To αστρονομικό ποσό που προσέφερε ο Rimac για να πάρει τον απόλυτο έλεγχο της Bugatti


Ο Mate Rimac επιχειρεί να αποκτήσει πλήρη κυριαρχία στη Bugatti, προσφέροντας στην Porsche περίπου 1 δισ. ευρώ για το μερίδιό της.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: RIMAC, BUGATTI
  • 17/10/2025

Μόλις τέσσερα χρόνια μετά τη σύμπραξη Rimac Group και Porsche που γέννησε τη Bugatti Rimac, ο οραματιστής Mate Rimac φαίνεται αποφασισμένος να πάρει το τιμόνι στα χέρια του. Ο Κροάτης ιδρυτής της εταιρείας, γνωστός για την ανυπότακτη προσέγγισή του στην καινοτομία, βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του 45% που κατέχει η Porsche στη κοινή εταιρεία.

Σε συνέντευξή του στο Bloomberg, που αναδημοσιεύθηκε από το Automotive News, ο Rimac αποκάλυψε πως έχει ήδη εξασφαλίσει τους απαραίτητους επενδυτές για να πραγματοποιήσει την εξαγορά, προσφέροντας στους Γερμανούς περίπου 1 δισ. ευρώ. Η επιθυμία του είναι σαφής: περισσότερη ελευθερία, λιγότερη γραφειοκρατία.

Θέλω να αποφασίζω χωρίς να εξηγώ σε 50 άτομα

Ο Mate Rimac, με την χαρακτηριστική του ευθύτητα, δήλωσε:

«Απλώς θέλω να μπορώ να παίρνω μακροπρόθεσμες αποφάσεις, να επενδύω με ορίζοντα δεκαετίας και να κάνω τα πράγματα διαφορετικά, χωρίς να χρειάζεται να εξηγώ τα πάντα σε 50 ανθρώπους.»

Bugatti V16 Tourbillon
Bugatti V16 Tourbillon

Η φράση αυτή αποτυπώνει τη φιλοσοφία ενός ανθρώπου που δημιούργησε την Rimacαπό ένα μικρό γκαράζ το 2009 και κατάφερε μέσα σε λίγα χρόνια να αλλάξει τους κανόνες στο χώρο των ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων. Η εξαγορά του μεριδίου της Porsche θα του επέτρεπε να κινεί τα νήματα χωρίς περιορισμούς, ενώ η γερμανική εταιρεία θα εξακολουθούσε να διατηρεί 22% συμμετοχή στη Rimac Group, μαζί με τον ίδιο (35%), τη Hyundai Motor Group (11%) και άλλους επενδυτές (32%).

Η συναισθηματική πλευρά της Porsche

Παρότι το θέμα βρίσκεται στο τραπέζι από τον περασμένο Απρίλιο, ο Rimac αναγνωρίζει πως η συμφωνία δεν είναι απλή. Όπως ανέφερε, «υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες», καθώς η οικογένεια Porsche-Piëch εξακολουθεί να έχει λόγο στα εταιρικά δρώμενα.

«Είναι ένα συναισθηματικό ζήτημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Την ίδια στιγμή, η ίδια η Porsche αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις. Ο CEO Oliver Blume προειδοποίησε πρόσφατα τους εργαζόμενους πως το υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας «δεν λειτουργεί πλέον όπως παλιά». Η αδυναμία των πωλήσεων στην Κίνα, η μειωμένη ζήτηση ηλεκτρικών μοντέλων, οι δασμοί και η ρυθμιστική αβεβαιότητα έχουν θέσει την εταιρεία σε δύσκολη θέση.

Ένα νέο κεφάλαιο για τη Bugatti

Bugatti Brouillard Solitaire
Bugatti Brouillard Solitaire

Αν η συμφωνία ολοκληρωθεί, κάτι που ο Rimac θεωρεί πιθανό έως το 2026, το σκηνικό στην Bugatti θα αλλάξει ριζικά. Ο Κροάτης δημιουργός, με την εμμονή του στην τεχνολογική πρωτοπορία, θα έχει τη δυνατότητα να αναμορφώσει την κατεύθυνση του ιστορικού ονόματος της Bugatti, φέρνοντας ίσως μια νέα γενιά υπεραυτοκινήτων που θα συνδυάζουν ηλεκτρική δύναμη και γαλλική φινέτσα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Bugatti Bolide: Το «ακραίο» κόστος συντήρησης του hypercar των 1.600 PS

Mate Rimac: Προχωρά στην πλήρη εξαγορά την Bugatti - Αποκτά το μερίδιο της Porsche

Τέλος εποχής στην Bugatti - Ο θρυλικός οδηγός δοκιμών Pierre-Henri Raphanel παραδίδει τα «σκήπτρα» του