Αποκάλυψη για το ανανεωμένο Peugeot 2008 - Πότε έρχεται στην Ελλάδα (photos)


Οι Γάλλοι αποκάλυψαν το facelift του δημοφιλούς B-SUV που φέρει αναβαθμισμένο σχεδιασμό και νέες ηλεκτρικές επιδόσεις, με αυτονομία που φτάνει έως τα 406 km.

  • 4/5/2023

Έχοντας κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή του στα τέλη του 2019, με περισσότερες από 700.000 μονάδες να έχουν βγει από την γραμμή παραγωγής, το Peugeot 2008 είχε ανάγκη από ένα φρεσκάρισμα ώστε να μπορέσει να συνεχίσει το ίδιο δυναμικά την εμπορική του πορεία στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των B-SUV.

Η έλευση της facelift έκδοσης αναμένεται εδώ και μήνες από τους φίλους της σειράς, με την Peugeot να τραβάει επιτέλους το κάλυμμα και να δείχνει στο κοινό την ανανέωση σε ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στη γκάμα της, το οποίο το 2021 βρέθηκε στην κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων στην κατηγορία του.

Το νέο PEUGEOT 2008 κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του Vigo στην Ισπανία. Το δημοφιλές μοντέλο θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ελληνική αγορά στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς και η γκάμα του θα περιλαμβάνει τρείς εκδόσεις - ACTIVE, ALLURE, GT – με τέσσερα κινητήρια σύνολα, συμπεριλαμβανομένης και της νέας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης των 115kW/156bhp η οποία θα προσφέρει αυτονομία έως και 406 km. (συνδυασμένος κύκλος WLTP).

Το νέο 2008 διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με τον προκάτοχό του: 4,30 m μήκος, 1,987 m πλάτος (συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών), 1,55 m ύψος. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παραμένει αμετάβλητη, στα 434 lt (κάτω από την εταζέρα).

Μετά το νέο 508 σεντάν και το 508 SW, το 2008 είναι το δεύτερο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα φωτιστική υπογραφή της PEUGEOT. Χαρακτηρίζεται από τους τρείς κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα του νέου 2008.

Το νέο 2008 έχει νέο μπροστινό μέρος, που φέρει το νέο σήμα της PEUGEOT. Είναι πιο φαρδύ και περιλαμβάνει ένα συγκεκριμένο οριζόντιο σχεδιαστικό μοτίβο που συνδέεται με τους προβολείς και τονίζει την κατακόρυφη όψη. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα αμαξώματος: Selenium Grey, Artense Grey, Okenite White, Black Perla Nera, Elixir Red και Vertigo Blue.

Η έκδοση GT θα διαθέτει διχρωμία με στάνταρ τη μαύρη οροφή. Όλα τα νέα μοντέλα του 2008 θα διαθέτουν μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες, ανεξάρτητα από το χρώμα του αμαξώματος που έχει επιλεγεί. Ανανέωση υπάρχει και στον σχεδιασμό στις ζάντες αλουμινίου οι οποίες ξεκινούν στη βασική έκδοση από τις 16 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 18 ίντσες για τις εκδόσεις GT.

Φρεσκάρισμα έχει γίνει και στο εσωτερικό μιας και όλες οι εκδόσεις του νέου 2008 διαθέτουν ανανεωμένες υφασμάτινες ταπετσαρίες, που φανερώνουν μια πραγματική αναβάθμιση κατηγορίας, όπως οι νέες ταπετσαρίες από Alcantara, που διατίθενται προαιρετικά στις εκδόσεις GT.

Από εκεί και πέρα βασικό στοιχείο του εσωτερικού, συνεχίζει να είναι το PEUGEOT i-Cockpit. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών είναι τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην έκδοση ACTIVE, το 2008 προσφέρεται με αναλογικό πίνακα οργάνων.

Η κεντρική οθόνη του συστήματος ενημερωδιασκέδασης είναι στο στάνταρ εξοπλισμό όλης της σειράς με τη διαγώνιο των 10 ιντσών (σε αντίθεση με το απερχόμενο μοντέλο, στο οποίο ήταν 7 ιντσών στις δύο πρώτες εκδόσεις). Μάλιστα στις εκδόσεις ALLURE και GT, η κεντρική οθόνη διαθέτει τεχνολογία HD.

Κάτω από την κεντρική οθόνη, έχουν διατηρηθεί τα πλήκτρα τύπου ‘piano’, για γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες ενώ το ίδιο ισχύει και για το μικρό τιμόνι που δεκαπλασιάζει την οδηγική απόλαυση, προσφέροντας ευελιξία και ακρίβεια στο χειρισμό του.

Στο κέντρο του δεσπόζει το νέο έμβλημα της μάρκας και, στην αντίστοιχη έκδοση, το νέο σήμα GT στο κάτω μέρος της στεφάνης του. Ενσωματώνει τα χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων (πηγές ήχου, τηλέφωνο) καθώς και τις ρυθμίσεις του ήχου και των φωνητικών εντολών.

Οι εκδόσεις με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, διαθέτουν νέο επιλογέα για βελτιωμένη εργονομία ενώ όσα διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, εξακολουθούν να έχουν τον κομψό, πρακτικό και διακριτικό μοχλό που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2022.

Οι επιλογές των κινητήριων συνόλων

Το αμιγώς ηλεκτρικό E-2008 εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα που θα τοποθετηθεί επίσης τα E-208 και E-308. Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται κατά 15% από 100 kW/136 hp σε 115 kW/156 hp, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται από 50 kWh σε 54 kWh. Μια σημαντική προσπάθεια με στόχο την οικονομία, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης και της αυτονομίας, η οποία φτάνει πλέον τα 406 km σε σύγκριση με τα 345 της προηγούμενου μοντέλου (μεικτός κύκλος WLTP).

Με το νέο PEUGEOT E-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών που καλύπτουν κάθε ανάγκη και κάθε τύπο φόρτισης: στο στάνταρ εξοπλισμό, ένας μονοφασικός φορτιστής των 7.4kW, και προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW.

Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά από δημόσιο σταθμό φόρτισης (100 kW), 4 ώρες και 40λεπτά από ένα Wall Box (7.4kW), και 11 ώρες και 10λπετά από μία ενισχυμένη παροχή (3.2 kW). Αξίζει να αναφερθεί ότι η μπαταρία του νέου PEUGEOT E-2008 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km.

Εκτός από τους εξηλεκτρισμένους κινητήρες που αναφέρθηκαν πιο πάνω, στη γκάμα του 2008 περιλαμβάνονται και επιλογές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου:

  • PureTech 100: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2λίτρων με ισχύ 100 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
  • PureTech 130: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2λίτρων με ισχύ 130 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
  • BlueHDi 130 EAT8: ο 4κύλινδρος κινητήρας diesel με ισχύ 130 ίππων και σύστημα Stop & Start system και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.

Τέλος, όπως έγινε γνωστό, στις αρχές του 2024 το νέο 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V HYBRID, το οποίο αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα.

Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και έως και 15% μικρότερη κατανάλωση. Στην οδήγηση στην πόλη, το νέο 2008 με το υβριδικό σύστημα κίνησης, μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.