Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο. Με τους αυστηρότερους κανονισμούς ρύπων, δηλαδή το πρότυπο Euro 7, που έρχεται το 2027, αλλά και την απαγόρευση των ΜΕΚ στα νέα οχήματα το 2035, οι κατασκευαστές καλούνται να επαναπροσδιορίσουν την προσέγγισή τους όσον αφορά στους τύπους κινητήρων που θα περιέχει η γκάμα τους μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Αρκετές είναι οι εταιρείες που κάνουν στροφή 180 μοιρών, θεωρώντας ότι ο ηλεκτρισμός δεν είναι η μοναδική οδός που πρέπει να ακολουθήσουν, επενδύοντας περαιτέρω στους θερμικούς κινητήρες και αναστρέφοντας τη στρατηγική τους εξαιτίας των νωχελικών πωλήσεων των BEV στην Ευρώπη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Stellantis ανακοίνωσε την εισαγωγή μιας ακόμη θερμικής, εξηλεκτρισμένης επιλογής κινητηρίου συνόλου στην γκάμα της. Ο κολοσσός της αυτοκίνησης θα προσθέσει full hybrid κινητήρες στους καταλόγους των αυτοκινητοβιομηχανιών που υπάγονται σε αυτόν για πρώτη φορά, κάνοντας ολοκληρωμένη «επιθέση» στην αγορά της Ευρώπης.
Τα νέα προήλθαν από τα χείλη του Jean-Philippe Imparato, επικεφαλής της Stellantis στην Ευρώπη. Ο Γάλλος έκανε τη σχετική ανακοίνωση κατά τη διάρκεια της IAA Mobility στο Μόναχο. Πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή που θα τοποθετήσει τη Stellantis σε πλεονεκτική θέση στην αγορά, ακολουθώντας εταιρείες όπως η Toyota και η Renault, που ήδη διαθέτουν full hybrid κινητήρια σύνολα στην Ευρώπη.
Οι full hybrid κινητήρες προσφέρουν μια οδηγική εμπειρία αντίστοιχη με εκείνη των αμιγώς θερμικών, χωρίς να επιβαρύνονται από την προσθήκη της μπαταρίας και χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για φόρτιση. Ταυτόχρονα, βοηθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώνουν τη μέση τιμή εκπομπών ρύπων της γκάμας τους, αποφεύγοντας πιθανά πρόστιμα από την ΕΕ.
Ο Imparato δεν επεκτάθηκε περισσότερο σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου full hybrid κινητήρα, όμως τόνισε ότι η Stellantis θα περάσει στη μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία της, όσον αφορά στο κόστος και τον χρόνο που θα χρειαστεί να δαπανηθεί. Εκτός αυτού, ο ίδιος ανέφερε ότι υπάρχει το ενδεχόμενο υβριδικοποίησης των diesel κινητήρων της εταιρείας.
Όλα δείχνουν ότι οι full hybrid επιλογές προορίζονται για τα compact μοντέλα του Ομίλου, όπως για παράδειγμα το νέο Peugeot 308, το οποίο έκανε πρεμιέρα πριν μερικές εβδομάδες και θα διατεθεί με mild hybrid, diesel, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια σύνολα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Kia «απέναντι» στον ACEA: «Η διατήρηση των ΜΕΚ και μετά το 2035 θα μας κοστίσει μια περιουσία»
Abarth: Αλλάζει ρότα και σκέφτεται να επιστρέψει στις ΜΕΚ - Οι δύο «υποψήφιοι» κινητήρες
Αλλαγή πλεύσης από την Porsche: Δεν «πεθαίνουν» οι ΜΕΚ - Στην γκάμα και μετά το 2030