Αττική Οδός: Μειώνεται η τιμή των διοδίων στη νέα σύμβαση - Δείτε ποιο θα είναι το αντίτιμο


Παράλληλα δεν υιοθετήθηκε η πρόταση για αύξηση της τιμής τις ώρες αιχμής, αφού δεν υπάρχουν επαρκείς συγκοινωνιακές μελέτες που να μπορούν να υποστηρίξουν το συγκεκριμένο τρόπο τιμολόγησης.

  • 25/11/2022

Μείωση στην τιμή των διοδίων της Αττικής Οδού περιλαμβάνει η νέα σύμβαση παραχώρησης που έστειλε το ΤΑΙΠΕΔ στα οκτώ υποψήφια σχήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται τιμή 2,5 ευρώ ανά διέλευση, αντί για 2,8 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ απορρίφθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η πρόταση του Ταμείου για κυμαινόμενη τιμή, ανάλογα με τα χιλιόμετρα αλλά και την ώρα χρήσης του οδικού άξονα.

Τη σχετική πρόταση είχε επιβεβαιώσει και ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, πριν από λίγες εβδομάδες, με συνέντευξή του στην «Καθημερινή». Ωστόσο, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι απορρίφθηκε, από τη στιγμή που κρίθηκε ότι δεν υπάρχουν επαρκείς συγκοινωνιακές μελέτες που να μπορούν να υποστηρίξουν το συγκεκριμένο τρόπο τιμολόγησης.

Η ισχύουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024 και η νέα θα έχει διάρκεια 25 ετών. Στο ΤΑΙΠΕΔ είχαν υποβληθεί προτάσεις από 8 επενδυτικά σχήματα και όλα πέρασαν στη δεύτερη φάση της διαδικασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η νέα, χαμηλότερη, τιμή των διοδίων αναμένεται να επηρεάσει το ύψος του τιμήματος που θα υποβληθεί από τα ενδιαφερόμενα σχήματα.

Μέσα στους επόμενους μήνες, θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προτάσεις τα ακόλουθα επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

2) INC S.p.A. (GRUPPO FININC)

3) Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΑΒΑΞ Α.Ε. - ADRIAN INFRASTRUCTURE

4) Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - FS ARK HOLDCO S.a.r.l.

5) Ένωση προσώπων BRISA - AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. - RUBICONE BIDCO S.A.

6) Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) - DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. - EGIS PROJECTS S.A.

7) Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. - FINCOP INFRASTRUCTURE LTD

8) Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESSIONS S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - MOBILITY PARTNER S.A.S.

Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί το συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.

Ως κλειστός αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα  μεταξύ τους, τμήματα:

  • Την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας - Σταυρού - Σπάτων (Ε.Λ.Ε-Σ-Σ), μήκους περίπου 52 χλμ.
  • Τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (Δ.Π.Λ.Υ), μήκους περίπου 13 χλμ.

Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.