Η εποχή της πληροφορίας


Η πληροφορία και η ορθή χρήση της είναι ακόμη το Άγιο Δισκοπότηρο για κάθε manager...

Στο Νταβός της Ελβετίας έγινε πρόσφατο το ετήσιο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. Ένα μεγάλο «παράθυρο» είναι τούτο το φόρουμ προς το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας και συνάμα ένα «εργαλείο» για χρήσιμα συμπεράσματα. Φέτος οι περισσότεροι Διευθύνοντες Σύμβουλοι μεγάλων εταιριών που συμμετείχαν ήταν πολύ συγκρατημένοι στις προβλέψεις τους για οικονομική ανάπτυξη. Εκτός από τα μάλλον προφανή (ότι η Ινδία είναι η μεγάλη ανερχόμενη δύναμη και η Κίνα «φρενάρει» τους ρυθμούς της), έγιναν αναφορές και αναζητήθηκαν τα αίτια αυτής της δυσοίωνης πρόβλεψης.

Μεγάλο «μερίδιο ευθύνης» για το νέο τοπίο έχουν οι εμπορικές διαμάχες μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η αβεβαιότητα στη γραμμή των κυβερνήσεων, το γιοφύρι-της-Άρτας Brexit, η αύξηση του λαϊκισμού και του προστατευτισμού πήραν τη σκυτάλη από την τρομοκρατία, την κλιματική αλλαγή και τις φορολογικές επιβαρύνσεις που μέχρι πέρυσι ήταν οι κύριοι λόγοι για την τροχοπέδη σε παγκόσμια κλίμακα. Όμως υπάρχει κάτι ακόμη: Η πληροφορία και η ορθή χρήση της είναι ακόμη το Άγιο Δισκοπότηρο για κάθε manager. Λόγος ανάπτυξης και επιτυχίας παρ’ όλα αυτά είναι - πέρα από κάθε άλλη «τροχοπέδη»- η συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων, η σωστή διανομή και διαχείρισή τους. Και πολλοί είναι οι CEO που παραδέχονται ότι δεν έχουν κάνει αρκετά προς αυτή την κατεύθυνση. Όταν λοιπόν μαθαίνεις ότι –για μια ακόμη φορά- ένα ελληνικό μυαλό ήταν και είναι πίσω από μια από τις πιο σημαντικές νεοφυείς επιχειρήσεις του τομέα, την data Artisans τότε σε βάζει να ασχοληθείς λίγο περισσότερο.

Ο Κωνσταντίνος Τζούμας λοιπόν ο οποίος μαζί με την ομάδα του ίδρυσε το 2014 την εν λόγω εταιρία (έχοντας πριν ιδρύσει το Apache Flink) κατέχοντας ο ίδιος της θέση του CEO και με fund raising ύψους 6,5 εκατ. ευρώ έφτιαξε ένα από τα πιο δυνατά «εργαλεία» ροής και επεξεργασίας δεδομένων, αυτό που χρειάζεται δηλαδή η εποχή μας. Με την είσοδο του 2019 η Alibaba εξαγόρασε της εταιρία έναντι 90 εκατ. ευρώ.

Αν μη τι άλλο παράδειγμα επιχειρηματικότητας και τρανή απόδειξη ότι στην εποχή μας, αυτό που χρειάζεται είναι όραμα, ικανότητες, γνώσεις και όρεξη για δουλειά. Θαρρώ η νέα γενιά τα έχει όλα τούτα και ίσως να αποτελέσουν το εφαλτήριο για ένα καλύτερο αύριο σε μια χώρα που ακόμη αναζητά το σύγχρονο στίγμα της.

Photo Credits: www.wiltonpark.org.uk