Εγκρίθηκε το Euro7 - Αυστηρότερες απαιτήσεις για στερεά σωματίδια και κύκλο ζωής οχημάτων


Ο νέος κανονισμός διατηρεί τα όρια εκπομπών καυσαερίων του Euro 6, αλλά για πρώτη φορά εισάγει αυστηρότερες απαιτήσεις για τα στερεά σωματίδια από τα φρένα και τα ελαστικά των οχημάτων.

  • 15/4/2024

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εξέδωσε την Παρασκευή 12/4 τον κανονισμό Euro 7, με τον οποίο θεσπίζονται κανόνες σχετικά με τα όρια εκπομπών για τα οδικά οχήματα και τη μακροβιότητα της μπαταρίας. Πρόκειται για το τελευταίο βήμα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Το κείμενο που εκδόθηκε καλύπτει τα αυτοκίνητα, τα ημιφορτηγά και τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε μία ενιαία νομική πράξη και αποσκοπεί στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων από τις εξατμίσεις και τα φρένα, κάτι για το οποίο σας είχαμε ενημερώσει με αναλυτικό δημοσίευμα πριν από μερικές εβδομάδας. Με τον νέο κανονισμό θεσπίζονται επίσης αυστηρότερες απαιτήσεις όσον αφορά τη διάρκεια ζωής των οχημάτων.

Καλύτερα και καθαρότερα οχήματα

Ο κανονισμός Euro 7 θεσπίζει κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων των οδικών οχημάτων αλλά και για άλλους τύπους εκπομπών, όπως εκείνες που προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών και οι εκπομπές σωματιδίων πέδησης. Επίσης εισάγει απαιτήσεις για τη μακροβιότητα της μπαταρίας. Όσον αφορά τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, ο κανονισμός διατηρεί τα υφιστάμενα όρια εκπομπών καυσαερίων του προτύπου Euro 6, αλλά εισάγει αυστηρότερες απαιτήσεις για τα στερεά σωματίδια.

Όσον δε αφορά τα βαρέα επαγγελματικά λεωφορεία και φορτηγά, ο κανονισμός επιβάλλει αυστηρότερα όρια για διάφορους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που δεν έχουν ρυθμιστεί μέχρι σήμερα, όπως το υποξείδιο του αζώτου (N2O). Επιπλέον, με το πρότυπο Euro 7 καθιερώνονται αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές σωματιδίων που παράγονται κατά την πέδηση, με συγκεκριμένα όρια για τα ηλεκτρικά οχήματα. Οι νέοι κανόνες περιλαμβάνουν επίσης αυστηρότερες απαιτήσεις όσον αφορά τη διάρκεια ζωής όλων των οχημάτων, τόσο από άποψη διανυόμενων χιλιομέτρων όσο και από εκείνη της διάρκειας ζωής τους.

Επόμενα βήματα

Μετά τη έγκριση της θέσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το Συμβούλιο, η νομοθετική πράξη εκδόθηκε. Αφού υπογραφεί από την Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τον/την Πρόεδρο του Συμβουλίου, ο κανονισμός θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θα αρχίσει να ισχύει την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του.

Οι ημερομηνίες εφαρμογής του κανονισμού θα εξαρτώνται από το είδος του οχήματος:

  • 30 μήνες για τους νέους τύπους αυτοκινήτων και ημιφορτηγών και 42 μήνες για τα καινούργια οχήματα και ημιφορτηγά
  • 48 μήνες για τους νέους τύπους λεωφορείων, φορτηγών και ρυμουλκουμένων και 60 μήνες για τα καινούργια λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα
  • 30 μήνες για νέα συστήματα, κατασκευαστικά στοιχεία ή χωριστές τεχνικές μονάδες που πρόκειται να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα και ημιφορτηγά και 48 μήνες για εκείνα που πρόκειται να τοποθετηθούν σε λεωφορεία, φορτηγά και ρυμουλκούμενα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Euro 7: Κερδισμένοι και χαμένοι από τη «χαλάρωση» του νέου προτύπου?

Το Euro 7 και τα... 7 κακά της μοίρας του

Ο V6 της Alfa Romeo είναι πολύ σκληρός για να «πεθάνει»