Έρχονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «τσέπης»


Η ζήτηση για οικολογικά και άκρως ευέλικτα μοντέλα πόλης φέρνει στο προσκήνιο μία νέα γενιά ηλεκτροκίνητων οχημάτων με λιλιπούτειες διαστάσεις, τα οποία μπορούν να οδηγηθούν κατά περίπτωση και χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου.

  • TOY ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/7/2022

Τα microcars αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα μία περιθωριακή εικόνα στους ευρωπαϊκούς δρόμους και απευθύνονταν σε ένα περιορισμένο αγοραστικό κοινό. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μία στροφή σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μινιμαλιστικών εξωτερικών διαστάσεων, τα οποία δεν ρυπαίνουν την ήδη επιβαρυμένη ατμόσφαιρα στα αστικά κέντρα.

Πρόκειται συνήθως για διθέσια μίνι με σχετικά μικρής χωρητικότητας μπαταρίες, αφού δεν χρειάζονται μεγάλες αυτονομίες και τα οποία επιτρέπεται σε αρκετές περιπτώσεις να οδηγηθούν και από έφηβους κάτω των 18 ετών χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου.

Ο χαρακτήρας τους είναι πολυδιάστατος παρουσιάζοντας ενδιαφέρον για ιδιώτες που μετακινούνται κυρίως εντός πόλης και προτιμούν τη σιγουριά ενός κλειστού αμαξώματος αντί μίας μοτοσικλέτας, για δεύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο ή για ένα ευέλικτο και πρακτικό «εργαλείο» μετακίνησης με σχετικά χαμηλό κόστος κτήσης και ελάχιστο κόστος χρήσης εξαιτίας της τεχνολογίας τους.

Το μέλλον 

Φυσικά αποτελούν εκτός των άλλων ιδανικά οχήματα για Δημοτικές Αστυνομίες, οργανώσεις όπως «Βοήθεια στο Σπίτι», ακόμη και για ταχυμεταφορές στα κέντρα των πόλεων χάρη στη μοναδική ευελιξία τους.

Αντιπροσωπευτικό είναι το Citroen Ami, που κυκλοφορεί ήδη στη χώρα μας και γνωρίζει μεγάλη ζήτηση. Το διθέσιο μοντελάκι μήκους μόλις 2,41 μ. ξεκινάει από 7.300 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης 3.000 ευρώ, μπορεί να οδηγηθεί από 16 ετών με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, προσφέρει μία επαρκή αυτονομία 75 χιλιομέτρων και η μπαταρία του φορτίζεται σε μία συμβατική πρίζα εντός μόλις τριών ωρών. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας των 6 kW επιτρέπει μία ανώτατη ταχύτητα 45 km/h, ενώ μέσα στο αυτοκίνητο προβλέπονται επαρκείς αποθηκευτικοί χώροι για τα καθημερινά ψώνια.

Το επόμενο διάστημα ξεκινά η παραγωγή του Microlino με σχεδιασμό που παραπέμπει στη θρυλική BMW Isetta της δεκαετίας του ‘50. Το διθέσιο μίνι θα κοστίζει πάνω από 12.000 ευρώ, εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα 16 ίππων, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών μπαταριών που επιτρέπουν αυτονομίες μεταξύ 76 και 230 χιλιομέτρων, αλλά και τελικές ταχύτητες της τάξης των 90 km/h. Να σημειώσουμε ότι και εδώ φορτίζεται πλήρως η μπαταρία από οικιακή πρίζα σε μόλις τέσσερις ώρες.

Στις αρχές του 2023 τοποθετείται το λανσάρισμα του ηλεκτροκίνητου Silence S04 σε δύο εκδόσεις, μία με τελική ταχύτητα 45 km/h για να μπορεί να οδηγείται και από δεκαεξάρηδες έφηβους και μία ισχυρότερη με 90 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα. Το ισπανικό, διθέσιο μοντέλο θα προσφέρει έως 150 km αυτονομία και μία συνδρομητική υπηρεσία άμεσης αλλαγής της άδειας μπαταρίας του μέσω της ανάπτυξης ενός ανάλογου δικτύου. Το λιλιπούτειο μοντέλο έχει 2,33 m μήκος και τιμές εκκίνησης από 7.500 ευρώ, χωρίς το κόστος της συνδρομητικής υπηρεσίας.

Η τετράδα μας ολοκληρώνεται με το e.GO Life, που έχει διπλό ενδιαφέρον, καθότι έχει ανακοινωθεί η παραγωγή του και στην Ελλάδα, ενώ προσφέρει και το πλεονέκτημα των τεσσάρων θέσεων. Το ηλεκτρικό μίνι μήκους 3,35 m έχει σχεδιαστεί από την ιταλική Spada, εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του (0-50 km/h σε 4,3’’, τελική 122 km/h, 170 km αυτονομία) και θεωρείται πιθανότατο, ότι θα φέρει κάποια εξαρτήματα made in Greece, όπως π.χ. μπαταρίες και χωροδικτύωμα από ελληνικό αλουμίνιο. Αυτά προς το παρόν, αφού πολύ σύντομα αναμένεται να προστεθούν και νέα μέλη σε αυτή την παρέα.