Euro NCAP: Πώς τα πήγαν στις δοκιμές ασφαλείας τα μικρά ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς (videos)


Δείτε αναλυτικά τις βαθμολογίες πώς συγκέντρωσαν τα ηλεκτρικά πόλης στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: EURO NCAP, ΑΡΧΕΙΟ
  • 11/11/2025

Κάθε χρόνο, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP αξιολογεί δεκάδες νέα μοντέλα με γνώμονα την ασφάλειά που παρέχουν στους ενήλικες και ανήλικους επιβάτες, την προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, δηλαδή των πεζών και των ποδηλατών, αλλά και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης.

Συλλέξαμε τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα πόλης που δοκιμάστηκαν πρόσφατα από τον οργανισμό. Η λίστα περιλαμβάνει τρία κινεζικά, δύο ευρωπαϊκά και ένα κορεάτικο μοντέλο και εμφανίζει ποικιλία στις βαθμολογίες, οι οποίες κυμαίνονται από 3 έως 5 αστέρια.

Παρά το γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις, τα compact οχήματα θεωρούνται λιγότερο ασφαλή σε περίπτωση ατυχήματος εξαιτίας των μικρότερων ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσής, αρκετά από τα παρακάτω μοντέλα διέπρεψαν στις «δοκιμασίες» που τα υπέβαλε ο οργανισμός.

BYD Dolphin Surf

Το BYD Dolphin Surf κατέφτασε στην Ελλάδα τον περασμένο Μάιο. Καθίσαμε πίσω από το τιμόνι του προσιτού ηλεκτρικού πόλης μερικές εβδομάδες αργότερα και μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας πατώντας ΕΔΩ.

Το Dolphin Surf είναι ένα από τα μοντέλα που σημείωσε την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστεριών. Οι άνθρωποι του Euro NCAP εντυπωσιάστηκαν από την ασφάλεια που παρέχει τόσο στους ενήλικες, όσο και στους ανήλικους επιβάτες, όπου το EV έλαβε βαθμολογία 82% και 86%, αντίστοιχα. Λίγο χαμηλότερη, αλλά όχι ανησυχητική, ήταν η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου, στο 76%, με τους ειδικούς να μειώνουν βαθμούς από την αποτελεσματικότητα του συστήματος που αποτρέπει τον τραυματισμό ποδηλατών με το άνοιγμα της πόρτας. Όσο για τα συστήματα ασφαλείας και οδηγικής υποβοήθησης, έλαβαν βαθμολογία 77%.

Η βασική έκδοση Active του Dolphin Surf εξοπλίζεται με μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 30 kWh που προσφέρει έως 220 km αυτονομίας, όπως και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 89 PS και 175 Nm ροπής. Οι ίδιες τιμές ισχύος και ροπής ισχύουν και για την έκδοση Boost, η οποία όμως λαμβάνει την μπαταρία των 43,2 kWh που είναι ικανή για έως 322 km αυτονομίας. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση Comfort που φέρει τη μεγαλύτερη μπαταρία και έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 157 PS και 220 Nm ροπής.

Το BYD Dolphin Surf διατίθεται και στις τρεις εκδόσεις του στην Ελλάδα, με την τιμή να ξεκινά από τα 17.990€ για τη βασική του εκδοχή, συμπεριλαμβανομένου του 'Electric Bonus' της εταιρείας και της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».


MINI Cooper E

Το νέο MINI Cooper E παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της IAA Mobility του Μονάχου το 2023, με την ελληνική του πρεμιέρα να λαμβάνει χώρα τον Ιούνιο της επόμενης χρονιάς.

Πρόκειται για ένα από τα τρία «πεντάστερα» μοντέλα της λίστας, με τους ανθρώπους του οργανισμού να του προσφέρουν την κορυφαία βαθμολογία. Οι επιδόσεις του στην προστασία των ενηλίκων όσο και των ανηλίκων επιβατών ήταν εξαιρετικές, με 89% και 87%, αντίστοιχα, ενώ και η αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας και αποφυγής σύγκρουσης με ευάλωτους χρήστες του δρόμου ήταν περισσότερο από ικανοποιητική. Το MINI Cooper E σημείωσε βαθμολογία 79% και 77% στα σενάρια των αντίστοιχων κατηγοριών, εξασφαλίζοντας, έτσι, τα 5 αστέρια του.

Θυμίζουμε ότι η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Cooper εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 184 PS και 290 Nm ροπής που του επιτρέπει να κάνει τα 0-100 km/h σε 7,3 sec, όπως και μπαταρία 36,6 kWh, η οποία είναι ικανή για έως 300 km αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση.

Η τιμή του MINI Cooper E στην Ελλάδα ξεκινά από τα 25.450€, συμπεριλαμβανομένου του 'MINI Electric Bonus' και της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».


firefly

Η NIO «πάτησε» Ελλάδα και μαζί της έφερε το μικρό EV της θυγατρικής της, Firefly. Πρόκειται για το αμιγώς ηλεκτρικό city car της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο έρχεται με μήκος 4.003 mm, μοντέρνο σχεδιασμό και στόχευση στην ευρωπαϊκή αστική καθημερινότητα.

Από τα μικρά EV που απέσπασαν την κορυφαία βαθμολογία των 5 αστέρων, το Firefly είχε τα υψηλότερα επιμέρους «σκορ». Σημείωσε σχεδόν την απόλυτη βαθμολογία στην προστασία των ενηλίκων, με 96%, ενώ και η προστασία των ανηλίκων επιβατών ήταν εξαιρετική, με 87%. Τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης με πεζούς και ποδηλάτες κρίθηκαν κατά 82% αποτελεσματικά, ενώ η υποβοήθηση ασφαλείας έλαβε βαθμολογία 86%.

Το μοντέλο φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείεται στον πίσω άξονα και αποδίδει ισχύ 143 PS και 200 Nm ροπής. Στο δάπεδο υπάρχει μία μπαταρία μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 42 kWh, ικανή για έως 330 km αυτονομίας σε κύκλο WLTP.

Στην Ελλάδα, το firefly προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Select και Comfort, με τις τιμές να ξεκινούν από τις 31.900€ και 33.900€ αντίστοιχα, χωρίς να περιλαμβάνεται προωθητική ενέργεια ή επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».


Hyundai Inster

Το Hyundai Inster παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2024, δηλαδή σχεδόν πριν έναν χρόνο. «Πάτησε» Ελλάδα τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, με την επίσημη πρεμιέρα του στη χώρα μας να λαμβάνει χώρα τον Φεβρουάριο του 2025. Μπορείτε να δείτε τις εντυπώσεις μας σχετικά με το «φιλικό» EV των Κορεατών πατώντας ΕΔΩ.

Οι ειδικοί του οργανισμού Euro NCAP βαθμολόγησαν το Inster με 4 αστέρια, με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης να ανέρχεται στο 67%. Το «μελανό» σημείο ήταν η αντίδραση του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος όταν το Inster πλησίασε άλλο όχημα σε διασταύρωση. Η επίδοσή του στην προστασία των ενηλίκων επιβατών και των ευάλωτων χρηστών του δρόμου ήταν 70%, ενώ πέρασε τις δοκιμασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια των ανηλίκων επιβατών με 81% επιτυχία.

Δύο εκδοχές είναι διαθέσιμες, όσον αφορά στην αυτονομία και την ισχύ. Η βασική φέρει μπαταρία χωρητικότητας 42 kWh που προσφέρει 327 km αυτονομίας, με την ισχύ να ανέρχεται στα 97 PS. Σε αυτήν την περίπτωση, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 140 km/h και τα 0-100 km/h γίνονται σε 11,7 sec. Υπάρχει και η Long Range έκδοση με μπαταρία 49 kWh, όπου η Hyundai εκτιμά ότι είναι εφικτό η αυτονομία να αγγίξει έως και τα 370 km. Εδώ, τα 115 PS ισχύος επιτρέπουν στο Inster να φτάνει τα 150 km/h και να κάνει τα 0-100 km/h σε 10,6 sec.

Η τιμή του Hyundai Inster στην Ελλάδα ξεκινά από τα 16.973€, συμπεριλαμβανομένης της προωθητικής ενέργειας 'Hyundai Green Bonus' και της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».


Renault 5 E-Tech Electric

Η Renault τράβηξε το κάλυμμα του νέου 5 E-Tech Electric τον Φεβρουάριο του 2024, με τις πρώτες μονάδες του να μπαίνουν στις ελληνικές εκθέσεις τον Μάιο του 2025. Οδηγήσαμε το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» τόσο στη Γαλλία, όσο και στην Ελλάδα και μπορείτε να δείτε τις εντυπώσεις μας πατώντας ΕΔΩ και ΕΔΩ, αντίστοιχα.

Η βαθμολογία των 4 αστεριών του EV της Renault έρχεται ως επακόλουθο της συγκριτικά χαμηλότερης επίδοσής του στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης ασφαλείας, όπου σημείωσε «σκορ» 68%, με τους ειδικούς να «κόβουν» βαθμούς από την αποτελεσματικότητα του αυτόματου φρεναρίσματος σε σενάριο μετωπικής σύγκρουσης. Ωστόσο, η προστασία των ενηλίκων και των ανηλίκων επιβατών επιβραβεύτηκε με 80%, ενώ, αντίστοιχα, των ευάλωτων χρηστών του δρόμου με 76%.

Στη βάση τοποθετείται η έκδοση με τον ηλεκτροκινητήρα των 120 PS και 225 Nm ροπής, η οποία φέρει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 40 kWh που προσφέρει έως και 312 km αυτονομίας. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 9 sec και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 140 km/h. Υπάρχει και η ισχυρότερη έκδοση των 150 PS και 245 Nm ροπής που εξοπλίζεται με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 52 kWh που προσφέρει αυτονομία έως και 410 km. Τα 0-100 km/h έρχονται σε λιγότερο από 8 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 150 km/h.

Η τιμή του Renault 5 E-Tech Electric στην Ελλάδα ξεκινά από τα 22.400€, συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και του οφέλους απόσυρσης του προγράμματος.


Dongfeng BOX

Το BOX ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα μόλις τον περασμένο Μάρτιο, όντας ένα τα πρώτα προϊόντα της Dongfeng που κατέφτασαν στη χώρα μας κατά το λανσάρισμά της. Μάλιστα, είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε πριν μερικές εβδομάδες, οδηγώντας το στην Ελλάδα, και μπορείτε να δείτε τις εντυπώσεις μας πατώντας ΕΔΩ.

Ο οργανισμός Euro NCAP δοκίμασε το αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας και απέδωσε τη βαθμολογία των 3 αστεριών. Πιο συγκεκριμένα, το BOX σημείωσε βαθμολογία 69% για την προστασία των ενηλίκων και 81% για των ανηλίκων επιβατών, ενώ η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου ήταν κατά 67% αποτελεσματική, σύμφωνα με τη δοκιμή. Όσο για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ασφαλείας, ανήλθε στο 77%, με τους ειδικούς να μένουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και την υποστήριξη εντός της λωρίδας κυκλοφορίας.

Θυμίζουμε ότι το BOX διαθέτει μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 42,3 kWh, η οποία του εξασφαλίζει αυτονομία 310 km, υπερκαλύπτοντας όλες τις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης. Η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC γίνεται σε μόλις 30 λεπτά για το 30-80%, ενώ σε wallbox και δημόσια σημεία φόρτισης AC η ισχύς των 6,6 kW γεμίζει την μπαταρία σε λιγότερο από 7,5 ώρες (0-100%).

Η τιμή της βασικής έκδοσης City, η οποία διατίθεται και με μπαταρία 31,4 kWh, με αυτονομία 230 km, ξεκινά στην Ελλάδα από τα 18.990€, συμπεριλαμβανομένης της προωθητικής ενέργειας και της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Παρουσίαση από... σπόντα! Ο Euro NCAP αποκάλυψε τη σχεδίαση του νέου MGS6 (photos-video)

Togg: Τα τουρκικά EV σάρωσαν στις δοκιμές του Euro NCAP και ετοιμάζουν απόβαση στην Ευρώπη

Euro NCAP: Ποια νέα μοντέλα πήραν 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας