Αυτά είναι τα πιο γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο!


Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα είναι μερικά από τα ταχύτερα οχήματα στον κόσμο, με καταιγιστικές επιδόσεις και τιτάνια ισχύ, χωρίς πια να έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα παραδοσιακά supercars. Ας δούμε τα πιο γρήγορα από αυτά.

  • 14/6/2021

Οι μέρες που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνταν άνευρα και άγευστα και είχαν τη στάμπα του «αργού αυτοκινήτου» στον κόσμο της αυτοκίνησης έχουν περάσει από καιρό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του σήμερα είναι τώρα μερικά από τα ταχύτερα οχήματα στον κόσμο, χωρίς να έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα παραδοσιακά supercars.

Οι μηδενικές εκπομπές CO2, η σημαντικά μειωμένη ατμοσφαιρική ρύπανση και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος λειτουργίας και χρήσης είναι τα κύρια οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αλλά μία από τις πιο… ενδιαφέρουσες παρενέργειες του τρόπου λειτουργίας τους είναι ότι τείνουν να είναι αρκετά πιο γρήγορα από τα αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης και ντίζελ σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις και πολύ γρήγορα στις πιο ακραίες (και ακριβές) σπορ κατασκευές.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι οι κινητήρες τους είναι απλούστεροι από έναν κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ. Υπάρχει πολύ λιγότερη υστέρηση, σπατάλη ενέργειας και αδράνεια από αυτή ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, οπότε η μέγιστη ισχύς και ροπή παρέχονται άμεσα και αδιάκοπα μόλις πατήσετε το γκάζι.

Οι κατασκευαστές φυσικά και το εκμεταλλεύτηκαν αυτό, παράγοντας μαζικά μερικά αρκετά γρήγορα και ισχυρά ηλεκτρικά supercars, hypercars και αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οι τιμές ισχύος άνω των 1.000 ίππων και επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα κάτω των δύο δευτερολέπτων ή και λιγότερο δεν είναι κάτι το εξωπραγματικό με αυτά τα αυτοκίνητα. Ας δούμε λοιπόν, μερικά από τα πιο γρήγορα και ισχυρά -αποκλειστικά ηλεκτρικά- supercars που κυκλοφορούν σήμερα στον πλανήτη.

Aston Martin Rapide Ε

Η πρώτη ηλεκτρική Aston Martin είναι αυτή η Rapide E. Με βάση τη βενζινοκίνητη Rapide, η E παίρνει τον πολυτελή, σπορ GT χαρακτήρα του βρετανικού αυτοκινήτου και προσθέτει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αναπτύχθηκε σε συνδυασμό με την Williams Advanced Engineering και διαθέτει μπαταρία 65kWh και ηλεκτρικούς κινητήρες που παράγουν ισχύ 602 ίππων.

Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, με το 0-100 χλμ/ώρα να διαρκεί λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα  250 χλμ/ώρα. Υπήρχε αρχικά ένα σχέδιο για την κατασκευή 155 μονάδων του Rapide E στο εργοστάσιο της εταιρείας στο St Athan της Νότιας Ουαλίας, με κόστος περίπου 250.000 λίρες Αγγλίας, αλλά οι αλλαγές στην ηγεσία της εταιρείας έβαλαν φρένο σε αυτά τα σχέδια και δυστυχώς η Rapide Ε θα παραμείνει μόνο μια ιδέα.

Porsche Taycan

Σε αντίθεση με ορισμένα από τα αυτοκίνητα αυτής της λίστας, η Taycan είναι κάτι που μπορείτε πραγματικά να αγοράσετε σήμερα, αν και σε αρκετά υψηλή τιμή. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ότι μπορεί να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες με άνεση, διατηρώντας παράλληλα τον οδηγό στο επίκεντρο και φυσικά με πολύ γρήγορη επιτάχυνση.

Το κορυφαίο μοντέλο, η Taycan Turbo S εκτοξεύεται στο σπριντ 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,8 δευτερόλεπτα, ένα νούμερο εφάμιλλο με πολλές Ferrari, ενώ ξεπερνά τα εντυπωσιακά 260 χλμ/ώρα τελικής. Η Taycan ωστόσο, ισχυρίζεται ότι έχει κάτι παραπάνω από πολλή ταχύτητα. Προσφέρει τον ίδιο εξαιρετικό χειρισμό για τον οποίο φημίζονται οι Porsche από τη θρυλική 911 έως την υβριδική Panamera.

Lotus Evija

Ο παραδοσιακός Βρετανός κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων Lotus δεν καθυστέρησε να παρουσιάσει το πρώτο του ηλεκτρικό μοντέλο. Το Evija πουλιέται για 2 εκατομμύρια λίρες Αγγλίας, με τους αγοραστές να λαμβάνουν ως ανταπόδοση 1.972 ίππους, επιτάχυνση για το 0-100 χλμ/ώρα σε χρόνο λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 320 χλμ/ώρα. Το πρώτο έτος παραγωγής έχει ήδη εξαντληθεί.

Σύμφωνα με την παράδοση της Lotus, το Evija είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, καθώς είναι χτισμένο γύρω από ένα πλαίσιο από ανθρακονήματα και όλα τα πάνελ αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Μια «σήραγγα» εν μέσω του αμαξώματος ενισχύει τη ροή του αέρα, ενώ η εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος φροντίζει για την ψύξη της μπαταρίας του αυτοκινήτου.

Genovation GXE

Μπορεί να μοιάζει με μία παλιά Corvette, αλλά κάτω από τη γνώριμη σιλουέτα το Genovation GXE είναι εντελώς διαφορετικό. Στην πραγματικότητα υπάρχει ένα κατά παραγγελία σασί και σύστημα μετάδοσης κίνησης που αναπτύχθηκε από τη Genovation, με αρκετή ισχύ για τελική ταχύτητα 336 χλμ/ώρα και περίπου 3 δευτερόλεπτα για το 0-100.

Η εταιρεία εργάζεται μάλιστα στην επόμενη συνέχεια αυτού του αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας τη βάση του τελευταίου Corvette που θεωρείται ότι θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δρόμου που ξεπερνά τα 350 χλμ/ώρα. Θα φτάνει τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα, ενώ μια μπαταρία 61,6kWh θα βρίσκεται απλωμένη σε όλο το δάπεδο του αυτοκίνητου για καλύτερη κατανομή βάρους.

Pininfarina Battista

Με ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που παρέχεται από τη Rimac, το Pininfarina Battista διαθέτει εντυπωσιακά νούμερα επιδόσεων που είναι αναμενόμενα παρόμοια με αυτά του Rimac Nevera. Τέσσερις ηλεκτρικοί κινητήρες συνδυάζονται για να παράγουν ισχύ 1.873 ίππων και ροπή 2.300 Nm. Το 0-100 λέγεται ότι διαρκεί λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα, με το 0-300 χλμ/ώρα να έρχεται σε μόλις 12 δευτερόλεπτα.

Η τελική ταχύτητα των 350 χλμ/ώρα δεν είναι τόσο υψηλή όσο στο Nevera, αλλά αυτό ουδόλως απασχολεί τους υποψήφιους αγοραστές του. Το πανέμορφο αμάξωμα του Battista είναι δημιουργία του οίκου Pininfarina, υπεύθυνου για μερικές από τις ομορφότερες Ferrari όλων των εποχών.

Tesla Roadster

Δεν είναι ακόμη προς πώληση - υπολογίζεται ότι θα λανσαριστεί το 2022 - αλλά το Tesla Roadster φαίνεται να είναι μια υπολογίσιμη δύναμη για όλα τα supercars, ηλεκτρικά ή μη. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 0-100 χλμ/ώρα σε 1,9 δευτερόλεπτα, 0-160 χλμ/ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα περίπου 400 χλμ/ώρα! Η μέγιστη ισχύς δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά η ροπή αναμένεται να είναι κοντά στο απίστευτο νούμερο των 10.000 Nm!

Το Roadster θα τροφοδοτείται από τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες και μια μπαταρία 200kWh που θα δίνει αυτονομία 1.000 χιλομέτρων - παρόλο που φανταζόμαστε ότι αυτή η τιμή θα μειώνεται δραματικά εάν πατήσουμε βαθιά το πόδι στο γκάζι.

Rimac Nevera

Το πιο πρόσφατο δημιούργημα του Κροάτη κατασκευαστή, το Nevera κρύβει κάτω από το εντυπωσιακό περιτύλιγμα του συνολικά τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες για να παρέχει την εκκωφαντική ισχύ των 1.914 ίππων, που συνοδεύεται από μέγιστη ροπή 2.360 Nm. Οι αριθμοί που κόβουν την ανάσα δεν σταματούν εκεί: το Nevera μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 1,9 δευτερόλεπτα και θα συνεχίσει ακάθεκτο να φτάνει στην τελική ταχύτητα των 415 χλμ/ώρα.

Παρά την εντυπωσιακή αυτή απόδοση, το αυτοκίνητο διαθέτει λογικές τιμές αυτονομίας και φόρτισης, με αυτή από 0 έως το 80% να διαρκεί λιγότερο από 20 λεπτά και μέγιστη αυτονομία οδήγησης 540 χιλιομέτρων. Μόνο 150 μονάδες του Nevera κατασκευάζονται, με την τιμή των 2 εκατομμυρίων ευρώ για κάθε μία.

Nio EP9

Ένα από τα πιο φουτουριστικά αυτοκίνητα σε αυτήν τη λίστα είναι το Nio EP9, το κορυφαίο supercar από τον Κινέζο κατασκευαστή. Οι 4 κινητήρες, ένας σε κάθε τροχό δίνουν την κίνηση, το αεροδυναμικό σώμα παρέχει άφθονη κάθετη δύναμη και η ισχύς αγγίζει συνολικά τους 1.341 ίππους. Οι ακριβείς αριθμοί απόδοσης δεν έχουν κυκλοφορήσει, αλλά ο γύρος των 6 λεπτών και 45 δευτερολέπτων του αυτοκινήτου στην πίστα του Nurburgring του δίνει την ίδια επίδοση με αυτοκίνητα όπως η Porsche 918 Spyder. Η μέγιστη εμβέλεια είναι 426 χιλιόμετρα.

Volkswagen ID.R

Το NIO EP9 δεν κράτησε για πολύ καιρό το «ηλεκτρικό» ρεκόρ στο Nurburgring. Το Volkswagen ID.R μείωσε το χρόνο αναφοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μόλις έξι λεπτά και πέντε δευτερόλεπτα τον Ιούνιο του 2019. Μάλιστα το ID.R είναι υπεύθυνο και για άλλα ρεκόρ, όπως το Goodwood Festival of Speed ??hillclimb και την ανάβαση του Tianmen Shan Big Gate Road στην Κίνα. Το ID.R δημιουργήθηκε αρχικά για να κερδίσει το Pikes Peak International Hill Climb του 2018, και το έκανε με τον καλύτερο τρόπο. Ο χρόνος των 7 λεπτών και 57,148 δευτερολέπτων κατά μήκος της διαδρομής των 12,24 μιλίων έσπασε το υπάρχον ρεκόρ κατά 16,73 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το πρώτο όχημα που έπεσε κάτω από τα οκτώ λεπτά.

Formula E 'Gen2'

Η τελευταία γενιά αυτοκινήτων της Formula E αποτελείται από μερικά απίστευτα αγωνιστικά αυτοκίνητα, που είναι η ηλεκτρική απάντηση στη Formula 1. Ενώ οι προηγούμενες σεζόν απαιτούσαν από τους οδηγούς να αλλάζουν αυτοκίνητα στα μέσα του αγώνα, τα τελευταία μονοθέσια έχουν πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας (54kWh) και μπορούν να φτάσουν ως το τέλος του αγώνα. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα διαρκεί λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα και το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 900 κιλά, με διαθέσιμους 350 ίππους περίπου. Η εξελιγμένη και φουτουριστική αεροδυναμική βοηθά τους οδηγούς να αξιοποιήσουν στο έπακρο την ισχύ και τα ελαστικά.

Buckeye Bullet 3

Διεκδικητής του τίτλου για το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο είναι αυτό με το πιασάρικο όνομα Buckeye Bullet 3. Το αυτοκίνητο αναπτύχθηκε από το Ohio State University σε συνεργασία με τη γαλλική εταιρεία Venturi για να κατακτήσει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Bonneville Salt Flats τον Σεπτέμβριο του 2016. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους ήταν 342,144 μίλια/ώρα (περίπου 550 χλμ/ώρα), χάρη σε δύο ξεχωριστούς ηλεκτρικούς κινητήρες και εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,13.