Audi A3: Από το 2027 διαθέσιμο αποκλειστικά ως ηλεκτρικό


Στο πλαίσιο της προσπάθειας για έναν αμιγώς ηλεκτρικό στόλο, η Audi έχει επιλέξει η επόμενη γενιά του A3 να κατασκευαστεί πάνω σε νέα πλατφόρμα και να μην συνοδεύεται από κινητήρες εσωτερικής καύσης.

  • 26/7/2022

Αμιγώς ηλεκτρικό, βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, χωρίς την παραδοσιακή εμπρός κίνηση, με προηγμένη τεχνολογία, γρήγορη φόρτιση και αυτονομία περίπου 700 km. Κυρίες και κύριοι, υποδεχθείτε το νέο Audi A3. Εντάξει, όχι άμεσα, αλλά το 2027!

Αυτά θα είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, τα βασικά στοιχεία που θα χαρακτηρίζουν το επερχόμενο μοντέλο, που οριστικά και αμετάκλητα εγκαταλείπει όχι μόνο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά και κάθε υβριδική τεχνολογία. Ηλεκτρικό και μόνο ηλεκτρικό!

Η πρώτη του εμφάνιση για το Ηνωμένο Βασίλειο είναι προγραμματισμένη για το 2027 όπως αναφέραμε και μέχρι τότε ασφαλώς θα γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες. Το σίγουρο είναι ότι θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) που καθιερώνει η Volkswagen για την ηλεκτροκίνησή της (και θα εφαρμοστεί στο ερχόμενο Volkswagen ID 4 saloon). Θα υποστηρίξει επίσης ένα αδερφό μοντέλο της Audi, γνωστό ως Apollon.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλάζει πλήρως το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά από το 1996 όταν και πρωτοκυκλοφόρησε, οι βασικές εκδόσεις του A3 δεν θα έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα πιο ισχυρά μοντέλα θα έχουν δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, προσομοιάζοντας με τις τρέχουσες σπορ εκδόσεις Audi: το S3 και RS3.

Το ηλεκτρικό RS3 θα είναι το σημείο αναφοράς για την είσοδο στη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και θα πλασαριστεί δίπλα στις επερχόμενες γρήγορες ηλεκτρικές εκδόσεις των Audi A4 και A6. Η μετάβαση του Audi Sport σε ένα ηλεκτρικό «χαρτοφυλάκιο» έχει ξεκινήσει με κορυφαίες παραλλαγές του Audi E-tron SUV και Audi E-tron GT saloon.

Η ηλεκτρική ισχύς στιγμιαίας ροπής θα οδηγήσει το «RS3 E-tron» να είναι ταχύτερο από το υπάρχον 5κύλινδρο βενζινοκίνητο μοντέλο στην ευθεία. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί λιγότερα από 3,8 sec. για τα 0-100 km/h!

Η μετάβαση του A3 στην ηλεκτροκίνηση ευθυγραμμίζεται πλήρως και με τις δηλώσεις του CEO της Audi, Markus Duesmann ότι όλα τα νέα μοντέλα της Audi θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά από το 2026.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η νέα αρχιτεκτονική SSP έναντι της σημερινής MEB είναι το χαμηλότερο ύψος πατώματος και η μεγαλύτερη αρθρωτή διαμόρφωση για αυξημένη διαφοροποίηση μεταξύ των μοντέλων.

Επιπλέον, η πλατφόρμα SSP μπορεί να υποστηρίζει μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, με αποτέλεσμα σημαντικά ταχύτερους χρόνους φόρτισης από το σύστημα 400 V των υπαρχόντων μοντέλων που βασίζονται στη MEB.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Autocar, η επόμενη γενιά του A3 έχει σχεδιαστεί ως πεντάθυρο hatchback και τετράθυρο saloon, αμφότερα με σταδιακές αυξήσεις στις διαστάσεις τους. Θα συμβάλλει σε αυτό και η νέα πλατφόρμα SSP, που επιτρέπει - με βάση τις πρώτες σχεδιαστικές μελέτες – αρκετές καινοτομίες.

Πηγή: Autocar