτικά η εισαγωγή των αποτελεσμάτων θα γίνεται από τον ελεγκτή που «τρέχει» τη διαδικασία ενώ το σύστημα θα καταγράφει την ημερομηνία, την ώρα έναρξης και λήξης κάθε ελέγχου καθώς και τον αύξοντα αριθμό του προσκομιθέντος οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα.
Ως ώρα έναρξης του ελέγχου θα ορίζεται η ώρα λήψης της πρώτης φωτογραφίας του οχήματος και λήξης η ώρα εκτύπωσης του εκδοθέντος πιστοποιητικού (Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ή Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων).
Στις φωτογραφίες που θα αποστέλλονται στο σύστημα του Υπουργείου θα πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός του ΚΤΕΟ, ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, ο αριθμός φωτογραφίας, η ημερομηνία και η ώρα λήψης της φωτογραφίας. Στην περίπτωση «ανάριθμου» οχήματος, αντί του αριθμού κυκλοφορίας θα αναγράφεται πλήρης ο αριθμός πλαισίου.
Την ίδια στιγμή το σύστημα θα καταγράφει και τον κωδικό αριθμό κάθε ελεγκτή που απασχολείται στο ΚΤΕΟ και που αντιστοιχεί στο πιστοποιητικό του, όπως αυτό χορηγήθηκε από τη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου.
Εκτός από τους ελεγκτές, οι αλλαγές βάζουν στο «κάδρο» και τους υπεύθυνους των εταιρειών που εγκαθιστούν τα συστήματα μηχανογράφησης στα ΚΤΕΟ με στόχο το σύστημα να λειτουργεί με όσο το δυνατόν πιο ακέραιο τρόπο. Συνεπώς αν διαπιστωθούν ότι υπάρχουν «σπασμένα» μηχανογραφικά τότε θα υπάρχουν ποινές σε όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Στο τραπέζι το σενάριο για επανέλεγχο κάθε έτος
Από εκεί και πέρα ένα άλλο μέτρο που εξετάζει σοβαρά το Υπουργείο είναι να μειώσει τον χρόνο επανελέγχου των οχημάτων στο ένα έτος, από τα δύο που είναι σήμερα, τουλάχιστον για όσα οχήματα είναι 10-15 ετών. Τα «Νέα» αναφέρουν ότι δεν είναι η πρώτη φορά που εξετάζεται το μέτρο αφού η χώρα μας εδώ και χρόνια εξαντλεί τις σχετικές προθεσμίες που προβλέπονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Παράλληλα σημειώνεται πως αποτελεί κοινό μυστικό ότι σήμερα, εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν πολλά περισσότερα χρόνια από την προβλεπόμενη διετία να επισκεφτούν κάποιο ΚΤΕΟ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου 1,8 εκατ. οχήματα, εκ των οποίων τα 600.000-700.000 είναι δίκυκλα, είναι εκπρόθεσμα των ελέγχων, ενώ συνολικά 4 στα 10 δεν ελέγχονται ποτέ από ΚΤΕΟ!






ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_475679_type13129.jpg)


