Απίστευτο: Πόσες ώρες χάνουν οι Αθηναίοι οδηγοί κάθε χρόνο στο μποτιλιάρισμα


Κάθε χρόνο στους δρόμους της Αττικής προστίθενται 100.000 οχήματα, με αποτέλεσμα οι προβλέψεις των συγκοινωνιολόγων να είναι δυσοίωνες για το πώς θα εξελιχθεί το μποτιλιάρισμα στο μέλλον. Τα δεδομένα στη Θεσσαλονίκη.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 23/9/2025

Τα δεδομένα της καθημερινής «ταλαιπωρίας» των οδηγών στους δρόμους της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια παρουσιάστηκαν σε διαδικτυακό πάνελ του 8ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2025.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, εμφανίστηκε απαισιόδοξος για την επόμενη μέρα: «Το σχέδιο αποσυμφόρησης δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός για την Αττική. Αυτή τη στιγμή αυτό που υπάρχει είναι ένας σημαντικός προγραμματισμός για την αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, οι ανάγκες όμως είναι πολύ μεγάλες και θα πάρει αρκετό διάστημα για να φτάσουν σε ένα επιθυμητό επίπεδο – είναι ενθαρρυντικό όμως ότι τα υπουργεία κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Επίσης, υπάρχει ένα σχέδιο για ανάπτυξη και αναβάθμιση οδικών αξόνων, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε χρόνια για να υλοποιηθεί».

Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε, το 2024 στην Αθήνα ένας οδηγός έχασε 111 ώρες εξαιτίας της κίνησης στους δρόμους, ενώ χρειάστηκε περίπου 30 λεπτά για να διανύσει 10 km. Ένα χρόνο πριν, οι χαμένες ώρες ήταν 104, γεγονός που δείχνει ότι η κατάσταση χειροτερεύει. Δυσμενής είναι και η πρόβλεψη για το 2025 και το 2026.

Στην Αττική Οδό, από το 2023 έως σήμερα οι διελεύσεις έχουν αυξηθεί κατά 9,5%, ενώ στον Κηφισό χάνονται εκατομμύρια ώρες κάθε χρόνο, οι οποίες αντιστοιχούν σε ετήσια ζημιά 80-90 εκατ. ευρώ για την οικονομία.

Από την άλλη πλευρά, στη Θεσσαλονίκη, ένας οδηγός «έχασε» 80 ώρες πίσω από το τιμόνι εξαιτίας της κίνησης το 2024 και χρειάστηκε 23 λεπτά για απόσταση 10 km. Το 2023 οι «χαμένες» ώρες ήταν 53, με τη μεγάλη περυσινή αύξηση να αποδίδεται στα έργα κατασκευής του Flyover.

Μία εξήγηση για την ολοένα και πιο άσχημη κατάσταση στους δρόμους έδωσε ο Σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, Κωνσταντίνος Μαρκουίζος (Ιαβέρης). Επεσήμανε ότι κάθε χρόνο στο οδικό δίκτυο της Αττικής εισέρχονται περίπου 120.000 οχήματα, κάτι που σημαίνει ότι σε 10 χρόνια ο πρόσθετος αριθμός θα φτάσει το 1 εκατ. Παράλληλα, ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει ένας ενιαίος φορέας που θα διαχειρίζεται το κυκλοφοριακό με άμεσες λύσεις.

Οι προβλέψεις έως το 2030 είναι δυσοίωνες, καθώς στην Αττική αναμένεται μια αύξηση στις μετακινήσεις γύρω στο 16-20%. Σύμφωνα με τον κ. Τσιάνο, αν ένα μέρος αυτής της αύξησης δεν «απορροφηθεί» από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τότε «θα πάει στο οδικό δίκτυο και οι καθυστερήσεις θα είναι σημαντικά μεγαλύτερες από αυτές που είναι σήμερα».

Εκτός από τη βελτίωση των ΜΜΜ, για να μπορέσουν να «προσελκύσουν» πιο πολλούς επιβάτες, άπαντες συμφώνησαν ότι απαιτούνται περισσότερα μέτρα. «Χρειάζεται ένα σχέδιο διαχείρισης συμφόρησης που να περιλαμβάνει βελτιώσεις στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, δηλαδή κάποια κυκλοφοριακά μέτρα, να βελτιώσουμε κάποιους κόμβους, να αυξήσουμε τη ροή, να επικαιροποιήσουμε τα προγράμματα σηματοδότησης τα οποία βλέπουμε ότι σε πολλούς κρίσιμους κόμβους δεν έχουν επικαιροποιηθεί εδώ και 25 χρόνια, να υπάρξει αλλαγή του Δακτυλίου, να μπει ωράριο τροφοδοσίας που θα εφαρμόζεται και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με τα φορτηγά στους μεγάλους οδικούς άξονες σε ώρες αιχμής», δήλωσε ο κ. Τσιάνος.

Πηγή: «Ελεύθερος Τύπος»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Υπουργός Μεταφορών: «Στόχος μας η μειωμένη χρήση Ι.Χ.» - Το 2026 η επέκταση της εξόδου της Αττικής Οδού στον Κηφισό

Αττική Οδός: Ανάσα για χιλιάδες οδηγούς - Σχεδιάζονται νέες έξοδοι προς τον Κηφισό

Από σαγιονάρες μέχρι σακούλες σουπερμάρκετ: Οι «περίεργες» απαγορεύσεις που φέρνει ο νέος ΚΟΚ