Alpine: Φέρνει τον κινητήρα υδρογόνου στην πίστα με το Alpenglow Hy4 (photos)


Η Alpine αποκάλυψε το Alpenglow Hy4 με τον κινητήρα υδρογόνου που έρχεται να καινοτομήσει στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ALPINE - THEO LEDRU - Widen Production
  • 11/5/2024

Τον Οκτώβριο του 2022, η Alpine παρουσίασε το Alpenglow Concept, ένα όχημα με τον καινοτόμο σχεδιασμό και τις υψηλές αεροδυναμικές επιδόσεις σε πρώτο πλάνο. Στην αποκάλυψή του, ήταν εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα και μία μπαταρία και τροφοδοτούνταν από υδρογόνο.

Τώρα, οι Γάλλοι τράβηξαν το κάλυμμα από Alpenglow Hy4, το αγωνιστικό supercar που βασίστηκε στο concept, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα το δυναμικό του ντεμπούτο στην εμβληματική πίστα του Spa-Francorchamps στο Βέλγιο, που έλαβε χώρα την Παρασκευή 10 Μαΐου

Αρκετά είναι εκείνα που έχουν αλλάξει, περνώντας από το concept στο supercar. Η βασικότερη διαφορά έγκειται σε αυτό που κρύβεται κάτω από το κάλυμμα, αφού έχει τοποθετηθεί ένας turbo τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας χωρητικότητας 2,0 L, με την Alpine να διευκρινίζει ότι δε σχετίζεται με εκείνον που βρίσκει κανείς στην A110.

Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές, καθεμία εκ των οποίων «κουβαλά» 2,1 kg αερίου με πίεση 700 bar. Στη συνέχεια, εγχέεται στους κυλίνδρους με πίεση 40 bar, μαζί με νερό, για να μειωθούν οι εκπομπές αζώτου. Ο κινητήρας παράγει 340 PS, με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων.

Η Alpine έχει κάνει μια σειρά από τροποποιήσεις και στην εμφάνιση και το αμάξωμα του concept, προκειμένου να τοποθετηθεί το νέο κινητήριο σύνολο. Η απόσταση του πατώματος από το έδαφος έχει αυξηθεί ελάχιστα, ενώ πλέον η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει δύο επιβάτες. Οι φιάλες υδρογόνου βρίσκονται κάτω από τα sidepods, τα οποία επίσης έχουν αλλάξει ελαφρώς σχήμα.

Σύμφωνα με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Alpenglow Hy4 δεν είναι ο μοναδικός κινητήρας υδρογόνου που έχει στα πλάνα της. Έκανε γνωστό ότι έχει ξεκινήσει την εξέλιξη ενός ολοκαίνουργιου V6 που θα τροφοδοτείται επίσης από υδρογόνο κι αναμένεται να βρεθεί κάτω από το κάλυμμα του πρωτοτύπου της που θα αγωνιστεί στις 24 ώρες του Le Mans το 2027. Ο μακρινός αυτός στόχος δεν έχει τεθεί τυχαία, αφού είναι η πρώτη χρονιά που θα εισαχθεί η κατηγορία των θερμικών υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων στον αγώνα.

Εκτός αυτού, ο εν λόγω V6 ενδέχεται να αξιοποιηθεί από την Alpine και για κάποιο πρότζεκτ που δεν αφορά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως για παράδειγμα ένα μοντέλο παραγωγής, νόμιμο για τον δρόμο. Ο Bruno Famin, αντιπρόεδρος της Alpine Motorsports είπε σχετικά: «Ως μέρος της ενεργής συμβολής μας σε μηχανοκίνητο αθλητισμό με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, βλέπουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου ως μια πολλά υποσχόμενη λύση.

«Γνωρίζουμε ότι το υδρογόνο θα παίξει σημαντικό ρόλο στην κατασκευή των επόμενων γενεών αυτοκινήτων αντοχής, αλλά και των μονοθεσίων της Formula 1 με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Αυτό αναμένεται να συμβεί κυρίως με τη μετάβαση στο υγρό υδρογόνο για μεγαλύτερη πρακτικότητα και βελτιωμένες επιδόσεις».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Alpine A290: Κλείδωσε η ημερομηνία παρουσίασης για την «hot» έκδοση του Renault 5

Alpine A390: Σε αυτό το EV της Nissan θα βασιστεί το νέο crossover των Γάλλων

Η Alpine A110 R υποδέχεται την έκδοση «Turini» - Οι τιμές στη Γαλλία