Dodge Challenger SRT Demon 170: To πιο ισχυρό muscle car όλων των εποχών! (photos)


Η Dodge αποχαιρετά τα Challenger και Charger με τον καλύτερο τρόπο, δημιουργώντας ένα «τέρας» 1.039 PS!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: DODGE
  • 22/3/2023

Μετά από πολλές καθυστερήσεις κι αναρίθμητα teasers, το Dodge Challenger SRT Demon 170 είναι επιτέλους εδώ. Πρόκειται για το τελευταίο muscle car με ΜΕΚ που θα παράγει η Dodge, κλείνοντας ένα τεράστιο κεφάλαιο της εμβληματικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το μοντέλο είναι πραγματικά ένας «δαίμονας», όπως μαρτυρά κι η ονομασία του, αφού ο supercharged κινητήρας V8 χωρητικότητας 6,2 L που φέρει παράγει 1.039 PS και 1.281 Nm ροπής, όταν τροφοδοτείται με καύσιμο E85, ενώ η απόδοση μειώνεται ελάχιστα με βενζίνη E10, στα 912 PS και 1.098 Nm ροπής, κάτι που παραμένει βέβαια εξαιρετικά ισχυρό.

Όταν ξεκλειδώνεται η πλήρης απόδοσή του, το Demon 170 κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 1,66 sec, και καλύπτει το 400άρι σε 8,91 sec, μία επίδοση που έχει αναγνωριστεί και πιστοποιηθεί από την NHRA (National Hot Rod Association). Προκειμένου να «πιάσει» κανείς αυτούς τους αριθμούς, θα πρέπει μάλλον να το κάνει σε ένα κανονικό drag strip, σύμφωνα με τον Tim Kuniskis, CEO της Dodge.

Φυσικά, δεν πρόκειται απλά για ένα τροποποιημένο Demon, αφού προκειμένου να καταφέρει η Dodge να προσφέρει αυτές τις επιδόσεις στο μοντέλο, χρειάστηκε να αντικαταστήσει πολλά από τα βασικά μέρη του, με το μοναδικό μέρος του αυθεντικού κινητήρα που απέμεινε, να είναι ο εκκεντροφόρος άξονας. Η χωρητικότητα του supercharger έχει αυξηθεί από τα 2,7 στα 3,0 L, ενώ η πεταλούδα έχει μέγεθος 105 mm, αντί για 92 mm που είχε στο προηγούμενο μοντέλο. Το boost είναι πλέον 21,3 psi, έναντι των 15,3 psi του Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody.

Η Dodge έχει εξοπλίσει το Demon 170 με ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το οποίο ανιχνεύει το ποσοστό αιθανόλης στη βενζίνη. Το εν λόγω σύστημα προσαρμόζει την τροφοδότηση προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη απόδοση. Σύμφωνα με την ίδια την Dodge, τα 1.039 PS είναι διαθέσιμα όταν το ποσοστό της αιθανόλης ξεπερνά το 65%.

Η drag διάθεση του μοντέλου είναι ξεκάθαρη, αφού φέρει αξεσουάρ Dodge Direct Connection, τα οποία περιλαμβάνουν ένα harness bar, κάλυμμα από ανθρακόνημα για τα πίσω καθίσματα, όταν αυτά αφαιρούνται, και φυσικά, ένα αλεξίπτωτο.

Στο πίσω μέρος, το Demon 170 έχει εξοπλιστεί με ελαστικά 315/50R17 Mickey Thompson ET Street R, ειδικά για drag, στο πίσω μέρος, ενώ οι μπροστινοί τροχοί φέρουν πιο λεπτά ελαστικά, μεγέθους 245/55R18. Η Dodge προσφέρει επίσης και πακέτα ελαστικών και ζαντών για το δρόμο, όταν δεν είναι διαθέσιμες οι απαραίτητες συνθήκες για drag, ή όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι πολύ υψηλή ή πολύ χαμηλή.

Κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό, όταν μιλάμε για drag, κόντρες ή αγώνες, είναι φυσικά η εξοικονόμηση βάρους. Έτσι, η Dodge έχει κάνει μερικές αλλαγές σε πολλά σημεία του μοντέλου, προκειμένου να κάνει ακριβώς αυτό. Η εταιρεία προσφέρει ζάντες κατασκευασμένες από ένα μίγμα αλουμινίου και ανθρακονήματος, κάτι που «σώζει» 9,12 kg στο μπροστινό μέρος, και 5,43 kg στο πίσω μέρος.

Εκτός αυτού, το μοντέλο δεν έχει φτερά πάνω από τους τροχούς, κάτι που μειώνει το βάρος κατά 7,25 kg. Το λογότυπο του μοντέλου φέρει ένα «τατουάζ» με τον αριθμό 170, και κίτρινα μάτια, μία αναφορά στο καύσιμο E85.

Το Demon 170 είναι διαθέσιμο σε 14 χρώματα, συμπεριλαμβανομένων των κλασικών B5 Blue, Plume Crazy purple και Sublime Green. Όλοι οι χρωματισμοί είναι διαθέσιμοι σε συνδυασμό με το Satin Black στο κάλυμμα του κινητήρα, ή και στην οροφή και το πορτπαγκάζ.

Για το εσωτερικό, η Dodge προσφέρει τις επιλογές του μαύρου Alcantara και δέρματος Laguna για τα καθίσματα, τα οποία θα φέρουν κλιματισμό και θέρμανση, όπως και το τιμόνι. Ένα ηχοσύστημα 18 ηχείων περιλαμβάνεται επίσης στον εξοπλισμό, με την ηλιοροφή να είναι επίσης διαθέσιμη ως επιλογή.

Το κόστος του Demon 170 ξεκινά από τα 96.666 δολάρια (89.620 ευρώ), με την Dodge να κατασκευάζει 3.000 μονάδες για τις ΗΠΑ και 300 για την αγορά του Καναδά. Παρ' όλ' αυτά, ο τελικός αριθμός των μονάδων θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα παραγωγής της εταιρείας, αφού το μοντέλο θα κατασκευάζεται από τον ερχόμενο Ιούλιο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023, ενώ οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν στις 27 Μαρτίου 2023.