Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί τους υπεύθυνους της Ε.Ε. για ένα διπλό πρόβλημα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όχι μόνο υπάρχει τεράστια έλλειψη φορτιστών σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά επιπλέον πολύ λίγοι από αυτούς μπορούν να φορτίζουν με πραγματικά υψηλές ταχύτητες.
Ο ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προετοιμάζουν τις θέσεις τους σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο. Ο κανονισμός AFIR είναι ένα βασικό στοιχείο του πακέτου μέτρων για την κλιματική αλλαγή «Fit for 55» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο περιλαμβάνει επίσης νέους στόχους εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ACEA, από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Με άλλα λόγια, μόνο το ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης αφορά ταχυφορτιστή (με χωρητικότητα άνω των 22 kW).
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μία από αυτές τις 200.000 πρίζες χαμηλής τάσης μπορεί να διαρκέσει έως και μια ολόκληρη νύχτα. Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής χωρητικότητας μπορεί να μειώσει το χρόνο φόρτισης σε λιγότερο από μία ώρα. Οι ταχυφορτιστές, ωστόσο, εξακολουθούν να μετρούν μόνο ένα μικρό κλάσμα (11%) του δικτύου φορτιστών της Ευρώπης.
Όπως φαίνεται από τον παραπάνω πίνακα, η Γερμανία είναι η χώρα με τους περισσότερους ταχυφορτιστές, καθώς σε σύνολο 37.213 σημείων φόρτισης, οι 7.325 είναι ταχείας φόρτισης. Στην Ολλανδία σε σύνολο 64.236 φορτιστών, υπάρχουν 2.495 ταχυφορτιστές, ενώ στη Γαλλία 3.751 σε σύνολο 42.000 φορτιστών. Τέλος, στην Ιταλία σε σύνολο 11.842 φορτιστών οι 1.231 είναι ταχυφορτιστές. Στο σύνολο των χωρών της Ε.Ε., υπάρχουν 24.987 ταχυφορτιστές σε σύνολο 199.250 σημείων φόρτισης.
«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση. Οι άνθρωποι πρέπει να συναντούν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον τους και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση και να μην υπάρχουν μεγάλες ουρές. Η φόρτιση πρέπει να είναι όσο βολικός και απλός είναι ο ανεφοδιασμός με καύσιμα σήμερα.», προειδοποιεί ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema.