Η συζήτηση για οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σε εξέλιξη εδώ και πολλούς μήνες, με ολοένα και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να παρουσιάζουν EV (κυρίως πόλης) που θέτουν ως στόχο τη χαμηλή τιμή, στα όρια των 25.000 €, ενίοτε και κάτω από 20.000 €. Ωστόσο, για την Kia, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο εργοστάσιο της φίρμας στη Ζίλινα, ανάμεσα στους οποίους ήταν και εκπρόσωπος του Automotive News Europe, ο CEO της Kia Europe, Marc Hedrich, επεσήμανε ότι οι Κορεάτες δεν πρόκειται να μπουν σε «πόλεμο τιμών» με τους Κινέζους και ότι είναι σημαντικό για αυτούς να βγάζουν κέρδος από κάθε EV που διαθέτουν στην αγορά.
«Δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε τιμολογιακή ισοτιμία ανάμεσα στα EV και τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν προσφέρουν ακόμη τα ίδια περιθώρια κέρδους με τα αυτοκίνητα που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, ίσως κατασκευάσουμε ένα EV1 μια μέρα, αλλά η Kia, η οποία είναι μια από τις πιο κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, δεν έχει κανένα συμφέρον να μην βγάζει αρκετά χρήματα», τόνισε χαρακτηριστικά.
Και πρόσθεσε: «Γιατί; Επειδή, όπως κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, έχουμε μπροστά μας μία επενδυτική ‘κρίση’ λόγω των νέων κανονισμών (σ.σ. εκπομπών ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης) και της μετάβασης σε οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό. Χρειάζονται χρήματα για να χρηματοδοτηθούν αυτές οι επενδύσεις και προς το παρόν δεν μπορεί κανείς να βγάλει αρκετά χρήματα με ένα φθηνό EV. Εκτός αυτού, για να πουληθεί ένα EV ακόμη και στα 22.000 ευρώ, πρέπει να γίνουν συμβιβασμοί στις προδιαγραφές, κάτι που δεν ενδιαφέρει την Kia».
Όσο για την κινεζική απειλή; «Οι Κινέζοι θα αναπτυχθούν, αλλά τελικά θα φτάσουν σε ένα ‘ταβάνι’, όπως όλοι. Ναι, υπάρχουν πελάτες που θα επιλέξουν το φθηνότερο αυτοκίνητο στην αγορά, αλλά υπάρχουν και άνθρωποι που δεν θα αγοράσουν ποτέ ένα κινεζικό αυτοκίνητο. Η αξία της μάρκας εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική. Επομένως, δεν πρέπει να χάσουμε την ψυχή μας ως μάρκα. Δεν είναι δουλειά μου να πολεμάω τους Κινέζους στην τιμή, γιατί αν το κάνω, τότε θα εξαφανιστούμε επειδή οι Κινέζοι έχουν πολύ μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας από εμάς», σχολίασε ο Hedrich.
Οι προβλέψεις του για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι ευοίωνες για το διάστημα που μεσολαβεί έως το τέλος του 2025 αλλά και για το 2026: «Μην ξεχνάμε ότι εξακολουθούμε να είμαστε 2 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως χαμηλότερα από αυτές που σημειώνονταν πριν από την πανδημία COVID-19. Έχοντας αυτό υπόψιν, δεν υπάρχει τρόπος να υπάρξει μια θετική πρόβλεψη. Δεν προβλέπουμε καμία σημαντική αύξηση πωλήσεων για τα επόμενα δύο χρόνια. Ωστόσο, είμαι πολύ σίγουρος για το μέλλον των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων».
Όταν ρωτήθηκε να αναλύσει τους λόγους για την μελλοντική του αισιοδοξία, εξήγησε: «Αυτό το διάστημα, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν περίπου το 17% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη. Πριν από το τέλος του έτους, θα δούμε αύξηση των πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο λόγω της υποχρέωσης ZEV (σ.σ. κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να έχει πωλήσεις BEV σε ποσοστό 28% του συνόλου της το 2025) και πιθανώς ενός θετικού αντίκτυπου από ένα νέο πρόγραμμα κοινωνικής μίσθωσης στη Γαλλία. Συνεπώς, προβλέπουμε ότι το μερίδιο θα αυξηθεί στο 18,5% έως 19% για ολόκληρο το έτος. Ένας άλλος θετικός παράγοντας είναι ότι πλέον υπάρχει μια ευρύτερη, πιο ανταγωνιστική προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη».
Τέλος, έδωσε τη συμβουλή του για το πώς η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να διαχειριστεί τις επιδοτήσεις για να μπορέσει να τονώσει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση: «Οι επιδοτήσεις είναι σαν ναρκωτικό, επομένως πρέπει να υπάρχει σωστή διαχείριση. Είναι χρήσιμες για να ‘βάλουν μπρος τη μηχανή’ σε μια αγορά όπου το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων είναι χαμηλό, όπως η Σλοβακία όπου τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 5% της αγοράς. Οι πελάτες χρειάζονται επίσης διαφάνεια, καθώς και δέσμευση από τις κυβερνήσεις να αποφεύγουν πολιτικές ‘stop-and-go’ όπως είδαμε στην Ιταλία το 2024 ή στη Γερμανία στο τέλος του 2023, όταν οι επιδοτήσεις τερματίστηκαν απότομα».
Πηγή: Automotive News Europe
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Kia «απέναντι» στον ACEA: «Η διατήρηση των ΜΕΚ και μετά το 2035 θα μας κοστίσει μια περιουσία»
Kia Niro: Στην ελληνική αγορά το plug-in hybrid SUV των 180 PS (τιμές-εκδόσεις)
Τα ταμπούρα επιστρέφουν στα αυτοκίνητα για να... σώσουν το περιβάλλον






ΔΗΜΟΦΙΛΗ


_77761_452830_type13129.jpg)
_77761_475512_type13129.jpg)
