Η Mercedes ήρθε σε συμφωνία με τα γραφεία πολλών γενικών εισαγγελέων πολιτειών των ΗΠΑ για τη διευθέτηση μιας μακροχρόνιας έρευνας σχετικά με ισχυρισμούς περί πλαστών εκπομπών ρύπων από diesel μοντέλα της.
Με βάση το συμβιβασμό με 48 πολιτείες των ΗΠΑ, το Πουέρτο Ρίκο και την Περιφέρεια της Κολούμπια, η γερμανική φίρμα καλείται να πληρώσει 149.673.750 εκατ. δολάρια (περίπου 127 εκατ. ευρώ), εκ των οποίων τα 102 εκατ. ευρώ θα διατεθούν στις πολιτείες για «την πρόληψη, μείωση και περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης».
Επιπλέον, θα καταβάλλει 2.000 δολάρια σε επιλέξιμους ιδιοκτήτες και μισθωτές diesel οχημάτων της τα οποία χρειάστηκε να υποβληθούν σε επισκευές προκειμένου να μειωθούν οι ρύποι που εξέπεμπαν. Η Mercedes συμφώνησε επίσης να υιοθετήσει μια σειρά από ενέργειες για την πρόληψη μελλοντικών παραπτωμάτων και τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις εποπτείας.
Οι Γερμανοί ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σε συμφωνία «για την επίλυση αστικών περιβαλλοντικών και καταναλωτικών αξιώσεων που σχετίζονται με τα συστήματα ελέγχου εκπομπών των επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών diesel BlueTEC II Model Year 2009 έως 2016 στις εμπλεκόμενες πολιτείες των ΗΠΑ. Οι συμβιβασμοί υπόκεινται σε τελική έγκριση από τα αρμόδια δικαστήρια».
Όπως γνωστοποίησε το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Νέας Υόρκης, «η Mercedes εξόπλισε εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα diesel με ένα άγνωστο λογισμικό σχεδιασμένο να εξαπατά τις δοκιμές εκπομπών ρύπων, να παραπλανά τους καταναλωτές και να μολύνει παράνομα κοινότητες σε ολόκληρη τη χώρα». Το Reuters επισημαίνει ότι, με βάση τη συγκεκριμένη κατηγορία, υποστηρίζεται ότι το παράνομο λογισμικό απέκρυπτε τα πραγματικά επίπεδα εκπομπών ρύπων κατά τη διάρκεια των επίσημων τεστ από τις αρχές των ΗΠΑ, ενώ στη συνέχεια, όταν τα οχήματα κυκλοφορούσαν στο δρόμο, εξέπεμπαν ρύπους που ξεπερνούσαν κατά 30 ή και 40 φορές τα επιτρεπτά όρια.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ ΜΜΕ των ΗΠΑ, ο αριθμός των μοντέλων με το παράνομο λογισμικό που πουλήθηκαν στις ΗΠΑ μεταξύ του 2008 και του 2017 ξεπερνά τις 211.000. Επιπλέον, οι Γερμανοί πρέπει να πληρώσουν το κόστος για την εγκατάσταση εγκεκριμένου λογισμικού τροποποίησης των εκπομπών ρύπων σε καθένα από τα επηρεαζόμενα οχήματα και να παρέχουν εκτεταμένη εγγύηση στους ιδιοκτήτες τους.
Από τα 127 εκατ. ευρώ της συμφωνίας, η καταβολή περίπου 25 εκατ. τίθεται σε αναστολή, με το ποσό αυτό να μειώνεται κατά 635 ευρώ για κάθε «πειραγμένο» μοντέλο το οποίο επιδιορθώνει, αγοράζει η ίδια ή αποσύρει από την αγορά.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε, η Mercedes ξεκαθαρίζει ότι αρνείται τις κατηγορίες. «Ενώ η εταιρεία συνεργάστηκε πλήρως με τους γενικούς εισαγγελείς των πολιτειών, η Mercedes εξακολουθεί να θεωρεί τις κατηγορίες αβάσιμες και αρνείται οποιαδήποτε ευθύνη έναντι των πολιτειών των ΗΠΑ ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο. Μέσω αυτών των συμβιβασμών, αποφεύγει χρονοβόρες και δαπανηρές δικαστικές αγωγές», αναφέρει χαρακτηριστικά, ενώ επισημαίνει ότι «έχει κάνει επαρκείς προβλέψεις για το αναμενόμενο συνολικό κόστος των διακανονισμών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός είναι ο δεύτερος διακανονισμός των Γερμανών για το ίδιο θέμα στις ΗΠΑ. Είχε προηγηθεί, το 2020, η επίλυση αστικών αξιώσεων που είχαν ασκηθεί από τις Ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές περιβάλλοντος των ΗΠΑ αλλά και της πολιτείας της Καλιφόρνια. Τότε είχε συνάψει και ομαδικό διακανονισμό με ιδιώτες για την ίδια κατηγορία μοντέλων (επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών diesel BlueTEC II Model Year 2009 έως 2016). Με βάση τα ξένα ρεπορτάζ, εκείνος ο διακανονισμός της είχε κοστίσει 2,2 δισ δολάρια, ενώ οι αξιώσεις είχαν ασκηθεί από 250.000 ιδιοκτήτες οχημάτων.
Επιπλέον, όπως η ίδια η Mercedes επισημαίνει στην ανακοίνωσή της, «το 2022, η εταιρεία κατέληξε σε παρόμοιο διακανονισμό με το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Αριζόνα. Το 2024, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ έκλεισε επίσης την ποινική του έρευνα για τη Mercedes-Benz χωρίς να απαγγελθούν κατηγορίες. Οι τρέχοντες διακανονισμοί καλύπτουν αξιώσεις από τις υπόλοιπες πολιτείες των ΗΠΑ, καθώς και από την Περιφέρεια της Κολούμπια και το Πουέρτο Ρίκο».
Τέλος, θα αναλάβει ένα νέο πρόγραμμα κινήτρων Εγκεκριμένων Τροποποιήσεων Εκπομπών, καθώς ήδη, από τη συμφωνία του 2020, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα αντίστοιχο πρόγραμμα. «Σύμφωνα με τη συμφωνία του 2020, η Mercedes-Benz έχει ήδη αναβαθμίσει περισσότερο από το 85% των επιβατικών αυτοκινήτων και των van Sprinter. Το νέο πρόγραμμα κινήτρων αποσκοπεί στην προώθηση πρόσθετων σχετικών εγκαταστάσεων, πέραν των απαιτήσεων του διακανονισμού του 2020, παρέχοντας όφελος τόσο στις πολιτείες όσο και στους καταναλωτές».
Πηγή: Reuters
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Dieselgate 2.0: Oσμή σκανδάλου για δεκάδες αυτοκινητοβιομηχανίες
Dieselgate: Πρόστιμα 288 εκατομμυρίων σε πρώην στελέχη της Volkswagen!
Νέες ομάδες στο Viber «καρφώνουν» τα μπλόκα της Τροχαίας - Χιλιάδες μέλη έχουν κάνει εγγραφή (video)






ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_460181_type13129.jpg)
_77761_472218_type13129.jpg)
