Το παρκάρισμα στις μεγάλες πόλεις γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο, με την Αθήνα να διατηρεί τα «πρωτεία» στη δυσκολία εύρεσης θέσης στάθμευσης. Το κόστος απόκτησης και ενοικίασης μιας μόνιμης θέσης γίνεται ολοένα και πιο απαγορευτικό - μπορείτε να δείτε ενδεικτικά τιμές σε περιοχές της πρωτεύουσας - ενώ πιο «τυχεροί» είναι όσοι έχουν εξασφαλισμένη θέση στις πιλοτές των πολυκατοικιών ή σε κλειστές θέσεις στο ισόγειό τους.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι το θέμα με τις θέσεις στάθμευσης στις πιλοτές έχει λυθεί νομοθετικά, υπάρχουν αρκετοί που δεν έχουν ενημερωθεί για τις αλλαγές που προέκυψαν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», με βάση τις σχετικές ρυθμίσεις επιτρέπεται:
- Η ενσωμάτωση μιας τέτοιας θέσης σε ιδιοκτησία κύριας χρήσης ως παρακολούθημά της.
- Η μεταβίβασή της προς ιδιοκτήτη χώρου κύριας χρήσης της ίδιας οικοδομής ως παρακολούθημά της.
- Η αντιστοίχισή της στον ανοικτό χώρο στάθμευσης της πιλοτής ή του ακάλυπτου χώρου ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του χώρου κύριας χρήσης της ίδιας οικοδομής.
Με τη βοήθεια του προέδρου της ΠΟΜΙΔΑ / δικηγόρου Στράτου Παραδιά, «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσίασαν μέσα από 13 ερωτήσεις - απαντήσεις όλες τις πληροφορίες που αφορούν τις κλειστές και ανοικτές θέσεις στάθμευσης σε ισόγειο και πιλοτές, ξεκαθαρίζοντας το νέο σκηνικό που έχει διαμορφωθεί προκειμένου να μην υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ενοίκων των πολυκατοικιών.
1) Τι ισχύει με τις κλειστές θέσεις του ισογείου;
Οι κλειστές θέσεις του ισογείου και οι θέσεις του υπογείου είναι αυτοτελείς ιδιοκτησίες χωρίς κανέναν περιορισμό.
2) Τι προβλέπεται με τους χώρους στάθμευσης στις πιλοτές;
Οι χώροι στάθμευσης που βρίσκονται στο ανοικτό τμήμα της πιλοτής συνήθως ανήκουν έγκυρα κατ' αποκλειστική χρήση σε συγκεκριμένες ιδιοκτησίες, θεωρούνται παρακολουθήματα των ιδιοκτησιών αυτών και δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο χωριστής ιδιοκτησίας.
3) Μπορεί να νομιμοποιηθούν αυτοί οι ανοικτοί χώροι στάθμευσης;
Χώροι στάθμευσης στην πιλοτή που έχουν δημιουργηθεί με νόμιμα μεταγραμμένα συμβόλαια με χιλιοστά επί του οικοπέδου μπορεί να νομιμοποιηθούν πλήρως.
4) Δηλαδή τι μπορεί να γίνει;
Οι χώροι στάθμευσης στις πιλοτές μπορεί - και - να μεταγραφούν, είτε μεταβιβαζόμενοι αποκλειστικά και μόνο προς άλλο ιδιοκτήτη χώρου οριζοντίου ιδιοκτησίας κύριας χρήσης μέσα στην ίδια πολυκατοικία, είτε «προσκολλώμενοι» σε χώρο κύριας χρήσης του ίδιου ιδιοκτήτη.
5) Γιατί τίθεται θέμα «αποκλειστικότητας»;
Για να μην εισέρχονται στην πολυκατοικία τρίτα πρόσωπα, άσχετα με αυτήν, και δημιουργούνται προστριβές ή και έκνομες ενέργειες εις βάρος των κατοίκων της και των περιουσιών τους.
6) Πρακτικά τι μπορεί να κάνει ένας ιδιοκτήτης οριζοντίου ιδιοκτησίας που έχει εμπράγματο δικαίωμα σε ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή της ίδιας πολυκατοικίας;
Ο ιδιοκτήτης οριζοντίου ιδιοκτησίας - χώρου κύριας χρήσης πολυκατοικίας ο οποίος έχει εμπράγματο δικαίωμα σε ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή της ίδιας πολυκατοικίας - που αποτελεί κατά τη σύσταση αυτοτελή οριζόντιο ιδιοκτησία - μπορεί να προβεί σε μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να μετατρέψει τον ανοικτό χώρο στάθμευσης στην πιλοτή ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του χώρου κύριας χρήσης.
7) Τι σημαίνει παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας;
Σημαίνει ότι οι θέσεις στάθμευσης που βρίσκονται σε πιλοτή πολυκατοικίας μπορεί να νομιμοποιηθούν και να ενσωματωθούν ως «παράρτημα» (κύριος χώρος) σε ένα διαμέρισμα, αντί να παραμένουν ως ξεχωριστός, ανοικτός χώρος στάθμευσης, εφόσον αυτό αποφασιστεί από τους ιδιοκτήτες.
8) Τι άλλο μπορεί να κάνει ένας ιδιοκτήτης;
Μπορεί ταυτόχρονα να ενσωματώσει στη θέση στάθμευσης ποσοστό συγκυριότητας στο οικόπεδο που είχε κατά τη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών ο ανοικτός χώρος στάθμευσης στην πιλοτή.
9) Και τι γίνεται με τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες;
Σε αυτή την περίπτωση, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται.
10) Τι μπορεί να κάνει ένας ιδιοκτήτης προκειμένου να μετατρέψει έναν ανοικτό χώρο στην πιλοτή σε παρακολούθημα;
Ο ιδιοκτήτης της οριζοντίου ιδιοκτησίας - χώρου κύριας χρήσης προβαίνει σε μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να μετατρέψει τον ανοικτό χώρο στάθμευσης στην πιλοτή σε παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του χώρου κύριας χρήσης και ταυτόχρονα να ενσωματώσει στην τελευταία το ποσοστό συγκυριότητας στο οικόπεδο που είχε κατά τη σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών ο ανοικτός χώρος στάθμευσης στην πιλοτή.
11) Τι ισχύει για τον ιδιοκτήτη στον οποίο μεταβιβάστηκε και το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης επί ανοικτής θέσης;
Ο ιδιοκτήτης οριζοντίου ιδιοκτησίας - χώρου κύριας χρήσης πολυκατοικίας στον οποίο μεταβιβάστηκε και το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης επί ανοικτής θέσης στάθμευσης στην πιλοτή ή θέσης στον ακάλυπτο χώρο της ίδιας πολυκατοικίας, στην οποία θέση, σύμφωνα με την πράξη σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας ή τον κανονισμό της πολυκατοικίας, έχει συσταθεί αυτοτελές δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης χωρίς να συνδέεται με συγκεκριμένη οριζόντιο ιδιοκτησία - χώρο κύριας χρήσης της πολυκατοικίας, προβαίνει σε μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να αντιστοιχίσει τον ανοικτό χώρο στάθμευσης της πιλοτής ή του ακάλυπτου χώρου ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζοντίου ιδιοκτησίας του χώρου κύριας χρήσης.
12) Μια ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή αποτελεί ξεχωριστή ιδιοκτησία;
Οχι, δεν αποτελεί ξεχωριστή ιδιοκτησία.
13) Τι σημαίνει αυτό;
Σημαίνει πως η θέση αυτή, όπως προαναφέρθηκε, δεν μεταβιβάζεται, ούτε μισθώνεται σε όσους δεν έχουν ιδιοκτησία στην πολυκατοικία, ούτε μπορεί να κλειστεί χωρίς τη σύμφωνη γνώμη όλων των συνιδιοκτητών. Μεταβιβάζεται «πακέτο» μαζί με το διαμέρισμα στο οποίο ανήκει.
Πηγή: «ΤΑ ΝΕΑ»
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΑΑΔΕ: Στο στόχαστρο οι «μαύρες» θέσεις πάρκινγκ - Μόνο στην Αθήνα χάνονται 60 εκατ. ευρώ ετησίως
Πιλοτές πολυκατοικιών: Μπαίνει τέλος στο «χάος» με τις θέσεις στάθμευσης
Φορτιστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην πιλοτή - Πώς λύνονται οι «διαμάχες» των ιδιοκτητών



_77761_429250_type13028.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ





