Άλλωστε, το τμήμα Renaultsport (RS) είχε τεθεί ουσιαστικά «στον πάγο» μετά από απόφαση του πρώην Ceo της Renault Luca de Meo καθώς το 2023 σταμάτησε η παραγωγή του Megane RS, το οποίο ήταν το τελευταίο μοντέλο που είχε το σήμα RS. Στο μεταξύ η Alpine έχει αναλάβει όλο τον sporting DNA του ομίλου Renault, τόσο σε επίπεδο branding όσο και εξέλιξης. Από την άλλη, έχει τονιστεί ότι αν υπάρξει επιστροφή, πρέπει να υπάρχει σεβασμός στην ιστορία και την ταυτότητα του RS (“να είναι αυθεντικό”).
Πρόσφατα όμως, ο Francois Provost, νέος CEO, δήλωσε στην παρουσίαση του νέου έκτης γενιάς Clio στην ΙΑΑ 2025 ότι θέλει η Renault να έχει δυναμική μέσα από την ανάλογη γκάμα. Και το Clio έχει την πιο δραματική εμφάνιση ever.
Την ίδια ώρα, o Laurent Foucher, Υπεύθυνος εξέλιξης CMF-B Platform μίλησε αποκλειστικά στο ελληνικό Car and Driver και ήταν πολύ αποκαλυπτικός. Κι αυτό γιατί ανέφερε ότι η πλατφόρμα CMF-B είναι σε θέση να υποστηρίξει τη δημιουργία ενός Clio RS! Τι είναι αυτό που, για την ώρα, δεν κάνει το project να προχωρήσει; Κατ’ αρχάς, οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων στην ΕΕ καθιστούν δυσκολότερο το να παραχθεί μια πολύ ισχυρή έκδοση με παραδοσιακό θερμικό κινητήρα.
Αν υπάρξει Clio RS, πιθανότατα θα πρέπει να είναι υβριδικό και από την άλλη υπό την ευθύνη της Alpine. Επομένως, αν επιστρέψει, το πιο πιθανό είναι να έχει υβριδική ή εν μέρει ηλεκτρική τεχνολογία, να παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό μονάδων, πιθανώς ως special edition ή πιο σπορ έκδοση του Clio. Και σύμφωνα με τον κ. Foucher, η επιστροφή του Renault Clio RS δεν είναι σενάριο που μπορούμε να απορρίψουμε. Υπάρχουν «παράθυρα» όπως το πιθανό ενδιαφέρον της νέας διοίκησης, η τεχνολογική εξέλιξη, και η πίεση της αγοράς προς πιο «καθαρά» σπορ αυτοκίνητα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To Renault Megane αλλάζει και γίνεται... hot hatch - Όλες οι πληροφορίες