ACEA: Συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιο τους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσε και η Ελλάδα κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, η οποία έφτασε το 55% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της περυσινής χρονιάς.

  • 3/11/2022

O Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) παρουσίασε τα στοιχεία των ταξινομήσεων για το τρίτο τρίμηνο του 2022 μέσα από τα οποία γίνεται ξεκάθαρο ότι το μερίδιο των ηλεκτρικών συνεχίζει να αυξάνεται φτάνοντας στο 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων, από το 9.8% που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021.

Το διάστημα Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2022 οι ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων υποχώρησαν κατά 3,3% φτάνοντας τις 823.360 μονάδες. Έτσι το μερίδιο της κατηγορίας έπεσε από το 39,3% το τρίτο τρίμηνο του 2021 στο 37,8% φέτος, παραμένοντας την ίδια στιγμή ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από την άλλη τα diesel έχασαν μία ποσοστιαία μονάδα μεταξύ των τριμήνων των δύο τελευταίων ετών (από 17,5% σε 16,5%) και έφτασαν τις 360.596 μονάδες.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε όλες τις κατηγορίες φτάνοντας το 22% και τις 259.449 ταξινομήσεις. Μάλιστα, όπως είχαμε αναφέρει πριν από λίγες ημέρες, το Tesla Model Y έγραψε ιστορία τον Σεπτέμβριο και έγινε το πρώτο EV που σκαρφάλωσε στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων.

Αν εξαιρέσει κανείς τη Δανία και την Ιταλία, όλες οι άλλες αγορές σημείωσαν θεαματική άνοδο στις πωλήσεις των BEV με την αύξηση στην Κύπρο, τη Λετονία, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία να αντιστοιχεί σε τριψήφιο ποσοστό!

Στην κατηγορία των ηλεκτρικών άνοδος σημειώθηκε και στην ελληνική αγορά η οποία έφτασε το 55%. Συγκεκριμένα το τρίτο τρίμηνο του 2021 η Ελλάδα είχε ταξινομήσει 456 EV ενώ φέτος ο αριθμός ανέβηκε στις 707.

Από την άλλη οι πωλήσεις των plug-in hybrid (PHEV) μειώθηκαν κατά 6% καθώς όλες οι χώρες σημείωσαν απώλειες, με την Ιταλία και τη Γαλλία να είναι στην κορυφή με -22% και -14,3% αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις των υβριδικών (HEV) αυξήθηκαν κατά 6,9% σε σχέση με πέρυσι και έφτασαν τις 492.011 μονάδες, με τη Γερμανία να είναι η μοναδική μεγάλη αγορά στην οποία σημειώθηκε πτώση στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά 1,5%.

Πτώση 9,5% είχαμε στην κατηγορία οχημάτων με υγραέριο (LNG) φτάνοντας τις 55.418 μονάδες με την εξέλιξη να οφείλετε σε μεγάλο βαθμό στη πτώση των δύο μεγάλων αγορών για αυτή την κατηγορία. Συγκεκριμένα η Γαλλία έπεσε κατά 14,9% ενώ η Ιταλία κατά 3,1%.

Τέλος, τεράστια πτώση σημειώθηκε και στα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο (NGV) με τις απώλειες σε σχέση με πέρυσι να φτάνουν το 52,4%! Σύμφωνα με τον ACEA αυτό οφείλεται στις σοβαρές απώλειες που σημείωσε η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της κατηγορίας, η ιταλική, και έφτασε το 71%!