Μοιάζει συνηθισμένο, αλλά δεν είναι: Volkswagen Passat με W8 κινητήρα και θωράκιση! (video)


Εσείς ξέρατε ότι το Volkswagen Passat κυκλοφόρησε με W8 κινητήρα 4 λίτρων, ισχύ 275 PS και σε θωρακισμένη έκδοση; Ένας Γερμανός όχι μόνο το έμαθε, αλλά απέκτησε και ένα αντίγραφο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: YOUTUBE/FixitAri, VOLKSWAGEN AG
  • 6/10/2025

Το Volkswagen Passat μπορεί να διατίθεται, πλέον, μόνο σε αμάξωμα station wagon, μιας και η sedan εκδοχή του «αντικαταστάθηκε», στην Ευρώπη, από το ID.7. Ωστόσο στην 52χρονη πορεία του - παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη γερμανική φίρμα το 1973 - έχει λανσαριστεί σε διάφορες εκδόσεις.

Μία από τις πιο ξεχωριστές συναντά κανείς στην 5η γενιά (1996-2005) και συγκεκριμένα μετά το 2000, όταν και δέχθηκε σημαντική αναβάθμιση. Στο πλαίσιο αυτής, από το 2001 έως το 2004, προέκυψε η έκδοση W8 4.0L 4MOTION. Στην «καρδιά» της τοποθετήθηκε ένας 8κύλινδρος κινητήρας σε διάταξη W, που απέδιδε 275 PS και 370 Nm και χάριζε τελική ταχύτητα 250 km/h στο δημοφιλές sedan.

Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, η συγκεκριμένη παραλλαγή διέθετε κορυφαίο εξοπλισμό, ωστόσο μπορούσε να αποκτηθεί και με θωράκιση! Ένας Γερμανός έψαξε και κατάφερε να βρει μια εξ’ αυτών, που μπορεί να θεωρηθεί και σπάνια, μιας και με βάση την έρευνά του, δεν πρέπει να παρήχθησαν περισσότερες από 50.

Μάλιστα, ο ίδιος ήταν κάτοχος και μιας «απλής» Passat W8 των 4,0 L, οπότε μπορούσε να κάνει τις συγκρίσεις ανάμεσα στις δύο. Μία σημαντική διαφορά ήταν στην τιμή: Εκείνη την εποχή απαιτούνταν επιπλέον 50.000 ευρώ για τη θωρακισμένη μπερλίνα, που είχε το όνομα Passat Protect.

Σε αυτή, υπήρχαν πιο χοντρά, θωρακισμένα παράθυρα, με τα πίσω να μην ανοίγουν, ενισχύσεις στις κολώνες και σε διάφορα άλλα σημεία, με αποτέλεσμα να υπάρχει εξαιρετική ηχομόνωση. Τα φρένα είχαν μεγαλύτερη διάμετρο για να «δαμάσουν» τα επιπλέον 250 kg που ζύγιζε η θωρακισμένη παραλλαγή, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, είχε κυκλοφορήσει και με κινητήρα V6 TDI.

Το «ενισχυμένο» Passat διέθετε σύστημα ενδοεπικοινωνίας, ενώ με αντίστοιχο, ειδικό τρόπο, γινόταν και η επικοινωνία με το εξωτερικό χωρίς να χρειαστεί να ανοίξουν τα εμπρός παράθυρα. Ειδική ενίσχυση υπήρχε στις πόρτες αλλά και πίσω από τις πλάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων, στην περιοχή του πορτμπαγκάζ. Αντίθετα, δεν διαπίστωσε την ύπαρξη θωράκισης στο κάτω μέρος ούτε εμπρός στην περιοχή του ψυγείου.

Ψάχνοντας, ανακάλυψε και την ιστορία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Αρχικά είχε ταξινομηθεί στην Πολωνία ως εταιρικό μιας αντιπροσωπείας, ίσως για να μεταφέρει τον ιδιοκτήτη της με ασφάλεια, πριν καταλήξει στην Γερμανία για χάρη μιας ηλικιωμένης κυρίας.

Δείτε αναλυτικά όλα τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου θωρακισμένου Passat στο video που ανέβηκε στο κανάλι FixitAri του YouTube.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Οι θωρακισμένες BMW μπορούν να τα βάλουν με έναν στρατό και να βγουν αλώβητες

Επίσημο: Παρουσιάστηκε το τεθωρακισμένο όχημα της METLEN που θα κατασκευάζεται στην Ελλάδα (photos)

Τα 5 ισχυρότερα SUV της ελληνικής αγοράς (τιμές)