Αυστηρότερα όρια για το διοξείδιο του άνθρακα το 2030


ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ  ΚΑΤΑ 50% ΤΟ ΟΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΣΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΩΣ ΤΟ 2030.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 13/9/2020

Είναι δεδομένο ότι τα όρια εκπομπής ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα θα γίνονται διαρκώς αυστηρότερα, για πολλούς λόγους. Το ζήτημα για τις βιομηχανίες του κλάδου είναι κατά πόσο θα αυστηροποιούνται κάθε φορά και πόσο χρόνο θα έχουν αυτές για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Πάντως, βάσει ενός σχεδίου εγγράφου που έστειλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ευρωπαϊκή Ένωση –και έγινε γνωστό στον Τύπο– οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ, αλλά και να ξοδέψουν πολλά, εάν τελικά ισχύσει.

Σε αυτό, οι γραφειοκράτες της Κομισιόν προτείνουν ότι το 2030 θα πρέπει να είναι μειωμένη κατά 50% η μέση τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα καινούργια οχήματα, σε σχέση με αυτή που θα ισχύει την επόμενη χρονιά (θυμίζουμε ότι για το 2021 το όριο είναι 95 g/km). Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρνήθηκε να σχολιάσει την είδηση, η οποία προκάλεσε την αντίδραση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και ιδίως των γερμανικών. Σύμφωνα με όσα δήλωσε εκπρόσωπος της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών («VDA»), οι εταιρείες θα απορρίψουν τις προτάσεις.

Στο έγγραφο, προτείνεται ότι το 2030 η μέση τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι μειωμένη κατά τουλάχιστον 55% σε σχέση με την αντίστοιχη του 1990 και περιγράφει τρόπους με τους οποίους αυτό θα εφικτό. Όμως, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι ως το 2030 είναι εφικτή η μείωση του μέσου όρου κατά 40% , συγκριτικά με 30 χρόνια πριν, ώστε να είναι βιώσιμος ο κλάδος και να μην χρειαστεί η συρρίκνωσή του σε εργατικό δυναμικό και λοιπούς πόρους. Το τελικό κείμενο των προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να δημοσιευτεί την προσεχή εβδομάδα.