Αυτά είναι τα 10 μοντέλα που επέλεξαν οι ευρωπαίοι αγοραστές για το 2021


Με μικρή μείωση έκλεισε το 2021 για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σε σχέση με το ήδη πολύ χαμηλό σε πωλήσεις 2020. Ποια μοντέλα βρέθηκαν στην κορυφαίες θέσεις των προτιμήσεων των Ευρωπαίων αγοραστών; Δείτε αναλυτικά το Top 10.

  • 31/1/2022

Το 2021 ήταν αναμφίβολα μία πολύ δύσκολη και περίεργη χρονιά για την ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου και κατ’ επέκταση την παγκόσμια. Η συνεχιζόμενη έλλειψη microchip που πιέζει την αγορά και έχει βάλει πολύ δύσκολα εμπόδια στις αυτοκινητοβιομηχανίες είχε σαν συνέπεια τη μείωση της παραγωγής και το κλείσιμο πολλών εργοστασίων για αρκετούς μήνες ή εβδομάδες. Παράλληλα, η επέλαση της πανδημίας έφερε το κλείσιμο πολλών δραστηριοτήτων στην διάρκεια της χρονιάς και την διστακτικότητα από μεριάς των καταναλωτών για αγορά νέου αυτοκινήτου.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο συνολικός όγκος πωλήσεων να κυμανθεί στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985, με συνολικά 11,75 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα να πωλούνται στην Ευρώπη. Το δεύτερο εξάμηνο του 2021, και πιο συγκεκριμένα από τον Ιούλιο ο όγκος πωλήσεων άρχισε να μειώνεται με διψήφια ποσοστά σε σύγκριση με το 2020. Μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις ανήλθαν συνολικά σε 949.252, σημειώνοντας μείωση κατά 22% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 και κατά 25% από τον Δεκέμβριο του 2019, λίγο πριν την έξαρση της πανδημίας.

Τα δεδομένα που συγκέντρωσε η Jato Dynamics και ο ACEA αφορούν σε 28 ευρωπαϊκές αγορές (τις 25 χώρες μέλη της Ε.Ε., μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο, την Νορβηγία και την Ελβετία και τα αποτελέσματα στις ταξινομήσεις μας δείχνουν μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Πρώτη η VW, κέρδη για Hyundai/KIA, Tesla, Toyota

Η Volkswagen συνέχισε για μία ακόμη χρονιά να απολαμβάνει την κορυφαία θέση στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών κατακτώντας την πρώτη θέση στις πωλήσεις με 1.273.892 μονάδες και μικρή πτώση 5,6% ωστόσο σε σχέση με το 2020. Αρκετά μακριά στην δεύτερη θέση ακολούθησε η Peugeot με 727.973 μονάδες (-3,1%) και πολύ κοντά στην 3ηθέση βρέθηκε η Toyota με άνοδο 9,6% και 706.056 αυτοκίνητα. Την πεντάδα έκλεισαν οι BMW ( 1,2%) και Renault με πτώση 17,2%.

Κερδισμένοι ήταν πολλοί κατασκευαστές, παρά την αρκετά πτωτική πορεία συνολικά της αγοράς. Φωτεινό παράδειγμα ο Όμιλος Hyundai με τις KIA και Hyundai να αυξάνουν το μερίδιό τους κατά δύο σχεδόν ποσοστιαίες μονάδες, σε 8,6% το 2021 και θεαματική άνοδο συγκριτικά με το 2020, 19,6% για την KIA και 21,4% για τη Hyundai. Θετικό ποσοστό απέσπασε και η Toyota, που είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 9,6%, αλλά και η Tesla με την εντυπωσιακή άνοδο του 70,9%.

Το Top 10 των μοντέλων στην Ευρώπη το 2021

Το VW Golf κατέκτησε για μία ακόμη χρονιά την κορυφή παρά τα προβλήματα στην παραγωγή και τις μειωμένες πωλήσεις του σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ενδεικτικά, το γερμανικό best-seller έκλεισε το 2021 με 205.408 μονάδες, σημειώνοντας μεγάλη μείωση 27,9% συγκριτικά με το 2020, που φτάνει το 50% αν το συγκρίνουμε με τα νούμερα του 2019.

Πλέον, το δεύτερο μοντέλο της κατάταξης που είναι το Peugeot 208 με 196.869 αυτοκίνητα, βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής. Στην τρίτη βρέθηκε στο νήμα το Dacia Sandero με 196.792 μονάδες με άνοδο 16,9%. Την πεντάδα συμπληρώνουν το Renault Clio με 196.243 αυτοκίνητα (-21,1%) και το 2008 της Peugeot με 194.653 αυτοκίνητα ( 24,4%).

Η πιο δημοφιλής κατηγορία για το 2021 ήταν τα μικρομεσαία SUV (C-SUV) με 2.339.415 ταξινομήσεις ( 6,2%), ενώ ακολούθησαν τα μικρά (B Segment) με 2.083.853 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση και με μικρή απόσταση ακολούθησαν τα ταχύτατα αναπτυσσόμενα μικρά SUV (Β-SUV) με 2.018.791 αυτοκίνητα.

Αναλυτικά το Top 10 των μοντέλων σε πωλήσεις στην Ευρώπη:

1. VW Golf:         205.408 (-27,9%)

2. Peugeot 208: 196.869 (-1,1%)

3. Dacia Sandero: 196.792 ( 16,9%)

4. Renault Clio:  196.243 (-21,1%)

5. Peugeot 2008: 194.653 ( 24,4%)

6. VW T-Roc:      186.644 ( 17,1%)

7. Toyota Yaris: 182.590 ( 1,3%)

8. Opel Corsa:    180.643 (-8,7%)

9. Fiat 500:           174.739 ( 24,4%)

10. Citroen C3:   159.302 ( 7,0%)