Peugeot 208: Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα γενιά - Το μέλλον του θερμικού μοντέλου


Το Peugeot 208 ετοιμάζεται να περάσει στην επόμενη, τρίτη γενιά του, με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να πραγματοποιεί μια σημαντική αλλαγή στην γκάμα κινητήρων του supermini.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, STELLANTIS, CHRIS NOLTEKUHLMANN
  • 14/10/2025

Μετά το 308, η Peugeot ετοιμάζεται να ανανεώσει ριζικά και το 208, με το supermini να περνά στην επόμενη, τρίτη γενιά του. Η δεύτερη γενιά βρίσκεται στην παραγωγή από το 2019 και έτσι το μοντέλο διψά για το νέο του κεφάλαιο.

Μετά τις πρώτες πληροφορίες που ήρθαν στο φως πριν μερικές εβδομάδες, όταν η Peugeot ανακοίνωσε τον ερχομό ενός νέου concept car που θα αποτελέσει τον προάγγελο του νέου 208, πλέον βρισκόμαστε σε θέση να γνωρίζουμε μερικές ακόμη λεπτομέρειες σχετικά με αυτό που θα βρεθεί κάτω από το κάλυμμα του ανανεωμένου μοντέλου.

Αποκλειστικά ηλεκτρικό

Όλα δείχνουν ότι η τρίτη γενιά του Peugeot 208 θα είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή της, με το τρέχον, θερμικό μοντέλο να συνεχίζει να πωλείται στο πλευρό του επερχόμενου e-208, με δεδομένη την αστάθεια της αγοράς EV στην Ευρώπη.

Η επόμενη γενιά του Peugeot 208 αναμένεται να γυρίσει την πλάτη στις θερμικές εκδόσεις, περνώντας αποκλειστικά στον ηλεκτρισμό.
Η επόμενη γενιά του Peugeot 208 αναμένεται να γυρίσει την πλάτη στις θερμικές εκδόσεις, περνώντας αποκλειστικά στον ηλεκτρισμό.

Ως ένα από τα σημαντικότερα προϊόντα στο «ρόστερ» της Stellantis, το ηλεκτρικό supermini θα είναι το πρώτο που θα βασιστεί στην πλατφόρμα STLA Small, η οποία θα αντικαταστήσει την αντίστοιχη CMP/e-CMP που χρησιμοποιεί η δεύτερη γενιά. Παρόλο που η νέα πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο υβριδικά, όσο και αμιγώς ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα, το επόμενο 208 θα προσφερθεί μόνο ως EV.

Μεγαλύτερες μπαταρίες και αυξημένη αυτονομία

Βασισμένο στην STLA Small, αναμένεται να λάβει μπαταρίες ενεργειακής χωρητικότητας από 37 έως 82 kWh, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με τη μεγαλύτερη μπαταρία του e-208 που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην αγορά, η οποία ανέρχεται στα 51 kWh και προσφέρει έως 410 km αυτονομίας. Στην τρίτη γενιά, η αυτονομία αναμένεται να αγγίξει τα 500 km.

Όσο για την ισχύ, θα κυμανθεί στα ίδια επίπεδα με τη δεύτερη γενιά, φτάνοντας, δηλαδή, μέχρι τα 156 PS. Ωστόσο, η STLA Small μπορεί να υποστηρίξει περισσότερη ισχύ, ανοίγοντας, ενδεχομένως, την πόρτα για πιο δυναμικές εκδόσεις που θα φέρουν το σήμα GTi και θα αγγίζουν μέχρι και τα 400 PS.

Σχεδιασμός και παραγωγή

Σχεδιαστικά, το νέο Peugeot e-208 θα εμπνευστεί από το ολοκαίνουργιο Polygon concept, το οποίο θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Νοέμβριο. Με αυτό, η Peugeot θέλει να μάς δώσει μια πρώτη γεύση από το μέλλον της αναφορικά με την καμπίνα και το κάθισμα του οδηγού, εντάσσοντας για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής το τετράγωνο τιμόνι Hypersquare που είχαμε δει στο Inception concept του 2023. Αυτή θα είναι, επίσης, η πρώτη φορά που μοντέλο της Stellantis θα χρησιμοποιήσει τεχνολογία steer-by-wire.

Το πρωτοποριακό τιμόνι Hypersquare του Inception concept του 2023.
Το πρωτοποριακό τιμόνι Hypersquare του Inception concept του 2023.

Η παραγωγή της τρίτης γενιάς αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2026 στο εργοστάσιο της Stellantis στη Σαραγόσα της Ισπανίας, όπου θα κατασκευάζεται και το επερχόμενο Opel Corsa, δηλαδή το «αδερφάκι» του 208. Η ημερομηνία εκκίνησης της παραγωγής για αυτό τοποθετείται εντός του 2027, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η επόμενη γενιά του Peugeot 2008.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Peugeot 3008 Hybrid: Πιο προσιτό με νέα εισαγωγική έκδοση και προωθητική ενέργεια (τιμή)

Το Peugeot 408 ετοιμάζεται για ανανέωση - Αυτές είναι οι πρώτες φωτογραφίες (photos)

Ανακοινώθηκαν οι τιμές του «φρεσκαρισμένου» Peugeot 308 στην Ιταλία (πίνακας)