Κι όμως, η Omoda & Jaecoo, θυγατρική του Chery Group, αποκάλυψε στο 2025 International User Summit έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με θερμική απόδοση που αγγίζει το 48%, επίτευγμα που ανεβάζει τον πήχη για ολόκληρη τη βιομηχανία.
Σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές επενδύουν μαζικά στην ηλεκτροκίνηση, η Omoda & Jaecoo δείχνει πως υπάρχει ακόμη δρόμος για εξέλιξη στο παραδοσιακό μονοπάτι, επιδιώκοντας την απόλυτη αρμονία μεταξύ τεχνολογίας, οικονομίας και περιβαλλοντικής συνείδησης.
Η αποδοτικότητα ως νέα αξία
Ζούμε στην εποχή της ισχύος και των επιδόσεων, της εμμονής με τα άλογα, τη ροπή και τα δευτερόλεπτα του 0-100. Ωστόσο, η πραγματική επανάσταση ίσως δεν βρίσκεται στο “πόσο γρήγορα”, αλλά στο “πόσο αποδοτικά” μπορεί ένα όχημα να μετατρέπει την ενέργεια σε κίνηση. Η αποδοτικότητα, αυτή η παρεξηγημένη μα τόσο κρίσιμη έννοια, αποκτά πλέον τη θέση που της αξίζει. Για δεκαετίες, οι μηχανές εσωτερικής καύσης λειτουργούσαν με πραγματική αποδοτικότητα μόλις 30%, με το υπόλοιπο να χάνεται ως θερμότητα. Κατασκευαστές όπως η Toyota και η Nissan ανέβασαν τον πήχη στο 40%, δείχνοντας πως το μέλλον δεν ανήκει μόνο στα ηλεκτρόνια, αλλά και στη βελτιστοποίηση κάθε σταγόνας καυσίμου. Η Omoda & Jaecoo, με τη νέα της τεχνολογία, συνεχίζει αυτή την πορεία εξέλιξης, αποδεικνύοντας πως η πρόοδος δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και αποτέλεσμα της επιμονής στην ενεργειακή τελειότητα.
48% θερμική απόδοση. Ένα τεχνολογικό άλμα
Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος του επιτεύγματος, αρκεί να σημειωθεί πως οι περισσότεροι σύγχρονοι κινητήρες κυμαίνονται γύρω στο 38 με 45% θερμικής απόδοσης. Κάθε επιπλέον ποσοστιαία μονάδα σε αυτό το πεδίο μεταφράζεται σε περίπου 2,5% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αλλά και σημαντική μείωση των εκπομπών CO2.
Πίσω από αυτή την εντυπωσιακή πρόοδο κρύβεται ένα σύνολο καινοτομιών που φανερώνουν το βάθος της μηχανολογικής προσέγγισης της εταιρείας: λόγος συμπίεσης 26:1, 35% επανακυκλοφορία καυσαερίων (EGR) και εξελιγμένες θερμικές επιστρώσεις που περιορίζουν τις απώλειες ενέργειας. Το αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας που εκμεταλλεύεται στο έπακρο κάθε σταγόνα καυσίμου, προσφέροντας απόδοση που μέχρι πρότινος ανήκε στη σφαίρα της θεωρίας για τις ΜΕΚ.
Η φιλοσοφία της Omoda & Jaecoo: ρεαλιστική βιωσιμότητα
Παρότι η εταιρεία παραμένει ένθερμος υποστηρικτής της ηλεκτροκίνησης, επενδύει στρατηγικά και στους υβριδικούς κινητήρες, αναγνωρίζοντας ότι η πλήρης μετάβαση δεν μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Οι υβριδικές λύσεις, όπως υποστηρίζει η ομάδα R&D, αποτελούν το πιο ρεαλιστικό και άμεσο μέσο για τη μείωση της παγκόσμιας ενεργειακής κατανάλωσης, χωρίς να θυσιάζεται η αυτονομία ή η πρακτικότητα.
Το Super Hybrid System και η πραγματική απόδοση
Η θεωρία γίνεται πράξη μέσα από το SHS (Super Hybrid System) της εταιρείας, που ήδη βρίσκεται σε στάδιο παραγωγής. Ο συνδυασμός ενός 1.5 TDGI κινητήρα κύκλου Miller, δύο ηλεκτροκινητήρων και ενός έξυπνου κιβωτίου DHT αποδίδει θερμική απόδοση 44,5% και κατανάλωση μόλις 6 L/100 km.
Το σύστημα προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες οδήγησης, επιλέγοντας τον ιδανικό συνδυασμό κινητήρα και ηλεκτροκίνησης, ώστε να επιτυγχάνεται το βέλτιστο αποτέλεσμα μεταξύ δύναμης και οικονομίας. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει σχεδιαστεί για μακροχρόνια αντοχή, με αντοχή στη θερμότητα, τους κραδασμούς και το νερό, ενώ ενσωματώνει ένα εξελιγμένο σύστημα ασφαλείας που διακόπτει την παροχή ρεύματος σε μόλις 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου σε περίπτωση σύγκρουσης.
Πέρα από την αποδοτικότητα: ευφυΐα και καθημερινότητα
Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα της Omoda & Jaecoo προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 90 km, ενώ μέσω της λειτουργίας V2L (Vehicle-to-Load) μπορεί να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές με ισχύ έως 3,3 kW, δυνατότητα που μετατρέπει το όχημα σε κινητό ενεργειακό κόμβο για κάθε περίσταση, από το κάμπινγκ έως την εργασία εκτός γραφείου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Test Drive: Omoda 5 1.6 T-GDI 147PS 7DCT - Design, fun-to-drive και τοπ εξοπλισμός
Το Omoda 3 έγινε... 4 και ετοιμάζεται να μπει στην ευρωπαϊκή αγορά (photos)
Chery Group: Η πρώτη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που φτάνει τις 5 εκατ. εξαγωγές





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





