Αποκάλυψη για την ανανεωμένη Porsche Panamera


Η αρχή έγινε με την επίτευξη ενός νέου ρεκόρ γύρου στην πράσινη κόλαση του Nurburgring. Τώρα περνάμε στο ψητό, με την πλήρη ανάλυση της ανανεωμένης, πολυτελούς πρότασης της Porsche.

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 26/8/2020

Και μιας που ξεκινάμε από το ρεκόρ γύρου στο Nurburgring, να πούμε ότι αυτό δεν έσπασε από κάποια «συμβατική» Turbo αλλά από τη νέα Turbo S, τη σημαντικότερη, ίσως, προσθήκη της Porsche στην ανανεωμένη σειρά της Panamera. Αυτή κρύβει κάτω από το καπό της ένα ενισχυμένο τετράλιτρο V8, twin-turbo σύνολο, απόδοσης 630 ίππων και ροπής 820 Nm! Μιλάμε δηλαδή για μία αύξηση στις τιμές ισχύος και ροπής -σε σχέση με την απερχόμενη κορυφαία έκδοση turbo- της τάξης των 70 ίππων και 50 Nm.

Χάρη σε αυτό το μπουστάρισμα, τα πρώτα 96 km/h έρχονται από στάση σε μόλις 2,9 sec, τιμή βελτιωμένη κατά μισό δευτερόλεπτο, σε σχέση με το χρόνο της σημερινής Panamera Turbo. Εδώ υπάρχει μία ιδιαιτερότητα στην έκδοση Executive, καθώς είναι βαρύτερη και απαιτεί διάστημα 3,0 sec για την ίδια μέτρηση. Παρόλα αυτά, ανεξαρτήτως εάν μιλάμε για το κλασικό liftback αμάξωμα, την πιο πρακτική Sport Turismo ή την έκδοση με το επιμηκυμένο μεταξόνιο, όλες οι Panamera Turbo S τερματίζουν στα 315 km/h.

Αφήνοντας κατά μέρος την κορυφαία έκδοση της Panamera, σημαντικές αλλαγές συναντάμε και στην υβριδική Panamera 4S E-Hybrid. Η βασικότερη εξ αυτών είναι η αλλαγή του υπάρχοντος συσσωρευτή με έναν καινούριο, με μεγαλύτερη κατά 30% χωρητικότητα, στα 17,9 kWh. Αυτό σημαίνει πως το αυτοκίνητο θα μπορεί να καλύπτει -σε αμιγώς ηλεκτρικό mode- αποστάσεις έως 54 km. Και εδώ βεβαίως δεν λείπει η ισχύς, αφού ο ηλεκτροκινητήρας, σε συνδυασμό με το twin-turbo V6 συμβατικό μοτέρ των 2,9 λίτρων, αποδίδουν συνδυαστικά 560 ίππους και 750 Nm ροπής, χαρίζοντας τελική ταχύτητα 298 km/h.

Αναφορικά τώρα με την έκδοση GTS διατηρεί τον twin-turbo V8, ανεβάζοντας όμως την ισχύ του κατά 20 ίππους, στα 480 PS. Όσο για τις απλές εκδόσεις, χρησιμοποιούν πλέον όλες το V6, twin-turbo σύνολο των 2,9 λίτρων, το οποίο αποδίδει 330 ίππους και 450 Nm ροπής.

Οπτικά, οι ανανεωμένες Panamera έχουν αρκετά στοιχεία για να τις διακρίνει κανείς. Στο μπροστινό μέρος τους πλέον συναντάμε στάνταρ την αισθητική SportDesign, που μέχρι πρότινος προσφερόταν μόνο προαιρετικά. Μάλιστα, με ένα επιπλέον κόστος μπορεί κανείς να προσθέσει και μερικές carbon πινελιές. Ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο πίσω μέρος, όπου οι αλλαγές στα φωτιστικά σώματα και σε διάφορα άλλα στοιχεία, προσδίδουν ένα πιο τρισδιάστατο look. Η όλη εικόνα συμπληρώνεται από νέας σχεδίασης τροχούς, διαμέτρου 20 και 21 ιντσών, διαφοροποιημένες εξατμίσεις που προσεγγίζουν μια πιο «V8» ηχητική και μεγαλύτερες αεροεισαγωγές στις εκδόσεις Turbo S.

Περνώντας στο εσωτερικό, η Porsche εισάγει ένα νέας σχεδίασης τιμόνι, το οποίο μάλιστα διαφοροποιείται στις εκδόσεις Turbo S. Οι αλλαγές των ταχυτήτων μπορούν να επιλέγονται μηχανικά, μέσω των paddles, τα οποία, με ένα επιπλέον αντίτιμο, έχουν τη δυνατότητα να ντύνονται με δέρμα. Τα μπροστινά καθίσματα είναι ηλεκτρικά, προσφέροντας 8, 14 ή ακόμα και 18 διαφορετικές ρυθμίσεις. Όσο για το ηχοσύστημα, για όσους θεωρούν «λίγα» τα 14 ηχεία και τα 710 watts της Bose, υπάρχει διαθέσιμο και ένα της Bang & Olufsen, με 21 ηχεία των 1,455 watts και ένα subwoofer 400-watt. Οι ανανεωμένες Panamera αναμένεται να κυκλοφορήσουν στις Ευρωπαϊκές αγορές εντός του φθινοπώρου.