Αποστολή στο Παρίσι: Μobilize Duo και Solo Concept - Mικροκινητικότητα α λα γαλλικά


Βρεθήκαμε στο Παρίσι για τα αποκαλυπτήρια του διθέσιου ηλεκτρικού μίνι Mobilize Duo και του μονοθέσιου πειραματικού Solo Concept, που εντάσσονται στην στρατηγική ανάπτυξης της μικροκινητικότητας από τον όμιλο της Renault κάτω από την ομπρέλα της νέας υπομάρκας Mobilize.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ, ΦΩΤΟ: RENAULT
  • 10/10/2022

όμιλος Renault διέβλεψε έγκαιρα τη σημασία της μικροκινητικότητας ιδρύοντας τη μάρκα Mobilize με στόχο –μεταξύ άλλων- την εξέλιξη βιώσιμων και υπεύθυνων μορφών Micromobility. Κάτω από τη συγκεκριμένη ομπρέλα περιλαμβάνεται μία πλήρης γκάμα υπηρεσιών κινητικότητας, παραγωγής και διάθεσης ενέργειας, παροχής και αναβάθμισης δεδομένων, αλλά και μία νέα γενιά οχημάτων με καινοτόμες προδιαγραφές.

Το 50% της κατασκευής του Mobilize Duo προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά.
Το 50% της κατασκευής του Mobilize Duo προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά.

Ένα πρώτο δείγμα γραφής πήραμε πριν λίγες ημέρες στο Παρίσι, όπου παρευρεθήκαμε σε μία άκρως ενδιαφέρουσα παρουσίαση δύο τέτοιων μοντέλων, τα οποία θα αποκαλυφθούν επίσημα στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου στην Πόλη του Φωτός από τις 18 έως τις 23 Οκτωβρίου.

Το διθέσιο, ηλεκτροκίνητο Mobilize Duo παραγωγής, που είδαμε στο Παρίσι, θα διατίθεται στην αγορά από τα τέλη του 2023 και προορίζεται αποκλειστικά για προγράμματα κοινοχρησίας (Carsharing), δηλαδή δεν θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς του από μεμονωμένους ιδιώτες.

Το κινητό τηλέφωνο ενσωματώνεται στον πίνακα οργάνων και λειτουργεί ως σύστημα πολυμέσων.
Το κινητό τηλέφωνο ενσωματώνεται στον πίνακα οργάνων και λειτουργεί ως σύστημα πολυμέσων.

Οδηγός και συνεπιβάτης κάθονται ο ένας πίσω από τον άλλο σε διάταξη φάλαγγας, ώστε να μην καταλαμβάνει το όχημα μεγάλο πλάτος στο δρόμο και –κυρίως- στα σημεία στάθμευσης, όπου διευκολύνουν την επιβίβαση και την αποβίβαση οι πόρτες, που ανοίγουν προς τα πάνω και όχι προς τα έξω.

Το Duo είναι κατασκευασμένο κατά 50% από υλικά προερχόμενα από ανακύκλωση, ενώ στο τέλος του κύκλου του θα μπορεί να ανακυκλωθεί και το ίδιο κατά 95%! Το τιμόνι είναι κεντρικά τοποθετημένο, τα καθίσματα και τα πλαστικά σκληρά όπως σε αντίστοιχα μοντέλα μικροκινητικότητας (π.χ. το Citroen Ami) και στον απλό πίνακα οργάνων προβλέπεται ειδική θήκη ενσωμάτωσης του κινητού, που αναλαμβάνει τον ρόλο του συστήματος πολυμέσων.

Οι δύο επιβάτες κάθονται σε διάταξη φάλαγγας ο ένας πίσω από τον άλλον.
Οι δύο επιβάτες κάθονται σε διάταξη φάλαγγας ο ένας πίσω από τον άλλον.
Ο όγκος του χώρου φόρτωσης στο επαγγελματικό Mobilize Bento φτάνει το ένα κυβικό μέτρο.
Ο όγκος του χώρου φόρτωσης στο επαγγελματικό Mobilize Bento φτάνει το ένα κυβικό μέτρο.

Να σημειώσουμε, ότι το Duo θα διατίθεται σε εκδόσεις με ανώτατες ταχύτητες 45 χλμ./ώρα και 80 χλμ./ώρα, για να μπορεί να οδηγηθεί και μόνο με δίπλωμα μοτοποδηλάτου.

Οι Γάλλοι θα λανσάρουν και μία αντίστοιχη επαγγελματική εκδοχή με την ονομασία Bento, όπου το πίσω μέρος του αμαξώματος δεν θα καταλαμβάνεται από θέση συνεπιβάτη, αλλά από ειδικά διαμορφωμένη καρότσα.

Το μονοθέσιο Solo Concept θεωρείται ιδανικό για υπηρεσίες μετακίνησης ‘’Last Mile’’.
Το μονοθέσιο Solo Concept θεωρείται ιδανικό για υπηρεσίες μετακίνησης ‘’Last Mile’’.

Το –επίσης αμιγώς ηλεκτροκίνητο- MOBILIZE Bento απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε εταιρείες ταχυμεταφορών και μεταφορείς εμπορευμάτων περιορισμένου όγκου, καθώς διαθέτει χώρο φόρτωσης με μάξιμουμ όγκο ενός κυβικού μέτρου. Να σημειώσουμε, ότι τόσο το Duo όσο και το Bento προσφέρουν κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας και μία εκπληκτική ευελιξία για εύκολες μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον.

To μονοθέσιο Solo Concept μετρά μόλις 1,27 μ. μήκος, μπορεί να πιάσει έως 25 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και εφοδιάζεται με δύο τροχούς εμπρός και έναν πίσω για σταθερή και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το πλάτος του αμαξώματος περιορίζεται στα 0,9 μ. και έτσι βολεύονται έξι τέτοια μοντέλα σε έναν κανονικό χώρο στάθμευσης για συμβατικά Ι.Χ. 

Το ηλεκτροκίνητο Solo Concept αποτελεί το πρώτο όχημα τέτοιων διαστάσεων με αερόσακο, διαθέτει έναν κρυφό μικροαποθηκευτικό χώρο κάτω από το κάθισμα και εντάσσεται στην κατηγορία των οχημάτων ‘’Last Mile’’ για ευέλικτες και οικολογικές μετακινήσεις στα αστικά κέντρα, ενώ βρίθει έξυπνων ιδεών, όπως είναι για παράδειγμα το αδιάβροχο εσωτερικό του που πλένεται κανονικά με μάνικα και νερό.