Αυτές είναι οι πιο άσχημες Ferrari όλων των εποχών


Με δεδομένη πλέον την απόφαση της Ferrari να περάσει στην παραγωγή  το πρώτο SUV της ιστορίας της, η αναζήτηση των πιο άσχημων προτάσεων της ιταλικής φίρμας φαντάζει πιο επίκαιρη από ποτέ.

  • Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης, Φωτ.: Αρχείο
  • 3/10/2020

Μιλώντας για τα μοντέλα της Ferrari το τελευταίο πράγμα που μπορεί να περάσει από το μυαλό μας είναι η αμφισβήτηση της γοητείας τους, είτε αυτή πηγάζει από την καλλίγραμμη σιλουέτα τους είτε από τις εξωτικές προδιαγραφές τους.

Κι όμως σε αυτά τα 73 χρόνια ζωής της ιταλικής φίρμας υπήρξαν στιγμές που ακόμα και οι φανατικοί οπαδοί της θα ήθελαν να ξεχάσουν. Υπήρξαν προτάσεις που θα μπορούσαν να λείπουν από το οικογενειακό άλμπουμ τις αυτοκινητοβιομηχανίας του Μαρανέλο.

Ανάμεσα σε αυτές εμείς επιλέξαμε εκείνες που διεκδικούν με αξιώσεις τον της πιο άσχημης Ferrari όλων των εποχών ή αν προτιμάτε του ασχημόπαπου που δεν κατάφερε ποτέ να μετατραπεί σε κύκνο.

Ferrari 330 Shooting Brake

Το γεγονός ότι ένα shooting brake αμάξωμα φέρει στο ρύγχος του το έμβλημα της Ferrari είναι ενδεχομένως από μόνο του αρκετό για να σε κάνει να προσεγγίσεις με επιφυλακτικότητα το δημιούργημα του σχεδιαστικού οίκου Vignale, το οποίο δίχασε κοινό και κριτικούς τη δεκαετία του 1960.

Ο λόγος για τη μία και μοναδική Ferrari 330 Shooting Brake η οποία κατασκευάστηκε το 1967 κατά παραγγελία του εισαγωγέα της ιταλικής φίρμας στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, Luigi Chinetti.

Μάλιστα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έμελλε να είναι και η τελευταία Ferrari που σχεδίασε ο Alfredo Vignale πριν χάσει τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα το 1969.

Η εκκεντρική Ferrari 330 Shooting Brake αποτέλεσε ένα από τα εκθέματα στο Torino Motor Show του 1968, λίγο πριν ταξιδέψει για τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου παρέμεινε μέχρι και τη δεκαετία του 1990.

Με έναν V12 κινητήρα 4,0 λίτρων κάτω από το καπό της, η Ferrari 330 Shooting Brake αποτέλεσε το μήλον της έριδος πολλών συλλεκτών, όπως του γνωστού για την αγάπη του στα αυτοκίνητα Jamiroquai.

Ferrari 330 GT 2 2 Navarro

Μία ακόμα ειδική κατασκευή βάζει υποψηφιότητα για τον τίτλο της πιο άσχημης Ferrari όλων των εποχών. Πρόκειται για τη Ferrari 330 GT 2 2 Navaro η οποία πήρε το όνομά της από τον εμπνευστή της, τον Norbert Navaro.

Ο τελευταίος θεώρησε την αρχική μορφή της Ferrari 330 GT απλώς… βαρετή και θέλησε να τη μεταλλάξει, αναθέτοντας το δύσκολο αλλά και ταυτόχρονα άχαρο έργο στον Piero Drogo, ιδιοκτήτη της Carozzeria Sports Cars.

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η επέμβαση πέτυχε αλλά η τιμή της Ferrari 330 GT δεν διασώθηκε. Oι καμπύλες του ιταλικού coupe αντικαταστάθηκαν από αυστηρότερες γραμμές, ενώ το πίσω τμήμα ακολούθησε τη λογική ενός shooting brake καταλήγοντας σε δύο μάλλον άκομψα πτερύγια.

Για την ιστορία και μόνο, να αναφέρουμε ότι η Ferrari 330 GT 2 2 Navarro με τον V12 κινητήρα των 4,0 λίτρων απόδοσης 304 ίππων και η αξία της σήμερα υπολογίζεται στα 600.000 δολάρια.

Ferrari 365 GT4 2 2

Η επόμενη Ferrari που αγαπάμε να μισούμε φέρει την υπογραφή του σχεδιαστικού οίκου Pininfarina και διατηρήθηκε στην παραγωγή για 17 ολόκληρα χρόνια χωρίς παρ’ όλα αυτά να θεωρείται ένα από τα πλέον εντυπωσιακά τετράτροχα που βγήκαν από το Μαρανέλο.

Η Ferrari 365 GT4 2 2 τοποθετήθηκε ευθύς εξαρχής στην κατηγορία των grand tourer, παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από τις εξωτικές προτάσεις της ιταλικής φίρμας.

Η τετραθέσια διάταξη της καμπίνας του, η τοποθέτηση του V12 κινητήρα στον μπροστινό άξονα και ο αμήχανος, σχεδόν διεκπεραιωτικός σχεδιασμός της, ήταν μερικά μόνο από τα στοιχεία που θάμπωναν τη λάμψη της συγκεκριμένης Ferrari.

Όχι τυχαία, λοιπόν, η 365 GT4 2 2 αποτελεί σήμερα μία από τις πιο προσιτές δωδεκακύλινδρες Ferrari που μπορεί να αποκτήσει κανείς.

Ferrari Pinin

To 1980 ο σχεδιαστικός οίκος Pininfarina συμπληρώνει 50 χρόνια ζωής και επιλέγει έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο για να το γιορτάσει. «Δανείζεται» το πλαίσιο μιας Ferrari 400GT και δημιουργεί πάνω σε αυτό ένα κλασικό τετράθυρο sedan με το έμβλημα της ιταλικής φίρμας.

Η Ferrari Pinin αποκαλύπτεται από τον ίδιο τον Sergio Pininfarina στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο, ενώ θα ταξιδέψει έως και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής σε μια προσπάθεια των Ιταλών να «μετρήσουν» τις αντιδράσεις του κοινού.

Μάλιστα το φιλόδοξο project είχε ενθουσιάσει τον Enzo Ferrari, όχι όμως και τους ιθύνοντες της FIAT οι οποίοι έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους ώστε η Ferrari Pinin να παραμείνει ένα εκκεντρικό πρωτότυπο.

Τελευταία φορά που η Ferrari Pinin άλλαξε χέρια ήταν τον Ιούλιο του 2015 όταν και δημοπρατήθηκε στην τιμή των 795.000 δολαρίων.

Ferrari F.Z.93

Έχουμε φτάσει πλέον στη δεκαετία του 1990 και ειδικότερα στο 1993 όταν η Ferrari αναθέτει στον σχεδιαστικό οίκο Zagato τη δημιουργία ενός πρωτότυπου με σκοπό να ενισχύσει την παρουσία της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η πρωτότυπη Ferrari φέρει την κωδική ονομασία F.Z .93 (Ferrari Zagato 1993) και μοιάζει εμφανώς επηρεασμένο από τον σχεδιασμό των μονοθεσίων της Formula 1 εκείνης της εποχής.

Ακόμα και η διχρωμία του αμαξώματος (κόκκινο-μαύρο) αποπνέει το αγωνιστικό πνεύμα της Scuderia Ferrari, χωρίς παρ’ όλα αυτά να καταφέρει να κρύψει την προχειρότητα του εγχειρήματος.

Πίσω από τις επιφάνειες της πρωτότυπης Ferrari βρισκόταν το πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη της 512 Testarossa, με τον V12 κινητήρα των 4,9 λίτρων να βρίσκεται τοποθετημένος στο κέντρο και να αποδίδει κάτι παραπάνω από 430 ίππους. Ευτυχώς για όλους και πολύ περισσότερο για την ίδια την Ferrari, η F.Z.93 δεν πέρασε στη γραμμή παραγωγής, κερδίζοντας παρ’ όλα αυτά μια θέση στο μουσείο του ιταλικού σχεδιαστικού οίκου.