Η FIA δημοσίευσαν τα πρώτα στοιχεία για τους πολυαναμενόμενους κανονισμούς του 2026 της Formula 1, που θα σηματοδοτήσουν την πρώτη μεγάλη αλλαγή από το 2022. Οι άρχοντες του σπορ παρουσίασαν τα πρώτα renders του 'nimble car' της F1 και γνωστοποίησαν τις αρχικές λεπτομέρειες σχετικά με τις αλλαγές, αφαιρέσεις και προσθήκες που πρόκειται να γίνουν στους κανονισμούς. Αυτά είναι τα 5 σημεία «κλειδιά» που πρέπει να γνωρίζετε.
Μικρότερα κι ελαφρύτερα μονοθέσια
Η πρώτη αλλαγή που ανακοίνωσε η FIA σχετίζεται με το βάρος και το μέγεθος των νέων μονοθεσίων. Τα αυτοκίνητα του 2026 θα είναι ελαφρύτερα κατά 30 kg, φτάνοντας δηλαδή στα 768 kg, ενώ και το μεταξόνιο θα έχει μικρότερο μήκος, πέφτοντας από τα 3.600 mm στα 3.400 mm. Εκτός αυτού, το πλάτος του μονοθεσίου θα μειωθεί κατά 100 mm.
Όσο για τα ελαστικά, η διάμετρος των 18 ιντσών θα διατηρηθεί ως έχει, όμως το πλάτος θα μειωθεί στα 25 mm και 30 mm στο μπροστινό και το πίσω μέρος, αντίστοιχα.
Αντίο DRS – Καλωσήρθες Override Mode
Όπως ήδη γνωρίζαμε, τα μονοθέσια του 2026 δε θα έχουν Drag Reduction System. Αυτό αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική αλλαγή στη συνολική λειτουργία και το concept του αυτοκινήτου. Στη θέση του, σύμφωνα με την FIA, θα προστεθεί ένα νέο σύστημα, που ονομάζεται Manual Override Mode και θα προσφέρει στους οδηγούς περισσότερη ισχύ, όταν ακολουθούν ένα άλλο όχημα.
Θα έχει παρόμοια λειτουργία με το σύστημα push-to-pass που χρησιμοποιούν άλλα πρωταθλήματα, όπως για παράδειγμα τα Indycar.
Ενεργά αεροδυναμικά
Τόσο στην μπροστινή, όσο και στην πίσω αεροτομή, θα προστεθούν ενεργά αεροδυναμικά μέρη, σε αντίθεση με τα τωρινά μονοθέσια, που έχουν κινούμενα μέρη μόνο στο μπροστινό μέρος. Πρόκειται για το X-mode, που θα τροποποιεί τις αεροτομές στις ευθείες, και το Z-mode, που θα αλλάζει τις ρυθμίσεις στις στροφές, προσφέροντας χαμηλό drag.
Οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τα παραπάνω modes σε κάθε γύρο κι όχι μόνο όταν ακολουθούν ή θέλουν να προσπεράσουν ένα άλλο όχημα, σύμφωνα με τη FIA.
Πιο αποδοτικοί κινητήρες
Οι κινητήρες θα είναι σημαντικά πιο αποδοτικοί, με την ισχύ που προσφέρει η μπαταρία να είναι σχεδόν ίση με εκείνη του θερμικού μέρους της κινητήριας μονάδας. Συνολικά, θα τροφοδοτείται με 100% βιώσιμα καύσιμα.
Βελτιώσεις και στην ασφάλεια
Οι νέοι κανονισμοί εστιάζουν και στον τομέα της ασφάλειας, στην προσπάθεια η Formula 1 να γίνει ολοένα και λιγότερο ριψοκίνδυνη για τους οδηγούς. Σύμφωνα με τη FIA, το roll hoop έχει ενισχυθεί, με το φορτίο αντοχής του να αυξάνεται από τα 16 στα 20 G, σε συνέχεια του ατυχήματος του Zhou Guanyu στο Grand Prix Μ. Βρετανίας του 2022, όπου το roll hoop είχε καταρεύσει κατά τη σύγκρουση.
Εκτός αυτού, η μύτη έχει ανασχεδιαστεί, ώστε να υπάρχει μικρότερη πιθανότητα αποκόλλησης σε οποιαδήποτε εμπρόσθια, μετωπική ή αλλεπάλληλη σύγκρουση. Αυτή η αλλαγή επήλθε μετά το θανατηφόρο ατύχημα του πιλότου της Formula 2, Anthoine Hubert, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο Grand Prix Βελγίου του 2019 στο Spa μετά από μια αλλεπάλληλη σύγκρουση με τις μπαριέρες και το μονοθέσιο του Juan Manuel Correa στην Eau Rouge.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δεν ανησυχεί ο Verstappen για τον κινητήρα της Red Bull ενόψει των νέων κανονισμών
Preview και πρόγραμμα GP Καναδά: Στο τεχνητό νησί της Παναγιάς
Red Bull και Sergio Perez συνεχίζουν ως το 2026 - Γιατί ανανεώθηκε το συμβόλαιό του





ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_475679_type13129.jpg)


