25 χρόνια Lotus Elise: Αυτές είναι οι 9 πιο περίεργες παραλλαγές της!


Η Lotus Elise, αυτό το εξαιρετικό και ταυτόχρονα πανέμορφο διθέσιο-πρότυπο του ελαφριού σπορ αυτοκινήτου φέτος κλείνει τα 25 του χρόνια. Ψάχνοντας στο παρελθόν της, ανακαλύψαμε 9 από τα πιο περίεργα σπορ μοντέλα που βασίστηκαν σε αυτή.

  • 7/6/2021

Το εξαιρετικό και ταυτόχρονα πανέμορφο διθέσιο-πρότυπο του ελαφριού σπορ αυτοκινήτου φέτος κλείνει τα 25 του χρόνια από το 1996 που μπήκε στην παραγωγή. Διαχρονικά, η φιλοσοφία κατασκευής της Elise, που πήρε το όνομά της από την εγγονή του Ιταλού επιχειρηματία Romano Artioli, Elisa, ήταν αυτή του ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman, για μέγιστη απόδοση μέσω του μειωμένου βάρους.

Το λαμπρό και πανάλαφρο αλουμινένιο πλαίσιο της Elise, παρείχε την ιδανική βάση για τις αναρτήσεις, διατηρώντας επίσης στο ελάχιστο δυνατό το βάρος του αυτοκινήτου και το κόστος κατασκευής. Ας δούμε μερικά από τα πιο περίεργα και ακραία μοντέλα που χτίστηκαν στην βάση της Elise.

RINSPEED SQUBA 2008

Η πιο παράξενη παραλλαγή της Elise προέρχεται από τη Rinspeed. Ως ωδή στην υποβρύχια Lotus Esprit από την ταινία του James Bond «The Spy Who Loved Me», η εταιρεία από την Ελβετία δημιούργησε ένα πλήρως λειτουργικό, ηλεκτρικά κινούμενο υποβρύχιο Elise. Οι κινητήριες προπέλες έχουν εγκατασταθεί για να παρέχουν την απαιτούμενη υποβρύχια πρόωση και υπάρχει διαθέσιμη παροχή οξυγόνου για τον οδηγό και τον επιβάτη λόγω της ανοιχτής καμπίνας.

LOTUS 340R 2000

Η πιο extreme 340R δεν μοιάζει καθόλου με την κλασική Elise, αφού έχει ένα μοναδικό σώμα χωρίς οροφή ή πόρτες και με ελεύθερους τροχούς εκτός του αμαξώματος. Ο σχεδιασμός του 340R σαφώς λειτούργησε ως έμπνευση για την μεταγενέστερη Elise S2 του 2001. Το όνομα της 340R αντιπροσωπεύει τον αριθμό των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν, τα οποία πωλήθηκαν όλα πριν ακόμα κατασκευαστεί το αυτοκίνητο.

Ένα μπλοκ κινητήρα της Rover ισχύος 177 ίππων παρέχει τις υπηρεσίες του, με τις ίδιες προδιαγραφές με αυτές του Exige S1 που λανσαρίστηκε την ίδια χρονιά. Τα ελαστικά είχαν αναπτυχθεί από την Yokohama ειδικά για την 340 R.

LOTUS 2-ELEVEN / 3-ELEVEN 2007-2018

Ακόμα πιο ακραίες και προσανατολισμένες στην πίστα ήταν οι μετεξελίξεις του 340R. Το 2- Eleven βασίζεται στο Elise S2 και διαθέτει ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1,8 λίτρων από την Toyota με απόδοση 252 ίππων. Ο διάδοχος του, 3-Eleven σχετίζεται περισσότερο με το Exige S3 και χρησιμοποιεί επίσης μοτέρ της Toyota, αλλά έναν V6 με έως και 430 ίππους. Και οι δύο αγωνιστικές παραλλαγές ήταν επίσης διαθέσιμες σε έκδοση δρόμου, αλλά μην περιμένετε να πάρετε παρμπρίζ, πόρτες και οροφή μαζί γιατί πολύ απλά δεν υπήρχαν.

LOTUS ELISE GT1 1997

Ανεπιτυχής εμπορικά, αλλά εξαιρετική αγωνιστικά, η GT1 τον 6,0λιτρο Chevrolet LT5 V8 τοποθετημένο στο κέντρο. Συνολικά κατασκευάστηκαν μόνο επτά αντίτυπα για πίστα και ένα για το δρόμο. Το τελευταίο έχει τον V8 από την Esprit κάτω από το καπό.

OPEL / VAUXHALL SPEEDSTER 2000-2005

Αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από την Lotus με χρήματα που επενδύθηκαν από την GM. Λιγότερο σκληρoπυρηνικό από το Elise, αλλά εξακολουθεί να απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ένα άνετο GT. Κάτω από το καπό υπήρχε ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 2,2 λίτρων με 147 ίππους ή με 200 ίππους στον turbo των 2,0 λίτρων, και τα δύο πολύ πιο ισχυρά σύνολα από αυτά που υπήρχαν στο Elise εκείνη την εποχή. Ένα από τα ωραιότερα Opel όλων των εποχών.

HENNESSEY VENOM GT 2011-2017

Ήταν αναπόφευκτο ότι αφού είδε την Elise GT1, ο Αμερικανός βελτιωτής Hennessey θα «έφτιαχνε» τη δική του εκδοχή. Μετά την εγκατάσταση ενός 7,0 λίτρων V8 της GM με δύο τούρμπο σε ένα πολύ τροποποιημένο σασί της Elise, το Venom έχει γράψει πολλά ρεκόρ ταχύτητας στο όνομά του. Μία ανοικτή Spyder παραλλαγή δημιουργήθηκε επίσης, κατόπιν παραγγελίας του τραγουδιστή των Aerosmith, Steven Tyler.

LOTUS EXIGE 2000-2021

Η πιο σκληροπυρηνική κουπέ εκδοχή της Elise είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το φαρδύ αμάξωμα και τα φτερά της. Οι πρώτες S1 (με μοτέρ Rover) και μετέπειτα οι S2 (με 1,8 λίτρων Toyota V VTL-i, πιθανώς με υπερσυμπιεστή) εξακολουθούν να μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα με το Elise, αν και και στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ πιο ισχυρός στο Exige. Από το S3 και μέτα, ο επίσης από την Toyota V6 των 3,5 λίτρων από το Evora βρίσκεται κάτω από το καπό, με ή χωρίς υπερσυμπιεστή. Στην ισχυρότερη έκδοση, Cup 430, αποδίδει τουλάχιστον 430 ίππους.

LOTUS EUROPE S 2006-2010

Αναπτύχθηκε ως μία άνετη εναλλακτική -GT πρόταση- για το Elise και το Exige, με επιμηκυσμένο πλαίσιο και τον 2λιτρο turbo από το Opel Speedster. Εξοπλισμένο με κλιματισμό και ηχοσύστημα, έμοιαζε με ιεροσυλία για τους φανατικούς οπαδούς της Lotus. Η αποδοχή του από το κοινό ήταν χλιαρή και οι πωλήσεις αποδείχτηκαν πολύ δύσκολες. Κατασκευάστηκαν συνολικά 456 μονάδες, και αυτές προχώρησαν δύσκολα εμπορικά, μιας και το Europa δεν ήταν αρκετά άνετο για ένα σύγχρονο GT. Η Dodge μάλιστα είχε χρησιμοποιήσει ένα Europa ως βάση για το ηλεκτρικό πρωτότυπο Circuit του 2009.

MILK RS2000 2009-2012

Μέχρι το 1979, ο Ανατολικογερμανός Heinz Melkus κατασκεύαζε σπορ αυτοκίνητα, εξοπλισμένα με gull-wing πόρτες και δίχρονους κινητήρες της Wartburg. Το 2009, ο γιος του, ο Peter Melkus, παρουσίασε έναν πολύ όμορφο διάδοχο με βάση την Elise, και πάλι με gull-wing πόρτες. Δυστυχώς αυτή η απόπειρα δε γνώρισε μεγάλη επιτυχία.