Ο κατασκευαστής δίνει 805 km αυτονομίας, όμως αυτό το ηλεκτρικό SUV ξεπέρασε τα 1.000 km!


Για να έρθει αυτή η επίδοση έπρεπε η κατανάλωση ενέργειας να μειωθεί στο ελάχιστο για αυτό απενεργοποιήθηκαν κάποια «περιττά» συστήματα όπως το ραδιόφωνο και ο κλιματισμός στην καμπίνα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: BMW AG / Fabian Kirchbauer
  • 27/11/2025

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνδυάζεται, για πολλούς υποψήφιους αγοραστές EV, με το άγχος της αυτονομίας. Και είναι αλήθεια ότι οι επίσημες τιμές που ανακοινώνονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες δύσκολα «επιβεβαιώνονται» σε πραγματικές, καθημερινές συνθήκες οδήγησης. Ωστόσο η BMW βάλθηκε να αποδείξει το αντίθετο και τα κατάφερε.

Οι υπεύθυνοι της γερμανικής φίρμας ήθελαν να δοκιμάσουν τα όρια της ολοκαίνουριας iX3. To πρώτο EV που βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse «υπόσχεται» αυτονομία από 679 km έως 805 km κατά WLTP, από την μπαταρία ωφέλιμης ενεργειακής χωρητικότητας 108,7 kWh, για την τετρακίνητη έκδοση 50 xDrive, που αποδίδει 470 PS και 645 Nm. Μάλιστα, έβαλαν και έναν «τρελό» στόχο: Να ξεπεράσουν τα 1.000 km ταξιδιού χωρίς να χρειαστεί φόρτιση της μπαταρίας.

Έτσι, επέλεξαν μια διαδρομή από το εργοστάσιο της φίρμας στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας μέχρι το «στρατηγείο» στο Μόναχο. Για να πετύχουν το στόχο τους, απέφυγαν τους αυτοκινητόδρομους, προκειμένου να μην υπάρχουν υψηλές ταχύτητες και μεγάλη αεροδυναμική αντίσταση. Επιπλέον, ήθελαν όσο το δυνατόν πιο «ομαλή» διαδρομή, με ελάχιστη κίνηση, πολύ λίγα «σταμάτα-ξεκίνα» και ακόμα λιγότερα φανάρια.

Μέσα από εφαρμογή GPS επέλεξαν τη διαδρομή, η οποία «χαράχθηκε» σε δημόσιους και όχι «ελεγχόμενους» ή κλειστούς δρόμους, με συνολική απόσταση 992 km. Τελικά, με ελάχιστες τροποποιήσεις, ανέβασαν τον πήχη στα 1.000 km.

Το ταξίδι ξεκίνησε, με ταχύτητες συνήθως στα 80 km/h με 100 km/h. Φτάνοντας στη Βουδαπέστη, η μπαταρία είχε «πέσει» στο 79%, ενώ απέμεναν άλλα 782 km ως τον τελικό προορισμό. Στη Βιέννη η iX3 είχε ακόμα 53% μπαταρία, ενώ έπρεπε να διανύσει άλλα 500 km. Ωστόσο, είχε ήδη αρχίσει να πέφτει η νύχτα και η χρήση των φώτων ήταν επιβεβλημένη, με την επιβάρυνση των 60 Watts στην κατανάλωση να μην είχε ληφθεί υπόψιν στο σχεδιασμό της διαδρομής.

Έτσι, έπρεπε να μειωθεί στο ελάχιστο η κατανάλωση. Γι’ αυτό ο φωτισμός του περιγράμματος της μάσκας των «νεφρών» απενεργοποιήθηκε, όπως και η θέρμανση στην καμπίνα, ακόμα και το ραδιόφωνο! Τα μπουφάν έκαναν την εμφάνισή τους, αλλά ουδείς ενοχλήθηκε.

Μετά τη στάση στο St. Polten για αλλαγή οδηγών (43% μπαταρία, 416 km υπόλοιπο ταξιδιού), ακολούθησε το πέρασμα από δύο εργοστάσια της BMW: Πρώτα στο Steyr (32% μπαταρία, 312 km μέχρι το Μόναχο) και στη συνέχεια στο Landshut. Εκεί η iX3 έφτασε με μόλις 11% μπαταρία, αλλά απέμεναν 78 km μέχρι τον προορισμό.

Τελικά, ο στόχος επετεύχθη: Το πλήρωμα έφτασε στο BMW Welt του Μονάχου χωρίς πρόβλημα, ολοκληρώνοντας το ταξίδι των 1.007,7 km, έχοντας ακόμα 2% μπαταρία και τη δυνατότητα να ταξιδέψει για τουλάχιστον άλλα 20 km.

Δείτε το εγχείρημα στο video που δημοσιεύτηκε στο κανάλι τουBMW Group στο YouTube:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Το ξεχωριστό δώρο των 530 PS που έκανε η BMW στον Marc Marquez (photos)

Δυσοίωνη πρόβλεψη Γερμανού οικονομολόγου: «Το 2030 BMW, Mercedes και VW δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτό που είναι σήμερα»

Αθήνα: «Παραλύει» το κέντρο λόγω του εορτασμού της Ημέρας Ενόπλων Δυνάμεων - Ποιοι δρόμοι κλείνουν