Αλλαγές στον ΚΟΚ: Τι προβλέπεται για τα ηλεκτρικά πατίνια


Σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες χωρίζονται τα ηλεκτρικά πατίνια από τον νέο ΚΟΚ, δημιουργώντας το πλαίσιο κυκλοφορίας τους στους ελληνικούς δρόμους.

  • 29/1/2020

Καλώς ή κακώς τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας δημιουργώντας την ανάγκη διαμόρφωσης ενός κανονιστικού πλαισίου το οποίο και θα διασφαλίσει την ασφαλή κυκλοφορία τους στους ελληνικούς δρόμους.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τα ηλεκτρικά πατίνια θα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, μια κατηγοριοποίηση που θα προκύψει βάσει της μέγιστης ταχύτητας που αναπτύσσουν.

Ειδικότερα, εκείνα τα ηλεκτρικά πατίνια που θα αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 6 χλμ./ώρα θα λογίζονται ως πεζή αποκτώντας πρόσβαση και σε πεζοδρόμια.

Εκείνα που θα αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα 25 χλμ./ώρα θα υπάγονται στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων, ενώ στην περίπτωση που η ταχύτητα θα ξεπερνά τα 25 χλμ./ώρα θα υπόκεινται σε αυστηρότερο πλαίσιο.

«Οι Υπηρεσίες μας επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων το οποίο θα αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των οχημάτων, στους χώρους και τις οδούς χρήσης τους, καθώς και στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, με κριτήριο την ασφάλεια. Στο νομοσχέδιο θα εισαγάγουμε έναν διαχωρισμό με βάση την ταχύτητα. Τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα και θεωρούνται αντίστοιχα του πεζού, και τα πατίνια με ταχύτητα μέχρι 25 χιλιόμετρα. Από αυτόν το διαχωρισμό θα προκύψουν και οι κανόνες για τη χρήση τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, στη «Βραδυνή της Κυριακής».