Stellantis: «Δεν έχουμε ταμπού, οι μάρκες που δεν φέρνουν κέρδος θα πάψουν να υπάρχουν»


Τα οικονομικά αποτελέσματα της Stellantis στο πρώτο εξάμηνο του έτους προκάλεσαν προβληματισμό στον Πορτογάλο, ο οποίος δείχνει έτοιμος για σκληρές αποφάσεις. Ποια μάρκα κινδυνεύει περισσότερο;

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 26/7/2024

Σε μια σαφή ένδειξη των προθέσεων της προχώρησε η Stellantis μέσα από δηλώσεις του CEO Carlos Tavares. Όπως αναφέρει το autonews.com ο Πορτογάλος ξεκαθάρισε πώς η εταιρεία του δεν θα διστάσει να σταματήσει να ασχολείται με μάκρες που φέρνουν μηδενικό κέρδος.

Αυτές οι δηλώσεις ήρθαν μετά από απότομη πτώση στην κερδοφορία της Stellantis στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα καθαρά της κέρδη ήταν 5,6 δις ευρώ με την υποχώρηση να φτάνει στο 48% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

«Εάν υπάρχουν μάκρες που δεν φέρνουν χρήματα, θα τις κλείσουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε brands που δεν βγάζουν κέρδη» ανάφερε ο Tavares ενώ μιλώντας στη τηλεόραση του Bloomberg συμπλήρωσε ότι «όλα τα εμπορικά σήματα του Ομίλου είναι σημαντικά περουσιακά στοιχεία και φέρνουν κερδοφορία αλλά δεν υπάρχει κανένα απολύτως ταμπού αν η οικονομική τους απόδοση επιδεινωθεί».

Η Stellantis δεν δημοσιεύει οικονομικά στοιχεία μεμονομένα για κάθε μάρκα, με μοναδική εξαίρεση τη Maserati η οποία στο πρώτο εξάμηνο παρουσίασε ζημιές 82 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το autonews.com, το οποίο επικαλείται αναφορές αναλυτών, η Maserati θα μπορούσε ενδεχομένως να τεθεί προς πώληση από τη Stellantis ενώ κι άλλες μάρκες ενδέχεται να κινδυνεύουν, όπως η Lancia και η DS, βάσει της συνεισφοράς τους στις συνολικές πωλήσεις.

Για τη Stellantis τα προβλήματα δείχνουν να είναι πιο μεγάλα στην αγορά της Β. Αμερικής, με τις αποστολές οχημάτων να μειώνονται κατά 18% το πρώτο εξάμηνο, επηρεάζοντας αρνητικά την κερδοφορία. Η επικεφαλής των οικονομικών της εταιρείας, Natalie Knight, ανέφερε ότι η Stellantis είναι έτοιμη να προχωρήσει σε αποφασιστικές κινήσεις για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στη συγκεκριμένη αγορά. Μέσα σε αυτές τις κινήσεις ενδέχεται να είναι η μείωση του κόστους εργασίας κατά 25% αλλά και των δαπανών για τα logistics.

Natalie Knight
Natalie Knight

Σχολιάζοντας τις φτωχές εμπορικές επιδόσεις της Maserati, με τις παραδόσεις να μειώνονται στο μισό σε σχέση με πέρυσι, η Knight ανέφερε ότι ίσως εξεταστεί το ενδεχόμενο να βρεθεί ένα καλύτερο «σπίτι» για το ιστορικό brand.

Η πίεση που έχει πέσει στις πλάτες του Carlos Tavares είναι μεγάλη, ειδικά μετά τον σάλο που ξέσπασε πριν από μερικούς μήνες όταν γνωστοποιήθηκαν οι τεράστιες οικονομικές απολαβές του που τον έχουν αναδείξει στον πιο καλοπληρωμένο CEO στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Πάντως ο ίδιος δείχνει έτοιμος να θυσιάσει τις καλοκαιρινές του διακοπές και να εργαστεί σκληρά για να βρει λύση στα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί. «Θεωρώ ότι στην Ευρώπη τα έχουμε πάει περίφημα. Ήρθε η ώρα να φροντίσουμε να τα πάμε καλά και στις ΗΠΑ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πηγή: autonews.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Alfa Romeo κινείται προς τα «πάνω» - Eτοιμάζει SUV που θα τα βάλει με την Porsche Cayenne

Διάφανος V8 από plexiglass μας δείχνει τον τρόπο λειτουργίας του (video)

Ο «έξυπνος» γρύλος του Audi RS Q e-tron θα έπρεπε να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα (video)